Gå til innhold

Deres kabinetter her!


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-Pqy3rC

Først trenger jeg å sette opp enn vann - vann varmepumpe med vannrør i alle rom...

Megler: "Jasså, du er på visning i dag ?"

Nerd: "Nei, jeg bare ser etter kjøling til pc'en."

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Først trenger jeg å sette opp enn vann - vann varmepumpe med vannrør i alle rom...

Megler: "Jasså, du er på visning i dag ?"

Nerd: "Nei, jeg bare ser etter kjøling til pc'en."

 

:pHehe ikke sant.

 

Skjønner ikke helt hvorfor, men sist gang jeg var på visning for leilighet så ble de overrasket over at jeg insisterte å inspisere sikringsskapet. Er jo viktigste rommet i huset. :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Gjør som jeg er i ferd med å gjøre:

 

Bygg fra scatch. Eneste måten man får kåken skikkelig på :)

(Det heter vel at man må bygge hus 3 ganger før man får det perfekt, men det blir fort litt dyrt...)

 

Nå .. Ikke alle som kan bygge fra scratch da (les: storbyer), men oss potetene i grisgrendte strøk kan boltre oss ^^ 45kvadrats leilighet på sofienberg? Nei takk ...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Gjør som jeg er i ferd med å gjøre:

 

Bygg fra scatch. Eneste måten man får kåken skikkelig på :)

(Det heter vel at man må bygge hus 3 ganger før man får det perfekt, men det blir fort litt dyrt...)

 

Nå .. Ikke alle som kan bygge fra scratch da (les: storbyer), men oss potetene i grisgrendte strøk kan boltre oss ^^ 45kvadrats leilighet på sofienberg? Nei takk ...

Jepp! :)

 

Jeg har alt for mange spesifikke krav til at jeg ville blitt fornøyd med en kjøpt bolig. Dagens vanlige hus er jo rene steinaldergrotter, og de som faktisk har lagt inn en del teknologi og smarte løsninger koster vel gjerne aaaaalt for mye. Så da må man på banen å gjøre det sjæl.

 

Foreløpig blir det nok dog noen år på baken, med sparing og atter sparing. Må få noe kapital vett. :)

(har bare hatt fast jobb i et halvt års tid)

 

Ellers, samme strategi gjelder for kabinetter (som hus, som kabinett), må lage sjæl om du ønsker noe annet enn en blikkboks. :p

 

 

 

Lenke til kommentar

Det sies at det er dårlig plass til 3,5" HDD i Corsair Air 540 :) Utenom 2 helt i bunn under HK.

 

Nope, ikke dårlig plass. Også funker det :)

 

Over PSU har jeg montert 3x 3,5" HDD med en 80 el 90 mm vifte. Innmaten magler siste 290X, men pga Corsair AX860i og FX 9590 så tar jeg ikke sjansen. Mitt oppsett krever ca 950w, men minimum PSU anbefalt er 860w

 

Så venter på nye kabler fra Steiger så jeg kan bruke Seasonic 1000w Platinum.

 

Jeg skal bytte ut swiftech CPU block/pump. Liker den ikke og den kan støtye noe inne i granskauen. Også tror jeg denne også har noe med at CPU også blir for varm.

 

Alt av luft bobler er borte osv... Men kan ikke kjøre FX 9590 på stock inkl turbo.

 

post-254464-0-63143400-1396027192_thumb.jpg

 

post-254464-0-67492700-1396027219_thumb.jpg

Lenke til kommentar

 

. Mitt oppsett krever ca 950w, men minimum PSU anbefalt er 860w

 

Så venter på nye kabler fra Steiger så jeg kan bruke Seasonic 1000w Platinum.

 

 

har samme kabinett, bare lurer- hvordan festet du 3x 3,5 harddisker?

 

og det vitkigste

 

oppsettet ditt bruker 950 watt? og du skal sette inn 1000w strømforsyning?

hadde det ikker vært betre med vertfall en 1200w strømforsyning?

Endret av TheGaame
Lenke til kommentar

Vis du ser på bilde så ser du at jeg har skrud dem fast i luft inntaket. Satt først å lurte på hvordan jeg skulle få plass til til 3 bak HK. Tok en HDD og testet, og monterte alle 3 og testet alle kabler osv...

 

Jeg skal nedgradere CPU til FX 8350 også skal en HHD bort samt ny pumpe med res skal inn i systemet.

 

Jeg skrev litt feil på total watt.

 

Dette med FX 9590, 2x R9 290X i CFX, 4x WD Red 3TB, Asus Crosshair Formula-Z, 240GB Kingston SSD, 16GB Kingston HyperX Beast 2133Mhz.

 

Minimum PSU Wattage: 850 W Recommended
PSU Wattage:
* 9.gif0.gif0.gifw.gif

 

Etter at jeg har byttet CPU:

 

Dette med FX 8350, 2x R9 290X i CFX, 4x WD Red 3TB, Asus Crosshair Formula-Z, 240GB Kingston SSD, 16GB Kingston HyperX Beast 2133Mhz.

 

Minimum PSU Wattage: 786 W Recommended
PSU Wattage:
* 8.gif3.gif6.gifw.gif

 

FX 9590 er et varmt faenskap som aldri skulle ha blitt sluppet fra AMD. Men klager ikke, jeg har ikke betalt en kr for premien min :)

 

Så som du ser så holder jeg meg innen for 1000w da jeg går ut ifra high end HK på PSU kalkulator. Denne øker totale watt på systemet. Så er ganske så safe på 1000w.

Endret av ZentiX
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vis du ser på bilde så ser du at jeg har skrud dem fast i luft inntaket. Satt først å lurte på hvordan jeg skulle få plass til til 3 bak HK. Tok en HDD og testet, og monterte alle 3 og testet alle kabler osv...

 

Jeg skal nedgradere CPU til FX 8350 også skal en HHD bort samt ny pumpe med res skal inn i systemet.

 

Jeg skrev litt feil på total watt.

 

Dette med FX 9590, 2x R9 290X i CFX, 4x WD Red 3TB, Asus Crosshair Formula-Z, 240GB Kingston SSD, 16GB Kingston HyperX Beast 2133Mhz.

 

Minimum PSU Wattage: 850 W Recommended

PSU Wattage: * 9.gif0.gif0.gifw.gif

 

Etter at jeg har byttet CPU:

 

Dette med FX 8350, 2x R9 290X i CFX, 4x WD Red 3TB, Asus Crosshair Formula-Z, 240GB Kingston SSD, 16GB Kingston HyperX Beast 2133Mhz.

 

Minimum PSU Wattage: 786 W Recommended

PSU Wattage: * 8.gif3.gif6.gifw.gif

 

FX 9590 er et varmt faenskap som aldri skulle ha blitt sluppet fra AMD. Men klager ikke, jeg har ikke betalt en kr for premien min :)

 

Så som du ser så holder jeg meg innen for 1000w da jeg går ut ifra high end HK på PSU kalkulator. Denne øker totale watt på systemet. Så er ganske så safe på 1000w.

aha :) ja 830-850 watt er safe enough- spesielt når ndu har en platinum psu :)

 

 

aah eg såg litt bedre på bilde nå :) da vet eg at det er mulig med flere disker :)

Lenke til kommentar

? 9590 er vel bare en passe overklokket prosessor med det som tilhører. Hadde nok ikke byttet med mindre det var til Intel.

 

Alternativt ville jeg byttet bort fra stock-driten/corsair kjøler. :)

 

Synes det er kult av AMD å lansere noe som er presset litt jeg. 200-250w er jo ikke store greiene, men når det ikke funker stabilt på kjøleren er det selvsagt noe skuffende.

 

CPUen min utvikler vel nærmere det dobbelte av AMD sin "varme faenskap". ^^ i hvert fall med 3930k.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Yes det er det, Andrull.

 

Men det er ikke noe stock kjøling i kabinettet.

 

Vannkjøling fra Swiftech og EK, men pumpa/blokka blir veldig varm etter 30min BF4 spilling. Selv om jeg har satt den til å spinne opp når CPU er 60-65C.

 

Så jeg tenker at vis jeg går vekk fra combo til ren blokk og pumpe res config, så er jeg sikker på at problemet vil løses.

 

Planen er da å kjøpe 2 nye EK rads så jeg holder samme clean look som tripple rad fra EK.

 

Eller kjøre 2 loops system. Uansett skjermkort nr 2 skal inn så fort jeg har fått nye kabler.

 

 

Rask edit:

 

Problemet med AMD FX er at den tåler ikke mer en 65C pr kjerne før throttling, da fryser hele PCen seg. Er nok med at en kjerne er på over 65C og en forbanna tulling truer med å røske faenskapet ut av PCen.

 

Hadde Stiger Dynamics som ga bort PCen vist om varmeproblemet til AMD, så hadde de nedgradert CPU.

Endret av ZentiX
Lenke til kommentar

Har merker i sidedøra mi :p altså i det støydempende materiale som er på døra :p

I følge spesifikasjonene så er kjøleren 1 cm for høy, men det går :) Å jeg har normale minnebrikker også....

 

Kjører også R3 (midi) kabinettet. Fungerer så bra fortsatt i liten størrelse, temperatur og støymessig at jeg ikke har klart å bytte det ut enda. Har en Noctua DH-14 (ikke SE). Fungerer veldig fint med en delidded i-5 3570k - 4.6GHz chip (1,38v) med ultra low adapteren for strøm som kjører viften på 800 rpm og 72C under IBT Very High. Vifter i kabinettet:

 

Innsug:

2x120 forfra - manuel viftestyrt lavt,

140 bunn btw. med DEMCiflex dust filter

 

Utsug:

2x140 i topp - ai suite styrt low rpm 700

120 oppe bak - manuel viftestyrt lavt

 

GPU'en klarer seg også flott på max 79C under lange furmark og bf4 spilling.

(780 Classy 1270/1750

 

Så vet du det :p

Endret av matta1985
Lenke til kommentar

Kjører også mine vifter på phanteks kjøleren på kun 800rpm.

CPUen er klokket til 4.4GHz å haswellen er VARM!"! VAAARM. 89-90grader i Prime (kjørte det i 24 timer for å være sikker på at klokken holdt)

 

Så har eg 2 vifter i front som kjører på 800rpm(viss HWmonitor måler rett)

og 1 stk eksos vifte i bakant som kjører på 1000rpm

 

 

Skjermkortet er holder seg på ca 65grader i BF4 :)

 

 

Så nesten likt da :p

 

 

 

 

Hadde sikkert klart å skvist CPUen til 4.7 viss viftene hadde kjørt på fullt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...