sveibuen Skrevet 28. januar 2014 Del Skrevet 28. januar 2014 Er det ditt kabinett nizzen ? Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 28. januar 2014 Del Skrevet 28. januar 2014 For kun 4x prisen av H440... Og 4 x bedre kvalitet Veier også faktisk ca. like mye! (Selv om V8 er ganske mye større...) Er det ditt kabinett nizzen ? Ingen HDDer synlig, som stikker ut overalt? Nei, da er det ikke Nizzen sitt 1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 28. januar 2014 Del Skrevet 28. januar 2014 Nei det er ikkje mitt kabinett jeg postet. Jeg har 2 stk psu i bunnen sammen med 18 harddisker der nede 2 Lenke til kommentar
sevs Skrevet 28. januar 2014 Del Skrevet 28. januar 2014 Da er 2x NF-F12 bestilt! Lenke til kommentar
Tan28 Skrevet 28. januar 2014 Del Skrevet 28. januar 2014 Angående R4 spesielt og FD generelt synes jeg det er fryktelig fascinerende at folk bruker 15k+ på hardware for så å kjøpe kabinett til under tusenlappen... Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 28. januar 2014 Del Skrevet 28. januar 2014 Nei det er ikkje mitt kabinett jeg postet. Jeg har 2 stk psu i bunnen sammen med 18 harddisker der nede 18 ? dæven ka du bruka så mange harddiska til? det kabinettet såg veeeeldi nice ut Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 28. januar 2014 Del Skrevet 28. januar 2014 Nei det er ikkje mitt kabinett jeg postet. Jeg har 2 stk psu i bunnen sammen med 18 harddisker der nede 18 ? dæven ka du bruka så mange harddiska til? det kabinettet såg veeeeldi nice ut Oppe har jeg 12 stk ssder i raid-0. Enda så er det plass til 6 stk harddisker til i fronten. Lenke til kommentar
Nixxy Skrevet 28. januar 2014 Del Skrevet 28. januar 2014 Før og etter bilder av min nåværende maskin. Ikke det største monsteret akkurat, men fikk seg da litt mer kraft. Installerte ny PSU - Seasonic Platinum-1000 En til GTX670 (brukt) Nytt HK, for det gamle støttet bare CF, ikke SLI. Og noen nye vifter. Ikke fått testa noe benchmarking enda, men det virker stabilt sånn det er nå. Uklokkede grafikkort (enda), og en 2500K på 4,7Ghz som passerte standard Intel burn test med ca 80 grader maks. Syns det er greit om det holder seg stabilt i spill. Er det 3DMark demoen folk bruker som poengreferanse? Eller er det fullversjonen på full rulle som er tingen? Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 28. januar 2014 Del Skrevet 28. januar 2014 Før og etter bilder av min nåværende maskin. Ikke det største monsteret akkurat, men fikk seg da litt me Er det 3DMark demoen folk bruker som poengreferanse? Eller er det fullversjonen på full rulle som er tingen? Full pupp i 3D vettu. Høres fryktelig merkelig ut at hk bare støttet cfx. Hvilket hk var det? Lenke til kommentar
Nixxy Skrevet 28. januar 2014 Del Skrevet 28. januar 2014 Før og etter bilder av min nåværende maskin. Ikke det største monsteret akkurat, men fikk seg da litt me Er det 3DMark demoen folk bruker som poengreferanse? Eller er det fullversjonen på full rulle som er tingen? Full pupp i 3D vettu. Høres fryktelig merkelig ut at hk bare støttet cfx. Hvilket hk var det? Jaok! Da blir jeg nødt til å skaffe det! Det var ett Asus P877-LX. Var litt sparsom da jeg satte det sammen først, og trengte ikke mer. Trodde jeg ikke kom til å gå for SLI på den generasjonen. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 28. januar 2014 Del Skrevet 28. januar 2014 Før i tiden var dette helt normalt, da Nvidia og AMD på hver siden side gjorde hva som helst for forhindre at konkurrenten sin grafikkløsning ble støttet. Var jo rene ramaskriket når noen smarte folk fikk hacket HKet litt, slik at dette ble mulig. Dette var dog før X58-chipsettet kom, og Nvidia stoppet å lage egne chipset. Siden den gang så har jeg egentlig ikke sett hovedkort som kun støtter en av de to. Men igjen, jeg har ikke fulgt alt for nøye med på budsjett-klassen. (frykter dog at det mer mer "markets-gimmick", og ikke en reel mangel) Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 28. januar 2014 Del Skrevet 28. januar 2014 Før og etter bilder av min nåværende maskin. Ikke det største monsteret akkurat, men fikk seg da litt me Er det 3DMark demoen folk bruker som poengreferanse? Eller er det fullversjonen på full rulle som er tingen? Full pupp