FrankBjarne Skrevet 30. januar 2014 Del Skrevet 30. januar 2014 Ble omsider ferdig med byggingen i dag. Tok noen bilder, men de fleste er ganske dårlige. Legger ved imgur albumet. http://imgur.com/a/3YpdD Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 30. januar 2014 Del Skrevet 30. januar 2014 Fint fint Hvilket kabinett er det ? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 30. januar 2014 Del Skrevet 30. januar 2014 Tipper det er et NZXT siden det står på kabinettet nede til høyre Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 30. januar 2014 Del Skrevet 30. januar 2014 (endret) Stemmer at det er NZXT. Nærmere bestemt NZXT H630. Veldig stor forbedring i forhold til de eldre kabinettene fra NZXT. Liker spesielt godt at de har inkludert en vifte"kontroller" bak på hovedkortet slik at man slipper å ha viftekabler over hele hovedkortet. Noen ulogiske valg dog. De har f.eks. valgt at man ikke kan fjerne kun 5.25" bayen og den er halvveis festet med skruer og resten bolts. Veldig fornøyd med kabinettet. En negativ ting er at de har litt store hull i hovedkort platen under hovedkortet ved PSU'en. Litt mye innsyn i cable management. Kjøpte et par Bitfenix 200mm vifter, men disse støttet bare pull. Noe som ikke var helt optimalt da jeg ville ha en 200mm intake til i front. Ble isteden 2x 200mm exhaust i toppen, 200mm + 140mm intake i front og exhaust gjennom H80 bak. Endret 30. januar 2014 av Refsa Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 30. januar 2014 Del Skrevet 30. januar 2014 Kikker på en del kabinettet til meg selv. Men alle er for høye. FD R3 kabinettet mitt passer akkurat der jeg har kabinettet nå, har vel 1mm å gå på. Men ingen av de nye gode kabinetta som kommer er like "lave" som R3en. Tilogmed R4 er for høyt :O å det er jo bare noen mm forskjell på dem :O Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 31. januar 2014 Del Skrevet 31. januar 2014 FIkk Elysium i posten i kveld skal legge ut et par bilder når jeg har flyttet alt over, men gidder ikke gjøre det clean osv Elysium eier uansett om det er rotete inni. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 31. januar 2014 Del Skrevet 31. januar 2014 Søkte det opp. Det var et stooooort kabinett :O Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 31. januar 2014 Del Skrevet 31. januar 2014 Nei, det er en film Er vel 800D ish størrelse? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 1. februar 2014 Del Skrevet 1. februar 2014 Kikker på en del kabinettet til meg selv. Men alle er for høye. FD R3 kabinettet mitt passer akkurat der jeg har kabinettet nå, har vel 1mm å gå på. Men ingen av de nye gode kabinetta som kommer er like "lave" som R3en. Tilogmed R4 er for høyt :O å det er jo bare noen mm forskjell på dem :OFeil prioritet. Det er ikke PCen som skalskreddersys pc rommet, eller pc-pulten. Det er rommet og pulten som skal skreddersys PCen. Selv måtte jeg dog inngå et kompromiss på at jeg måtte bygge kabinettet slik at det kom gjennom dørgangen. Med ellers er den nye leiligheten vurdert etter å tenkt på PCen. 4 Lenke til kommentar
War Skrevet 1. februar 2014 Del Skrevet 1. februar 2014 mine siste 5 kabinetter var lianli PC-V2120 eller tilsvarende. Man angrer alltid til slutt om det ikke er 10 spor bak på hovedkortet når man vil sette inn for eks 4 skjermkort. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 1. februar 2014 Del Skrevet 1. februar 2014 jaja men når jeg leier leilighet som er fullt møblert så kan jeg ikke gjøre så mye Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 1. februar 2014 Del Skrevet 1. februar 2014 jaja men når jeg leier leilighet som er fullt møblert så kan jeg ikke gjøre så mye Flytte... Lenke til kommentar
Brian Skrevet 1. februar 2014 Del Skrevet 1. februar 2014 FIkk Elysium i posten i kveld skal legge ut et par bilder når jeg har flyttet alt over, men gidder ikke gjøre det clean osv Elysium eier uansett om det er rotete inni. Har sett på det kabinettet selv, virker som et greit alternativ med god plass til en levelig pris for en student. Hvordan er byggekvaliteten? Er det god plass til en 240+ rad i bunn foran strømforsyninga? Må ha plass til minst 9 hdd og 360 + 240 rad. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 1. februar 2014 Del Skrevet 1. februar 2014 FIkk Elysium i posten i kveld skal legge ut et par bilder når jeg har flyttet alt over, men gidder ikke gjøre det clean osv Elysium eier uansett om det er rotete inni. Har sett på det kabinettet selv, virker som et greit alternativ med god plass til en levelig pris for en student. Hvordan er byggekvaliteten? Er det god plass til en 240+ rad i bunn foran strømforsyninga? Må ha plass til minst 9 hdd og 360 + 240 rad. Jeg liker kassa godt Ingen ekspert på såkalt byggekvalitet, men det virker noenlunde gjennomtenkt. Minuset for din del er at det er køddent å få på plass en del av skruene i HDD-modulene, som ser slik ut: http://www.tweaknews.net/reviews/xigmatek_elysium_tower/img/21.jpg Skruene må selvsagt inn under de platene oppe og nede når du skal ha disker montert øverst og nederst, og det tok en stund å få til, da det er litt i trangeste laget for mine pølsefingre. Med min PC Power Cooling 750w SIlencer var det ca 29-30cm fra enden på PSU-boksen til HDD-rammene, så du burde kunne få på plass en 240mm rad der, hvertfall om du får til å flytte diskene lenger opp - noe som skal gå helt fint. Det kommer også bare med to moduler a 4 disker, så du er vel en short der. 360 i topp er easy. Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 1. februar 2014 Del Skrevet 1. februar 2014 Kombinasjonen av null cable-managment pluss støv hurts my eyes 1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 1. februar 2014 Del Skrevet 1. februar 2014 Det kommer nok en ax1200i inni her etter hvert, blir vel bedre da. Hvis det er noe smart og enkelt jeg kan gjøre right away tar jeg gjerne imot tips, kanskje jeg gjør endringene. 8pin-kabelen er dessverre litt for kort, den kunne gått parallellt med 4-pinkontakten, som faktisk er gjemt litt snedig unna under viftene og GPUene. Hvis jeg gidder kan jeg jo bytte ut satakablene med noen kortere, 30cm holder sikkert i massevis Synd jeg ikke har noen slike pdd. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 1. februar 2014 Del Skrevet 1. februar 2014 Har du vurdert å dra kablene bak hovedkortplaten ? Lenke til kommentar
War Skrevet 1. februar 2014 Del Skrevet 1. februar 2014 Harddisker den vegen uten å ha deksel eller kretskort for strøm og data kommer alltid til å pine deg. Man kan jo ha sorte kontakter i den nye PSU oh stripse de pent i den lengden de må være. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 2. februar 2014 Del Skrevet 2. februar 2014 Hvis jeg gidder å gå amok men, denne kassa kommer nok til å være mitt kabinett en god stund, så å investere i noen kortere SATA-kabler, og evt se etter noen PSU-kabler som er bedre egnet er kanskje en ide. Dessverre synes det ikke som sistnevnte eksisterer - det er minimum "dobbel avstand" på alle kablene jeg fant på FrozenCPU, Sidewinderog PPC, hvertfall. Dog fant jeg denne saken: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå