Gå til innhold

Deres kabinetter her!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser bra ut Nødstopp :yes:

Hvordan er temps på CPU,GPU og HK?

Takker :)

Tempsa er helt greie, har ikke sett CPU gå over 75c (P95) på 4.7GHz (har ikke spenningen for hånden atm, husker bare at den er noe høy). GPU holder seg rundt 45 grader i tyngre spill, ikke overklokka. Eneste som plager meg litt er at VRM og chipset blir veldig varmt ved tyngre last, men det er vel egentlig bare å forvente på et så lite hovedkort når man klemmer til med høyere frekvenser.

Endret av Nødstopp
Lenke til kommentar

Slenger ut mitt kabinett her også da.. Nerdgasm FTW.

Etter litt tips&triks fra dette forumet fikk jeg ferdig loopen til GPU.

Prøvde å unngå for mange benn/albuer, dermed er det nok ikke så "pent" som det kunne vært, men flow/ytelse er bedre. Den enorme mengden strømkabler (4stk PCIe 6pin) til GPU lager jo også litt clutter som det heter.

Men det skal jo en sidevegg på, så who carezz :rofl:

0hdb.png[/img]

• Liker 1
Lenke til kommentar

du kjøpte kanskje det lukkede systemet først?

Det stemmer. Dessuten er jo twin-loop bedre enn en enkel loop :)

Kommer til å bruke H100i'en til den er søppel ... Og det er kanskje ikke lenge til fordi slangene begyne å morkne (råtne) i koblingspunket med pumpe/block. Ser ut som elendig kvalitet fra Corsair sin side. ( Liker egentlig bare minnebrikkene til Corsair jeg, resten kan de ha for seg selv :) )

Lenke til kommentar

Hvorfor er Dual-loop å foretrekke med 2011-sokkelen, kontra noen annen?

Dual-Loop gir ikke bedre kjøling enn Singel-loop, men gir økt kontroll til brukeren. Brukt feil, og du får høyere temperaturer på en komponent du ikke ønsker, eller at lasten ikke blir korrekt fordelt. Brukt riktig, og du kan fokusere maks kjøling på ønsket komponent. (samt det faktum at vannblokker har forskjellig mottrykk og dermed er kontroll en grei fordel)

Den totale kjølekapasiteten vil være den samme, uansett hvor mange loops du har.

Ja, i to helt balanserte systemer i en perfekt verden så vil faktisk Dual-Loop ha en bittelitt lavere kjøleytelse, da de ekstra slangene vil bety at du miste bittelitt kraft fra pumpene/litt ekstra friksjon.

I Kyrre S. Sitt eksempel så er det nok en OK løsning, selv om jeg ville ansett det som mer optimalt å kjøre en loop. Rett og slett fordi H100i ikke akkurat kan skryte på seg å ha særlig god radiator, pumpe eller vannblokk. Og når CPUen som regel er det viktigste/vanskeligste å kjøle ned bra nok, så vil også det være hovedfokuset for mange. :)

Men for all del, når man først har H100i, så hvorfor ikke. Du har da en fordel med at du kan bytte ut komponenter og sparer deg for hurtignipler. :dremel:

Selv kjører jeg Dual Singel-Loop, som jeg liker å kalle det. :green:

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Nå må alle bare ta det helt rolig, fordi Kyrre skal lage ny loop til CPU :dribble:

Det var bare meningen å tyne ut resten av H100i'en ..

To pumper i serie på samme sløyfe? :)

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Nå må alle bare ta det helt rolig, fordi Kyrre skal lage ny loop til CPU :dribble:

Det var bare meningen å tyne ut resten av H100i'en ..

To pumper i serie på samme sløyfe? :)

Mja, ikke helt. Har en Loop som kan dele seg med to elektroniske solenoid ventiler. Slik at jeg kan velge å sende vannstrømmen fra PC-komponentene til en vanlig monsterradiator + noen vanlige vifter og en vanlig laing d5 pumpe. Eller så bytter jeg retning på vannstrømmmen slik at den går til en kraftig iwaki industripumpe og en massiv kjølekompressor som fjerner 3500w og kjøler ned vannet ytterligere 60 grader lavere. :-D

I mellomtiden vil den andre radiatoren/laing d5 loopen kjøle ned en annen luftkompressor som styrer pneumatikksylinderene. ;)

Skal lage et hydraulisk skjema slik at jeg/dere lettere ser koblingene. :-)

Grunnen til at jeg ikke kjøler alt med kompressor hele tiden er pga strømforbruk og støy. Maskinen er ikke hva folk ville kalt helt støyfri når den moser på med full styrke på kompressor og industripumpe. :p

Så min dual singel-loop er rett og slett to singel-looper som bare kan opere halveis på egenhånd.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Eller så bytter jeg retning på vannstrømmmen slik at den går til en kraftig iwaki industripumpe og en massiv kjølekompressor som fjerner 3500w og kjøler ned vannet ytterligere 60 grader lavere. :-D

Det er såpass ja... Du er gal, på en god måte :laugh:

Hvordan blir det med doningen på TG i år? Skal du ha hele sulamitten med, og vise fram som når HW skrev artikkel om den?

:omg: Hardcore ..

Ja, hvorfor ikke gjøre det industrielt. Må bare få seg et hus på landet, og så graver du pumpa ned i en brønn og setter radiatorene på nabo-tomta :)

Alternativt kan du gjøre slik. :cool:

Lenke til kommentar

Tenker eg skal poste noen nye bilder senere i dag. :p

Får innstalert nytt skjermkot i løpet av morgenen.

Så skal bare rengjøre litt inni kabinettet og fikse litt på kablingen først.

Dessverre har eg ikke sånn fancy custom vannkjøling som mange andre her inne da. :p

Lenke til kommentar

Eller så bytter jeg retning på vannstrømmmen slik at den går til en kraftig iwaki industripumpe og en massiv kjølekompressor som fjerner 3500w og kjøler ned vannet ytterligere 60 grader lavere. :-D

Det er såpass ja... Du er gal, på en god måte :laugh:

Hvordan blir det med doningen på TG i år? Skal du ha hele sulamitten med, og vise fram som når HW skrev artikkel om den?

:omg: Hardcore ..

Ja, hvorfor ikke gjøre det industrielt. Må bare få seg et hus på landet, og så graver du pumpa ned i en brønn og setter radiatorene på nabo-tomta :)

Alternativt kan du gjøre slik. :cool:

Kult prosjekt. Samme pumpemodell som meg faktisk. ^^

Ja jeg har tenkt på neste steg i PC-Kjøling. og siden jeg bor i Norges land med nødvendig oppvarming halve året, så kunne jeg være ekstra smart.

Først trenger jeg å sette opp enn vann - vann varmepumpe med vannrør i alle rom, samt tilkobling til varmtvannstank. Maskinen vil så dumpe varmen sin til varmepuma, som vil senke tempen betraktelig, og deretter fordele varmen i alle husets rom.

Pcen vil få nærmest 0 grader vann, og huset blir varmt. Win win og null tap av varme.

Når PCen ikke er på, så vil varmepumpa hente vann fra jorda.

På sommeren når vi ikke ønsker varme rom, så Kan jeg kjøre varme vannet fra PCen ned i jorda.

Effektivt, og ram kjøling som er tillegående. :-)

Men først... få seg en bolig. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...