i 3D vettu. Høres fryktelig merkelig ut at hk bare støttet cfx. Hvilket hk var det? Jaok! Da blir jeg nødt til å skaffe det! Det var ett Asus P877-LX. Var litt sparsom da jeg satte det sammen først, og trengte ikke mer. Trodde jeg ikke kom til å gå for SLI på den generasjonen. Ser ikke ut som den offisielt støtter SLI i hvert fall. Ikke helt lett å finne noe vettug ute på nettet. Uansett, det er ikke særlig brukanes for SSLI eller Crossfire uansett, med maks 2 GB/s (pci-e 4x 2.0). Det kan nok funke uten problem for skjermkort i den svakere enden. Selv mitt gamle GTX 480 ble ganske bottlenecket med slike hastigheter. Så uansett så var nok en oppgradering av hovedkort nyttig. Ja, gitt at det andre hovedkortet støtter minst 2x PCI-e 8x 2.0. Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 28. januar 2014 Del Skrevet 28. januar 2014 Ja... Hadde håpet på at en 60mm 360 + vifter hadde passet i R2 kabinettet men neida, radiatoren passer ikke uten viftene en gang. Blir nok å kaste det på dynga eller å lage noe "fra scratch" med deler av det. Jeg vil ikke gi det bort heller, huff for noe skrap. Lenke til kommentar
Nixxy Skrevet 28. januar 2014 Del Skrevet 28. januar 2014 (endret) Ser ikke ut som den offisielt støtter SLI i hvert fall. Ikke helt lett å finne noe vettug ute på nettet. Uansett, det er ikke særlig brukanes for SSLI eller Crossfire uansett, med maks 2 GB/s (pci-e 4x 2.0). Det kan nok funke uten problem for skjermkort i den svakere enden. Selv mitt gamle GTX 480 ble ganske bottlenecket med slike hastigheter. Så uansett så var nok en oppgradering av hovedkort nyttig. Ja, gitt at det andre hovedkortet støtter minst 2x PCI-e 8x 2.0. Ble til at jeg hoppet over på ett ASRock Z77 Extreme4 kort. Det har 2x PCI-E 3 x16, så om den lave hastigheten var en liten flaskehals før, så blir det nok enda mer boost nå enn det jeg ventet. Endret 28. januar 2014 av Dysfuncti Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 28. januar 2014 Del Skrevet 28. januar 2014 (endret) Ble til at jeg hoppet over på ett ASRock Z77 Extreme4 kort. Det har 2x PCI-E 3 x16, så om den lave hastigheten var en liten flaskehals før, så blir det nok enda mer boost nå enn det jeg ventet. Det har bare 2x8 PCI-e når du aktiverer SLI. Men slik må det jo også bli, for haswell har bare totalt 16 PCI-e lanes, som kan fordeles. Men med PCI-e 3.0 så er 8x helt greit. Dog, for maks ytelse, og eller enda flere skjermkort så er det sokkel 2011 som gjelder, og har hele 40-lanes tilgjengelig. Endret 28. januar 2014 av Dysfuncti Lenke til kommentar
Nixxy Skrevet 28. januar 2014 Del Skrevet 28. januar 2014 (endret) Det har bare 2x8 PCI-e når du aktiverer SLI. Men slik må det jo også bli, for haswell har bare totalt 16 PCI-e lanes, som kan fordeles. Men med PCI-e 3.0 så er 8x helt greit. Dog, for maks ytelse, og eller enda flere skjermkort så er det sokkel 2011 som gjelder, og har hele 40-lanes tilgjengelig. Stemmer. Det blir nok uansett en god del mer ytelse, så det er det som gjelder for min del, i tillegg til at det er moro å prøve noe nytt! Blir nok å skaffe meg en nyere generasjon skjermkort neste gang jeg skal ha noe sterkere på den fronten, og da er det nok en nyere sokkel enn 2011 også. Endret 28. januar 2014 av Dysfuncti Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 28. januar 2014 Del Skrevet 28. januar 2014 Moderatormelding Har redigert vekk litt sitatpyramider. Hadde vært fint om dere fjernet dette selv, slik at det blir enklere og mer oversiktlig å lese tråden. Tilbakemeldinger tas på PM, ikke i tråden Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 Kan ikke måle seg med eliten her inne, men syntes nå det ble ryddig ihvertfall.Venter bare på backplaten til gtx780 nå, som er bestilt, samt en ekstra af120 i toppen. 1 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 (endret) Kan dette kalles kabinett? Specs: 1: i3 2120 XFX 1250W 3x R9 290 EVGA SLI 2: FX 6100 Asus Crosshair V Formula XFX 1250W 3x R9 290 Alle R9 290ene er MSI Gaming! SKal forresten fjerne rigg nummer 2 (HK og CPU), når PCIe riserne kommer! Endret 29. januar 2014 av MariusJS 1 Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 er det Mining rigg? det var iallefall LUFTIG 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå