Gå til innhold

Deres kabinetter her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Kan vel ikke helt sammenlignes enda.

 

PCen på det nederste kan jo ikke starte en gang, og du har ikke koblet til multimeteret en gang. :tease:

Mangler bare minnebrikkene og CPU-blokka for å kunne starte og ja Evbot og multimeter må kobles til :p

 

Men bort sett fra det, så ser det meget fint ut. :D

 

Og slanger hva skal man med det når man kan ha en endeløs rekke med nipler. :p

Lenke til kommentar

 

 

Kan vel ikke helt sammenlignes enda.

 

PCen på det nederste kan jo ikke starte en gang, og du har ikke koblet til multimeteret en gang. :tease:

Mangler bare minnebrikkene og CPU-blokka for å kunne starte og ja Evbot og multimeter må kobles til :p

 

Men bort sett fra det, så ser det meget fint ut. :D

 

Og slanger hva skal man med det når man kan ha en endeløs rekke med nipler. :p

 

Takk :D

 

Ja og det er nesten umulig å bøye de Tygonslangene på samme måte og så passer det jo bra til hurtigkoblingene. :p

 

Vurderte å bruke akrylrør men da måtte jeg ha droppet QDC's og det er ikke aktuellt, bytter HW for ofte.

Lenke til kommentar

Det er litt knotete, men jeg vil påstå det går nokså greit å få løst. En kan bøye rørene litt uten at de knekker eller får sprekker. Må i verste fall skru løs radiatoren i toppen :p

 

EDIT: Skulle muligens sagt takk med det samme :)

Endret av Nødstopp
Lenke til kommentar

Det er litt knotete, men jeg vil påstå det går nokså greit å få løst. En kan bøye rørene litt uten at de knekker eller får sprekker. Må i verste fall skru løs radiatoren i toppen :p

Så for meg at det kunne bli ett problem ja.

Vurderte også en hybridløsning der jeg brukte akrylrør mellom pumper og radiatorer men brukte en fastmontert adapter/overgang til slanger før GPU'ene og CPU'en.

Lenke til kommentar

 

Jeg har QDC OG kobberrør. :roll:

De lar seg ikke rikke en millimeter, men med noen nipler som takler bevegelse/slingringsmon eller en liten slangesnutt i den ene enden, så går slikt så fint så. :woot:

Kobber knekker jo ikke like lett som akryl vel :p

 

Det medfører nok korrekthet det ja. Pakningene, gjengene, blokka eller niplene går som regel adundas før rørene ja. :ph34r:

Lenke til kommentar

 

Fikk vist ikke plass til radiatoren i toppen, det er noe sabla møkk å flytte lufta fra toppen og ned. Men lå gå. :)

attachicon.gif20140125_121022.jpg

Sikker på at du får flow igjennom hele radiatoren når du bruker påfylling/luftehullet som retur?

 

Ser bra ut. :)

 

Jeg funderte på det samme når jeg monterte men pumpen drar forhåpentligvis det varme vannet gjennom hele radiatoren på bare ene siden. Temperaturen går ikke over 82 Celsius på en 4930k ved 1,45 volt med prime 95 så regner med at det ikke noe galt med flowen.

Lenke til kommentar

 

 

Fikk vist ikke plass til radiatoren i toppen, det er noe sabla møkk å flytte lufta fra toppen og ned. Men lå gå. :)

attachicon.gif20140125_121022.jpg

Sikker på at du får flow igjennom hele radiatoren når du bruker påfylling/luftehullet som retur?

 

Ser bra ut. :)

 

Jeg funderte på det samme når jeg monterte men pumpen drar forhåpentligvis det varme vannet gjennom hele radiatoren på bare ene siden. Temperaturen går ikke over 82 Celsius på en 4930k ved 1,45 volt med prime 95 så regner med at det ikke noe galt med flowen.

 

82C høres litt mye ut men er jo "safe"

 

Hadde jeg satt opp loopen så ville jeg ha kjørt pumpe-radiator-CPU-tank/pumpe og brukt inn/ut nederst på radiatoren.

Lenke til kommentar

Er jo sjelden man primer 24/7 da. ^^
82C hørtes fornuftig ut spør du meg. :)

 

Ellers lurer jeg på hvorfor ikke flere bare måler tempen på radiatoren, og sammenligner den med vanntempen. Da finner man jo ut om det er noen varmeforskjell. :)

(og er man usikker på om bare deler av radiatoren blir brukt så kan man måle flere steder for å se at tempen er likt fordelt)

 

Er den det, så spiller det liten/ingen rolle.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...