kremt Skrevet 18. mai 2014 Del Skrevet 18. mai 2014 Det er vel knapt i salg enda så er nok lite sannsynlig. Ligger ute en del tester på YT da. Når det er sagt er verken Primo eller Pro egentlig Fulltower, siden det største de støtter er EATX. Ekte fulltower tar XL-ATX. Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 18. mai 2014 Del Skrevet 18. mai 2014 (endret) Javel? Og hva er XL-ATX? Fordi MSI, EVGA og Gigabyte har alle det, men det er på ingen måte standardisert det jeg finner. Attpåtil er visst ikke uttrykket brukt før 2009 av EVGA, mens "full tower" har vært et utrykk lenge før det. Endret 18. mai 2014 av Drunkenvalley 1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 18. mai 2014 Del Skrevet 18. mai 2014 For eksempel Phanteks entho primo, 65 cm høyt miditower. Hvem vil ha et så høyt miditower? Det tar jo ikke mer enn ATX! Man får kasser på 53 cm som tar XL-ATX. Disse små fulltower kassene tar jo ikke mer innhold enn et middels miditower, hva er vitsen da? Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 18. mai 2014 Del Skrevet 18. mai 2014 (endret) Javel? Det svarer ikke spørsmålet, og ikke ser jeg noen grunn til å tro at det du sier stemmer med bilder som dette: http://benchmarkreviews.com/wp-content/uploads/2013/11/Enthoo_Primo_7.jpg Det ser mistenkelig likt ut som standoffs for større hovedkort enn eATX. Endret 18. mai 2014 av Drunkenvalley Lenke til kommentar
kremt Skrevet 18. mai 2014 Del Skrevet 18. mai 2014 Sakset fra OCN Sorry. Enthoo Primo doesn't support XL ATX.If it did I'd already have had my Z87 XPower in it within minutes of first laying hands on the case. Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 18. mai 2014 Del Skrevet 18. mai 2014 Takker. Skjønt kan virkelig ikke si meg enig med definisjonen din av fulltower uansett. Det er totalt 8 hovedkort det jeg vet om som er av såkalt XL-ATX størrelse, med ganske tydelig slingrinsmonn mellom dem allerede. Farger tilsvarer: ATX Minste XL-ATX Største XL-ATX Slik jeg ser det er det helt tullete å sette XL-ATX som krav for å kunne kalle noe fulltower. Ikke at det er noe hjelpsomt uttrykk engang. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 18. mai 2014 Del Skrevet 18. mai 2014 Man trenger jo bare LdCooling v8, eller et par stykker av dem Lenke til kommentar
kremt Skrevet 19. mai 2014 Del Skrevet 19. mai 2014 Det som er poenget, hva er det som gjør at dette er et fulltower? Hva kan det tilby av ting som ikke et standard miditower kan tilby? 3 x 5.25 " 6 x 3.5" 8 PCI spor Dette er altså 1 PCI spor mer enn R4 (veldig sammenlignbart), 1 x 5.25" mer, og 2 x 3.5" mindre. R4 er 7 cm lavere. Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 19. mai 2014 Del Skrevet 19. mai 2014 Midi og fulltower beskriver nesten ekslusivt en viss forskjell i størrelse, ikke annet. Lista di er usaklig kort også, mtp at Enthoo serien er betydelig lagt opp for vannkjøling, som du ikke nevner i det fjerneste engang. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 Litt omrokkering og kabelrydding i hovedmaskinen. Har ikkje satt på plass alt enda, derfor ser dere ikkje psuene og harddiskene/ssdene 5 Lenke til kommentar
Balli Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 Ser bra ut Nizzen!men hvor er raidkort(et/ene)? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 Ser bra ut Nizzen! men hvor er raidkort(et/ene)? Areca 1883 sas 12Gbit ligger ved siden av kabinettet, og er på vei inn sammen med noen ssder 2 Lenke til kommentar
sevs Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 Inb4 Noctua fanboy Hva er saken nederst til venstre over viften for noe? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 Ser ut som en Com port. Hva er det du kommuniserer med? PLS'en for å styre brannspjeldene kanskje Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 Inb4 Noctua fanboy Hva er saken nederst til venstre over viften for noe? Batteribackup til Areca. 1 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 (endret) Slenger ut Ver 2.0 jeg også. Fikk koblet CPU inn på loopen, de-lid'et og økt kjølearealet litt. Drastisk forbedring av kjernetemperaturer ift H100i! Litt trangt dette, så måtte være litt oppfinsom mtp plassering av vifte på 120mm radiatoren som dere ser Er fornøyd med å klemme inn dette i et midi kabinett. For å opprettholde overtrykk, og gi litt luft til radiatorene i topp måtte jeg frem med hullsaga, kutte i akrylplasten til Fractal Design og montere noen vifter på egenhånd. Litt wonky plassering kanskje, men det var eneste plassen jeg fikk dem inn. Millimeterpresisjon ^^ Endret 21. mai 2014 av Kyrre S. 1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 Bruker du offset 240? Ser ut som det skal være mulig med 360 i toppen av R2 selv om det blir veldig trangt. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 Bruker du offset 240? Ser ut som det skal være mulig med 360 i toppen av R2 selv om det blir veldig trangt. Offset 240 ja. For å få rom til rambrikkene. 360 går nok bare hvis man tar vekk 5,25" brønnene, og jeg trengte de til viftestyringen + HDD. SSD'ene står trøkt bak pumpa, de er ikke så kresne heldivis. Man kan jo spør seg hvorfor bruke et slikt kabinett, men da jeg skjønte hvor trangt det ble gikk det en fa** i meg, og jeg ville gjøre det på trass. Det holder i bøtter og spann for single GPU uansett 2 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 Måtte sette inn noen 4TB disker, så her er bak kabinettet. VM i kabler 1 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 Se her ja, flotte greier! Ikke uvanlig at man begynner med fin sortering av kabler, men når det er snakk om så mange komponenter, så ender man i praksis alltid med VM i kabler. For å få noe slikt helt ryddig så måtte man vel hatt en helt annen form for kabler. Lengre, tykkere, bedre designet for bruken, samt store motorveier av kabelkanaler som går til strategiske steder. Har prøvd sjæl før, og uansett hvor hardt jeg prøver så ender det alltid opp med for lite, ja i hvert fall på baksiden av herligheten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå