mna Skrevet 20. november 2014 Del Skrevet 20. november 2014 De fleste bussen ville sikkert bare være med deg hjem å lage karsk. I'm in :-) Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 20. november 2014 Del Skrevet 20. november 2014 Jeg er tydeligvis ikke godt nok kjent med rutinene her til by's. Satte 20L oljekanna over natten på jobben, og vips stod det "Heimert" i Tusj med store bokstaver på kanna. Samt noen partysetninger osv... Så når jeg måtte ta bussen med biltema-dunken med 20L klar væske som det stod heimert på, midt i bussen, så var det en del som så rart på meg. Lenke til kommentar
sevs Skrevet 20. november 2014 Del Skrevet 20. november 2014 Jeg er tydeligvis ikke godt nok kjent med rutinene her til by's. Satte 20L oljekanna over natten på jobben, og vips stod det "Heimert" i Tusj med store bokstaver på kanna. Samt noen partysetninger osv... Så når jeg måtte ta bussen med biltema-dunken med 20L klar væske som det stod heimert på, midt i bussen, så var det en del som så rart på meg. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 20. november 2014 Del Skrevet 20. november 2014 Grunnen til at jeg stresser litt på varmledningsevnen er at den står som den klareste flaskehals i kjølesystemet. Kan omtrent ikke få god nok ytelse ved vannblokka. Ekstremt lite kjøleareal, og svært begrenset hvor mye ekstra flow du kan få, i kombinasjon med svært høy "varmetetthet" fra CPUen er ikke helt heldig. Joda, vi snakker kanskje om "bare" noen få grader forskjell, men det kan fort bli største flaskehals like vell.Ville det hjelpe å lage blokkene større, med masse finner og sånt inni? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 20. november 2014 Del Skrevet 20. november 2014 (endret) Grunnen til at jeg stresser litt på varmledningsevnen er at den står som den klareste flaskehals i kjølesystemet. Kan omtrent ikke få god nok ytelse ved vannblokka. Ekstremt lite kjøleareal, og svært begrenset hvor mye ekstra flow du kan få, i kombinasjon med svært høy "varmetetthet" fra CPUen er ikke helt heldig. Joda, vi snakker kanskje om "bare" noen få grader forskjell, men det kan fort bli største flaskehals like vell.Ville det hjelpe å lage blokkene større, med masse finner og sånt inni? Det vil nok variere litt med CPUen, men jo tettere og mindre CPU-DIE, jo mindre vil dette hjelpe. Rett og slett fordi kobberet eller silisiumet ikke klarer å spre varmen raskt nok ut i blokken. Den rimelige måten er å få selve kjølefinnene i blokka så nærme DIE'en, altså på midten med en ganske tynn base, da en bivirkning er lavere vekt og produksjonskostnader. Jeg tror fortsatt det er noe å hente med å øke tykkelsen på basen og så utvide arealet dens. Ja, og selvsagt utstyre det økte arealet med mer kjøleareal/finner. Men det vil som sagt øke prisen brutalt. Jeg savner dog en del faktiske tester som viser hvordan dette slår ann i praksis. F:eks å doble arealet og tykkelsen på basen (økt areal favoriserer økt tykkelse til et gitt punkt) Men så lenge man begrenser seg til vanlig vannkjøling, så spørs det hvor mye større blokker du skal ha før det blir billigere å heller kjøre på med noe mer ekstremt, som peltierkjøler eller lignende. Ja, du trenger ikke investere mange kronene i peltierelement for å få noe som kjøler et par grader bedre enn selv de beste vannblokkene der ute. Og det med relativt lav økning i strømforbruk. Overrasket over at ikke flere går for en slik løsning. Kjøp f.eks en slik liten sak. Klarer lett en 130-170W med 2-10 grader lavere temp enn vannet på 12-12,5V. Og er så liten at den akkurat passer på en sokkel 2011/2011-3. (1mm som kommer uttenfor) Koster deg også under halvparten av en vanlig vannblokk. ^^ Endret 20. november 2014 av Andrull Lenke til kommentar
Nødstopp Skrevet 21. november 2014 Del Skrevet 21. november 2014 Begynner å ligne på noe nå. Kameraet jeg brukte sist konka, får klare meg med mobilbilder inntil videre. Oppdaterer arbeidsloggen i morra. 5 Lenke til kommentar
Truls84 Skrevet 21. november 2014 Del Skrevet 21. november 2014 (endret) Kjøp f.eks en slik liten sak. Klarer lett en 130-170W med 2-10 grader lavere temp enn vannet på 12-12,5V. Og er så liten at den akkurat passer på en sokkel 2011/2011-3. (1mm som kommer uttenfor) Koster deg også under halvparten av en vanlig vannblokk. ^^ Jeg brukte en slik på min Athlon 1000mhz. måtte til med noen bokser med vaselin for å forhindre kondens. Var normalt å se 10 grader under ambient. Hvordan var det man regnet ut hvor stort peltier man måtte ha minimum? Og vet noen om en plass man kan få seg en liten bit med lyd dempende matte eller lignende? Endret 21. november 2014 av Truls84 Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 21. november 2014 Del Skrevet 21. november 2014 Noen som har et 700D sidepanel eller bakside-sidepanelet til 800D til overs? Lenke til kommentar
Mellom Skrevet 25. november 2014 Del Skrevet 25. november 2014 Begynner å ligne på noe nå. Kameraet jeg brukte sist konka, får klare meg med mobilbilder inntil videre. Oppdaterer arbeidsloggen i morra. Dette er noe av det penere jeg har sett hva PC angår. Får meg til å tenke tilbake på min første data da store deler av det allerede for store budsjettet gikk til vifter som blinka etter musikken og LED strips. Bøyer meg i støvet. Lenke til kommentar
Nødstopp Skrevet 25. november 2014 Del Skrevet 25. november 2014 Jøsses, mange takk! Jeg er veldig fornøyd selv. Har vært en del venting både på lanseringer og på diverse modding-materiale til kabinettet, og det var deilig når alle puslespillbitene falt på plass. Har fått bøyd rør og koblet opp alt av kabler nå, men støtte på noen småproblemer med pumpa som jeg forhåpentligvis får løst snart. Så blir det klokking! Kabler skal også sleeves før eller siden, men prosjektet har spist så mye av tålmodigheten min at det får vente litt. Skal ha det i orden før TG i alle fall. Kommer rett fra mITX-hovedkort på Z77, så jeg gleder meg til å se hva denne doningen kan gjøre i forhold. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 25. november 2014 Del Skrevet 25. november 2014 Jøsses, mange takk! Jeg er veldig fornøyd selv. Har vært en del venting både på lanseringer og på diverse modding-materiale til kabinettet, og det var deilig når alle puslespillbitene falt på plass. Har fått bøyd rør og koblet opp alt av kabler nå, men støtte på noen småproblemer med pumpa som jeg forhåpentligvis får løst snart. Så blir det klokking! Kabler skal også sleeves før eller siden, men prosjektet har spist så mye av tålmodigheten min at det får vente litt. Skal ha det i orden før TG i alle fall. Kommer rett fra mITX-hovedkort på Z77, så jeg gleder meg til å se hva denne doningen kan gjøre i forhold. Ett lite spørsmål... Kan du rive av klistremerket på PSUen, eller snu den? Ellers nydelig build! Lenke til kommentar
Nødstopp Skrevet 25. november 2014 Del Skrevet 25. november 2014 Ett lite spørsmål... Kan du rive av klistremerket på PSUen, eller snu den? Ellers nydelig build! Takker. Haha, har tenkt på det, ja. Vurderte et cover i plexiglass som jeg lakkerte svart eller lignende. Snur jeg den blir 24-pin kabelen for kort, og jeg vil helst ikke ta av klisteret, selv om det egentlig ikke burde være noe problem å feste det på igjen ved en evt. RMA eller salg. Skal se hva jeg kan gjøre. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 25. november 2014 Del Skrevet 25. november 2014 Heisann Noen som har dette kabinettet? Aerocool DS Cube og kan fortelle litt om det? Har spesielt et spørsmål ang PSU, det står at den støtter 16cm lang PSU, men er det plass til 1 cm lengre? Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 26. november 2014 Del Skrevet 26. november 2014 Hei godtfolk Har air 240 (ble valgt pga PCen står i stua) og har begrensa plass (student osv). Uansett. Jeg har to valg. Jeg kan enten gjøre som på bilde under her. Da vil det være to inntake i topp samt x2 80mm inntake bak. Mens det i front vil være exhaust. Dog lurer jeg på om det er bedre å kjøre front som inntake, radiatoren for "frisk" luft, problemet da, er at slangene treffer den ene vifta i toppen. Så 1. 2 80mm bak intake, 2 120mm top intake, 2 120mm front exhaust 2. 2 80mm bak exhaust, 1 120mm top exhaust, 2 120mm front intake Jeg ville valgt nr 2. Men det er meg Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 26. november 2014 Del Skrevet 26. november 2014 Nr2, fysikken skal brytes med nm 1 som jeg forstod det? Varm luft går opp, kald holder seg nede, så enkelt som det 1 Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 26. november 2014 Del Skrevet 26. november 2014 (endret) Takk, da får jeg heller klare meg med en vifte i toppen Kan hende jeg bytter til h80i. Fordi da får jeg en vifte som kan blåse rett over gpu. Med h100i Går jo lufta igjennom radiatoren og lufta er varm. Noe alla dette fks. Her vil det jo blåse kald luft rett på gpu Uansett takker for hjelpen Endret 27. november 2014 av henrikrox Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 27. november 2014 Del Skrevet 27. november 2014 Ikke mitt kabinett forøvrig, kanskje folk har sett den før også. Men dette må være noe av det mest gjennomførte jeg har sett. Kanskje ikke de sykeste komponentene. Men elsker finishen. Morro også at det er vindu på høyre siden også, og at det faktisk ser ryddig ut. Ser som regel ikke så ryddig ut på den siden av air 540 Håper det er ok at jeg poster noen bilder selvom det ikke er mitt. 3 Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 3. desember 2014 Del Skrevet 3. desember 2014 Fikk nytt kabinett i dag! Phanteks EVOLV! Det erstatter da mitt Corsair Obsidian 650D. Eg har aldri vært borti så bra byggekvalitet i et kabinett før. Platene på sidene var veldig tykke og alt føles veldig solid! Gikk veldig greit å innstalere alt i kabinettet. Bilder i spoiler tagen. 1 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 3. desember 2014 Del Skrevet 3. desember 2014 Byttet fra 650D til Define r5, har i værtfall montert psu og ssd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå