Gå til innhold

Deres kabinetter her!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha, ja hvem vet hva PCen skjuler av rare ting. :p

Hehe, et godt øye du har Christian. :D

Har blitt brukt for å drive noen vifter og en pumpe, samt et skjermkort en tid. Har ikke nok strøm til å klokke så langt jeg vil med EVGAen, da jeg presser ut 1400W fra den allerede. Blir dog ikke brukt dør ny-PCen blir ferdig. :)

Lenke til kommentar

Chieftecfaensakpet har nok tatt halveis livet av mine komponenter, de halte nå her.

Nytt hovedkort hjalp nå litt.... Men fortsatt en god del problemer. Rammen er nå OK, hvertfall i følge memtest!

Skjermkort, CPU og SSD igjen å teste ut, men hvordan er noe annet :O

Lenke til kommentar

Cheiftechfaenskapen er helt jævlig, ingen tvil. Men kan se at 12V-linja fortsatt holder, så har kjørt den litt der. 5V er fullstendig rapet, og ville ødelagt komponenter slik den er nå.

Uansett ikke noe problem. Er ferdig med å bruke den PCen for lengst, så den blir nok aldri brukt igjen. :)

Her er nye:

post-79251-0-93740700-1417911095_thumb.jpg

Front uten dør og oljekanner

post-79251-0-36669000-1417911098_thumb.jpg

Selve oljekammeret med "støttevegger"

post-79251-0-53050900-1417911100_thumb.jpg

Oljekammeret plassert nedi maskinen.

post-79251-0-13353300-1417911103_thumb.jpg

Med deksel og PC-deler satt nedi (er ikke ferdig, så er kun for å se at alt passer).

post-79251-0-56949800-1417911105_thumb.jpg

Med vinduet og frontdøra på plass.

Alt er som sagt under arbeid, og bare en kjapp funksjonstest at alt går overens. :)

I morgen blir det nok å støpe glassfiberen for oljekammeret.

Endret av Andrull
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg spurte for noen sider tilbake om tips til kabinettet mitt. Her er resultatet.

Bildene ble kanskje noe uskarpe, og jeg fikk gjenskinn fra vindu. Men dere ser tydelig hvordan det ble. Doningen veier forøvrig 17.5kg, nokså mye vekt på et så kompakt kabinett.

...

Hva lager det fine lyset? Likte fargen veldig godt. Hundre ganger bedre enn rødt eller blått.

Lenke til kommentar

Her er et nytt prosjekt og jeg tror jeg begynner å bli ferdig. PC er laget for en annen og ønske var at det skulle være atx med støtte for SLI, minimalt i størrelse , godt luftflyt/kjøling og hvit - svart kombinasjon med elegant rød belysning.

Vel som sagt jeg tror jeg begynner å bli ferdig og er ganske fornøyd. Gi tilbakemeldinger om hva du syns om denne! :)

HDUSRQ.jpg

Bl8Ruz.jpg

DARxgw.jpg

fE4awC.jpg

h80KVk.jpg

Det var en del modding som måtte til som f.eks at Haf XB evo kommer bare i svart så jeg måtte farge hele greia i hvitt. Til dette brukte jeg Rubberspray, så det er ikke permanent skulle eier ombestemme seg så er det bare å rive av. Så installerte jeg custom støvfilter over alle åpninger siden det kommer bare ett filter på strømforsyning på dette kabinettet uheldivis. Deretter var det tid for topplokket der det opprinnelig kom med et plexiglass. Dette ble jeg nødt til å fjerne og lage et helt nytt varmeavledende vindu av termoplast. Bestemte meg for å lage noen hull også i mønster for bedre luftflyt.(Dette var vanskeligere enn alt det andre, å borre plast som sprekker bare du ser på det er pain in the ass). Så installerte jeg et par sidevifter til, 40 og 80mm noctuas med støydempere. Borret hull bak slots i det borteste PCI-express så når eier bruker sli så kan han bruke borteste kortet for å dempe varme kortet avgir til hverandre.

Ellers så er speccs til pc'n ganske enkle og den fungerer som en drøm. Hører den nesten ikke og kjøling er topp selv etter et par timer med benchmarking.

Specs:

2tb 7200 barracuda

256gb Intel 540

asus z97-a

i5-4690k (oc til 4.5)

MSI gtx 970 (det er ikke på bildet, men jeg tok bilder før kortet hans kom dessverre. (det var sent ute)

H60 lukket vannkjøling med ekstra corsair af120(rød)

ballistix 2x4gb 1600mhz

club 3d cso-x1000cb 1000w

nzxt hue led kontroller

liteon dvd brønnnnnnner

Alt i alt et prosjekt som tok rundt 2 dager!

Endret av tommynecro
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Planlegger et lite comeback med et lite casebuild prosjekt som skal bringes med på TG15!

MEN sliter litt med designet, hvilken form skal jeg ha på vinduet?

60748.jpg

Her skal det inn et vindu, men hvilken fasong?

60750.jpg

Slik ser det ut på innsiden. Kabinettet er delt i to. Ønsker et vindu som viser hele, eller deler av hovedkortet.

NOEN SOM HAR INNSPILL?

@GreenRay

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...