sveibuen Skrevet 28. mars 2014 Del Skrevet 28. mars 2014 I know, tørr bare ikke orker ikke å sitte uten pc i 2-3 dager viss jeg ødelegger :O Lenke til kommentar
War Skrevet 28. mars 2014 Del Skrevet 28. mars 2014 Bestill ny, klokk, gikk ikke galt. retur nye. Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 29. mars 2014 Del Skrevet 29. mars 2014 Har bare kameraet på mobilen så litt dårlige bilder dessverre. Skal kjøpe en Lamptron FC Touch viftekontroller og nye vifter senere. Da blir det å gjøre all kabel føringen på nytt. Men synes det ser helt greit ut nå da. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 29. mars 2014 Del Skrevet 29. mars 2014 Har bare kameraet på mobilen så litt dårlige bilder dessverre. Skal kjøpe en Lamptron FC Touch viftekontroller og nye vifter senere. Da blir det å gjøre all kabel føringen på nytt. Men synes det ser helt greit ut nå da. 2014-03-28 10.16.59.jpg 2014-03-28 10.17.09.jpg 2014-03-28 10.17.32.jpg Hvilken CPU og GPU er det? Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 29. mars 2014 Del Skrevet 29. mars 2014 Det er en Intel i5 2500k @4.5ghz og et splitter nytt ASUS GTX 780 DCII OC. Fikk skjermkortet på fredag. Byttet da ut mitt 670 stock kort. Det var sinnsykt å gå fra et lite standard kort til det beistet av et kort fra asus. 670 kortet så forferdelig lite ut i forhold. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 30. mars 2014 Del Skrevet 30. mars 2014 Det er en Intel i5 2500k @4.5ghz og et splitter nytt ASUS GTX 780 DCII OC. Fikk skjermkortet på fredag. Byttet da ut mitt 670 stock kort. Det var sinnsykt å gå fra et lite standard kort til det beistet av et kort fra asus. 670 kortet så forferdelig lite ut i forhold. Gikk fra et... Gt440 -_- Til et 780 Classy fra Evga, ja størrelsen var veldig stor, Classy har jo enda større PBC en vanilla 780 kort Lenke til kommentar
C.. Skrevet 30. mars 2014 Del Skrevet 30. mars 2014 Bare få lakkert ringen på viftene og byttet ut Nocutaen etterhvert så blir det bra! 2 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 30. mars 2014 Del Skrevet 30. mars 2014 Benchetable salat Neimen Nizzen da Du må jo rydde opp etter deg Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 30. mars 2014 Del Skrevet 30. mars 2014 Aldri mer håpløse benche-salater med "hovedkortheis" og ferdige koblingsløsninger. 2 Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 30. mars 2014 Del Skrevet 30. mars 2014 (endret) Blåhvit røyk er aldri ett godt tegn fra maskinen vel?? Ble mye leting etter årsaken og det viste seg heldigvis å ikke være "alvorlig" Vifte splitter, 3 til 1 sak som hadde smeltet pga en vifte der jeg antagelig har greid å klemme/skvise kablen slik at det ble brudd. Resultat: Endret 30. mars 2014 av Minhund Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 30. mars 2014 Del Skrevet 30. mars 2014 Ahh skjedde noe lignende med meg for ikke lenge siden. Så sykt ut som røyken kom fra HK/GPUene. XD mmed var heldigvis kortslutning i kabel. Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 30. mars 2014 Del Skrevet 30. mars 2014 Ahh skjedde noe lignende med meg for ikke lenge siden. Så sykt ut som røyken kom fra HK/GPUene. XD mmed var heldigvis kortslutning i kabel. Ser jo sykt ut når det skjer, all røyken kom fra PSU-siden i kabinettet her så jeg fryktet det verste. Og så mye røyk det blir av en slik liten kabel Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 2. april 2014 Del Skrevet 2. april 2014 (endret) Hadde et lignende tilfelle med smelting av kabel. Skulle flytte innmaten i PC'en til lillebroren til samboeren over i nytt kabinett. Det nye kabinettet hadde integrert viftestyring, som gjorde at han måtte koble opp en 4pin molex fra PSU. Dette var en gammel PSU (modular NorthQ om jeg ikke husker helt feil), og han hadde tidligere aldri hatt bruk for en molex, men vi fant nå en av kablene som hørte til den strømforsyningen. Koblet opp alt, startet maskinen og kabelen til frontpanelet/integrert viftestyring smeltet umiddelbart. Lukta svidd og stor ståhei .. Klarte å få helt nytt frontpanel av produsent uten at det kosta meg ei krone, så det var kjekt ... Om det var feil på frontpanelet (for lav motstand?) eller feil på PSU (feil spenning på pin-konfigurasjon som molex gav?) vites ikke, men PSU gikk i søpla, og lillebroren fikk nye deler Når vi er inne på ting som haverer ... Som nevnt for noen dager siden i denne tråden så har jeg hatt trøbbel med sprekkdannelse på koblingspunktene slange/rad/blokk på H100i. Skrudde den ut av maskinen i går, og sjekket grundig. Fikk litt bakoversveis kan du si .. Dette er til skrekk og advarsel for alle der ute med tilsvarende utstyr. Sjekk grundig! Bildene under er tatt i dag, 2.apr.2014, og dette er etter ca. 14 mnd bruk. Burde kanskje lagt disse ut på noe "owners club" forum .. Endret 2. april 2014 av Kyrre S. 1 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 2. april 2014 Del Skrevet 2. april 2014 NortQ??? :O Hvem bruker det i dag ? Like gale som Q-tec det jo... Ber du om trøbbel :s Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 2. april 2014 Del Skrevet 2. april 2014 Yeye ... Gammel PSU som sagt ... Og den fungerte helt fint i veldig mange år Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 2. april 2014 Del Skrevet 2. april 2014 Var kanskje litt stygg når jeg sa den er på samme linje som q-tec, da det er vel ingen som har klart å havne på samme nivå som q-tec. Men North-Q er ikke blandt det beste, så pass på å ha pcen av om natta og strømmen koblet ut. Du vet aldri når den tar fyr dessverre. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 2. april 2014 Del Skrevet 2. april 2014 Det kan sies at molex-kontaktene var/er noe svikefulle, og en gang i ny og ne så var det noe kortslutning eller isolasjon som gikk opp i røyk, spesielt om man ikke er vant med dem. Mer enn EN gang at de har lagd litt fyrverkeri her i gården. 1 Lenke til kommentar
Balli Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 Hvorfor ha kabinett når man har benk? Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 Hvorfor ha kabinett når man har benk? Må vel døpe om tråden da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå