MariusJS Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 er det Mining rigg? det var iallefall LUFTIG Ja, det er det Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 (endret) Ja, det er det aah kjekt å ha tenker eg hehe Endret 29. januar 2014 av TheGaame Lenke til kommentar
War Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 (endret) Luftig! 80 vifter 16 cpuer /256 cores og 64 minnebrikker delt på 128 minneslotter Endret 29. januar 2014 av War Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 Hvorfor Ubuntu Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 Hvorfor Ubuntu To make u and benji mad! 1 Lenke til kommentar
War Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 (endret) Bedre ytelse ut av hardwaren en windows Pluss 900 linjer med kode blir erstattet av kun denne så lenge jeg holder meg til ubuntu12.04 thekraken ,sikkerhetskopiering og gjenoprettelseskommandoer, samt samba for fildeling og fjerntilgang og selve fah på ramdisk med så lite kode er verdt ubuntu i seg selv cd /usr/bin sudo wget https://raw.github.com/team33/fahinstall/released/fahinstall sudo chmod +x fahinstall sudo fahinstall Endret 29. januar 2014 av War 1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 Har brukt ubuntu server i noen år til hovedserver. Kan ikkje si noe annet at det er best til mitt bruk. Det bare funker, og funker bra. Ganske snedig at det er mere krøll med windows deling fra windows server til windows, enn det er fra ubuntu server til windows 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 Tenkte mer på å bruke alternative distribusjoner med mindre bloat Lenke til kommentar
War Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 (endret) For min del så ser jeg på brukergrensesnittet ca 1 sek pr uke. Hadde jeg jobbet med det hver dag hadde jeg kanskje sjekket andre Endret 29. januar 2014 av War Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 30. januar 2014 Del Skrevet 30. januar 2014 Ny pumpe på plass, bare synd det er et helvettes bråk fra den (XSPC D5 PWM) Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 30. januar 2014 Del Skrevet 30. januar 2014 Du trenger da ikke kjøre den på full pupp? Kjører min på 2 eller 3... Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 30. januar 2014 Del Skrevet 30. januar 2014 Du trenger da ikke kjøre den på full pupp? Kjører min på 2 eller 3... Den er PWM styrt så alt styres fra software, men jeg kan ikke tro at den skal bråke så mye. Må være noe som feiler den, eller så er det luft i den . Er en høylydt vibrasjon/skrapelyd når pumpa kjører på maks. Ellers så fant jeg ut i går at jeg har blitt grundig lurt av ASUS. De har 5stk 4-pin kontaker på hovedkortet, men bare to av dem er ekte PWM, og man kan ikke styre disse to individuelt. De resterende 3 er vanlige 3-pins med en 5V 4. pin. Så disse er ubrukelig til å styre en vifte via PWM, og man må da bruke vanlig spenningsjustering på dem... Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 30. januar 2014 Del Skrevet 30. januar 2014 Kjør den på 5V eller 7V? (Molex til 3pin) Asus er legendariske for røvkjørt konfigurering av viftestyring... Jeg har og en vibrasjonslyd på max, men med "sponge" og skrudd ned, så hører jeg den ikke Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 30. januar 2014 Del Skrevet 30. januar 2014 Kjør den på 5V eller 7V? (Molex til 3pin) Asus er legendariske for røvkjørt konfigurering av viftestyring... Jeg har og en vibrasjonslyd på max, men med "sponge" og skrudd ned, så hører jeg den ikke Jeg kjører den via Molex. Er denne: XSPC D5 PWM Pump Så har den to kabler som går til en 4pin kontakt som jeg plugger i CPUvifte-kontakten på hovedkortet, som igjen styrer pumpen via PWM signalet. Dette fungerer forsåvidt supert. Men, det er ikke vibrasjonen fra selve pumpen som lager lyden. Den kommer fra "inni" pumpa. Høres litt ut om impellers skraper i kanten på pumpetoppen eller noe slikt i mangel på en bedre forklaring. Er vanskelig å forklare, og vanskelig å få tatt opp lydoptak som gjengir lyden godt. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 30. januar 2014 Del Skrevet 30. januar 2014 Gjør dette: http://www.techpowerup.com/articles/other/137 Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 30. januar 2014 Del Skrevet 30. januar 2014 Gjør dette: http://www.techpowerup.com/articles/other/137 Ha skal det være godt for? Jeg har ikke noe problem med å stille ned hastigheten på pumpa, det gjøres ved et par museklikk. Det som er problemet, er at den bråker infernalsk når jeg kjører den på over det viftestyrern sier er 65%. Og jeg er usikker på hvorvidt det er vann, som flest sier, eller om pumpa er gåen Lenke til kommentar
sevs Skrevet 30. januar 2014 Del Skrevet 30. januar 2014 Det er mye, mye billigere og enklere å bruke avklipte binders loddet til ledningene og med krympestrømpe rundt som kontakter til vifter (bare man passer på å plugge i riktig (men det skader ikke noe hvis man plugger feil)). Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 30. januar 2014 Del Skrevet 30. januar 2014 Verdt å nevne før man koblet strømkrevende ting. Binders er vel lagd i stål (rustfritt) og det kan ha så dårlig strømledeevne som over 40 ganger dårligere enn kobber, og kombinert med tynn leder, så kan det bli litt varmt/spenningsfall. Det blir ca 0,3W (0,1V spennignsfall) i en 3cm leder med 3A. Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 30. januar 2014 Del Skrevet 30. januar 2014 Gjør dette: http://www.techpowerup.com/articles/other/137 Ha skal det være godt for? Jeg har ikke noe problem med å stille ned hastigheten på pumpa, det gjøres ved et par museklikk. Det som er problemet, er at den bråker infernalsk når jeg kjører den på over det viftestyrern sier er 65%. Og jeg er usikker på hvorvidt det er vann, som flest sier, eller om pumpa er gåen Har du forsøkt å kjøre den utenom viftestyringen på full hastighet? Det hender man får "bråk" fra el-komponenter når man skal styre det via viftestyring feks. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 30. januar 2014 Del Skrevet 30. januar 2014 Har du forsøkt å kjøre den utenom viftestyringen på full hastighet? Det hender man får "bråk" fra el-komponenter når man skal styre det via viftestyring feks. Ja, på full fres bråker den også skal få tatt en video av den når jeg kommer hjem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå