Gå til innhold

Deres kabinetter her!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stemmer at det er NZXT. Nærmere bestemt NZXT H630. Veldig stor forbedring i forhold til de eldre kabinettene fra NZXT. Liker spesielt godt at de har inkludert en vifte"kontroller" bak på hovedkortet slik at man slipper å ha viftekabler over hele hovedkortet. Noen ulogiske valg dog. De har f.eks. valgt at man ikke kan fjerne kun 5.25" bayen og den er halvveis festet med skruer og resten bolts. Veldig fornøyd med kabinettet. En negativ ting er at de har litt store hull i hovedkort platen under hovedkortet ved PSU'en. Litt mye innsyn i cable management.

Kjøpte et par Bitfenix 200mm vifter, men disse støttet bare pull. Noe som ikke var helt optimalt da jeg ville ha en 200mm intake til i front. Ble isteden 2x 200mm exhaust i toppen, 200mm + 140mm intake i front og exhaust gjennom H80 bak.

Endret av Refsa
Lenke til kommentar

Kikker på en del kabinettet til meg selv. Men alle er for høye. FD R3 kabinettet mitt passer akkurat der jeg har kabinettet nå, har vel 1mm å gå på. Men ingen av de nye gode kabinetta som kommer er like "lave" som R3en. Tilogmed R4 er for høyt :O å det er jo bare noen mm forskjell på dem :O

Lenke til kommentar

Kikker på en del kabinettet til meg selv. Men alle er for høye. FD R3 kabinettet mitt passer akkurat der jeg har kabinettet nå, har vel 1mm å gå på. Men ingen av de nye gode kabinetta som kommer er like "lave" som R3en. Tilogmed R4 er for høyt :O å det er jo bare noen mm forskjell på dem :O

Feil prioritet. Det er ikke PCen som skalskreddersys pc rommet, eller pc-pulten. Det er rommet og pulten som skal skreddersys PCen.

Selv måtte jeg dog inngå et kompromiss på at jeg måtte bygge kabinettet slik at det kom gjennom dørgangen. Med ellers er den nye leiligheten vurdert etter å tenkt på PCen.

• Liker 4
Lenke til kommentar

FIkk Elysium i posten i kveld :p skal legge ut et par bilder når jeg har flyttet alt over, men gidder ikke gjøre det clean osv :p Elysium eier uansett om det er rotete inni.

Har sett på det kabinettet selv, virker som et greit alternativ med god plass til en levelig pris for en student. Hvordan er byggekvaliteten? Er det god plass til en 240+ rad i bunn foran strømforsyninga? Må ha plass til minst 9 hdd og 360 + 240 rad.

Lenke til kommentar

FIkk Elysium i posten i kveld :p skal legge ut et par bilder når jeg har flyttet alt over, men gidder ikke gjøre det clean osv :p Elysium eier uansett om det er rotete inni.

Har sett på det kabinettet selv, virker som et greit alternativ med god plass til en levelig pris for en student. Hvordan er byggekvaliteten? Er det god plass til en 240+ rad i bunn foran strømforsyninga? Må ha plass til minst 9 hdd og 360 + 240 rad.

Jeg liker kassa godt :) Ingen ekspert på såkalt byggekvalitet, men det virker noenlunde gjennomtenkt. Minuset for din del er at det er køddent å få på plass en del av skruene i HDD-modulene, som ser slik ut: http://www.tweaknews.net/reviews/xigmatek_elysium_tower/img/21.jpg

Skruene må selvsagt inn under de platene oppe og nede når du skal ha disker montert øverst og nederst, og det tok en stund å få til, da det er litt i trangeste laget for mine pølsefingre.

Med min PC Power Cooling 750w SIlencer var det ca 29-30cm fra enden på PSU-boksen til HDD-rammene, så du burde kunne få på plass en 240mm rad der, hvertfall om du får til å flytte diskene lenger opp - noe som skal gå helt fint. Det kommer også bare med to moduler a 4 disker, så du er vel en short der. 360 i topp er easy.

post-101601-0-22091000-1391263538_thumb.jpg

post-101601-0-31145700-1391263540_thumb.jpg

post-101601-0-72312700-1391263542_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Det kommer nok en ax1200i inni her etter hvert, blir vel bedre da. Hvis det er noe smart og enkelt jeg kan gjøre right away tar jeg gjerne imot tips, kanskje jeg gjør endringene. 8pin-kabelen er dessverre litt for kort, den kunne gått parallellt med 4-pinkontakten, som faktisk er gjemt litt snedig unna under viftene og GPUene. Hvis jeg gidder kan jeg jo bytte ut satakablene med noen kortere, 30cm holder sikkert i massevis :) Synd jeg ikke har noen slike pdd.

Lenke til kommentar

Hvis jeg gidder å gå amok :p men, denne kassa kommer nok til å være mitt kabinett en god stund, så å investere i noen kortere SATA-kabler, og evt se etter noen PSU-kabler som er bedre egnet er kanskje en ide. Dessverre synes det ikke som sistnevnte eksisterer - det er minimum "dobbel avstand" på alle kablene jeg fant på FrozenCPU, Sidewinderog PPC, hvertfall. Dog fant jeg denne saken:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...