w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 (endret) De rørene er plukket opp fra Biltema Skal selvfølgelig pusse de, ser jo helt forferdelig ut. Ble bedre med stålull tho. Man ser forskjellen på dette bildet, nærmest C47 koblingen har jeg pusset og på andre siden har jeg ikke Endret 13. desember 2013 av VegardBS Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 Ahh, det var acryl-tubing som bare ble 1m?Når jeg pusser så bruker jeg et spesielt pussemiddel som egentlig er ganske standard i Norge og resten av verden. (sett det på youtube, og brukt ofte på kongeskipet og de fleste som driver med metaller og pussing har som regel hørt om det) Kommer ikke på navnet men var sykt mye bedre enn driten du får kjøpt på matbutikker i hvert fall. Det, kombinert med en bomulsfille/t-skjorte får det til å glinse som edelstener. Å bruke stålull ville jeg kanskje ikke anbefalt. Det blir i hvert fall en veldig matt og noe "ripete" overflate i forhold til skikkelig pussemiddel og noe mye finere stoff som en t-skjorte. Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 (endret) Helt vanlig "klasisk" myk tubing ble det bare 1m av, jeg som trodde jeg fikk 3m Akrylrør skal jeg bestille etter jul en gang, må bli ferdig med kabinettet før jeg starter å kaste bort enda et par hundre kroner til på et Arc Midi R2 Liker egentlig matt finnish på kopperrørene bedre enn "glinsende edelstener", men får se hva som ser best ut når jeg skal klemme det inn i Fatal Design kabinettet Endret 13. desember 2013 av VegardBS Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 Hehe, ja du får nå se hva du foretrekker. Ellers kan du jo gå for begge ting, for "glinsende edelstener" vil gi en matt look etter hvert uansett. Lenke til kommentar
sceeZer Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 her er da den nye pc'en min. ikke noe spesielt. asus maximus vi hero 4770k asus 780 direct cu II 16gig 2400mhz corsair vengeance pro 250gb samsung 840 evo er ikke jeg som har sleeva kablene selv, alt jeg har gjort er å "sy" de sammen sånn at det blir litt finere. kablene er fra ensourced men må si jeg ble litt skuffa over de. virker som hver eneste ledning i kablene er forskjellig lengde så det var litt pes å få det fint. 1 Lenke til kommentar
turbo_fever Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 Ikke verst detta, bare slangene til corsair kjøleren som stod litt ut for meg.. Du har og kabinette jeg har lysst å bygge i nesste gang ser jeg. Håper bare på en rev.2 av det. Med mer kabel gjennomføring under hk og delt eller avtagbar side hvor hdd bayene er. Den som går opp der lille vinduet er.. Lenke til kommentar
sceeZer Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 ja planen var å sette radiatoren andre veien men føltes som jeg måtte bøye slangene veldig mye så jeg bare sett den som den står. har ikke mye å klage på. masse plass. kablene mine er ikke ryddig bak der men hadde plass til alt helt fint. ett problem er at det er veldig mye kabler som sitter i kabinettet fra før. midterste hullet som 24pin kabelen går gjennom kunne vært flytta opp 1cm eller 2 så jeg ikke måtte bøye den ned sånn men men. måtte bruke skruer for å feste viftestyringa men det har jeg måtte gjort med alle toolless design jeg har prøvd. de er ikke lagd for å teste noe som er veldig mye kortere enn en standard dvd drive. må si at den innebygde bryteren for led lys var nice. trodde ikke jeg kom til å bruke den men den kom til nytte. masse smarte løsninger men noen småting som kan forbedres (som alltid) Lenke til kommentar
Sermoni Skrevet 14. desember 2013 Del Skrevet 14. desember 2013 Nytt kabinett og litt julebelysing Med Blitz Var dårligere plass i rommet bak en jeg trodde, så jeg monterte tanken på utsiden. Men det ble rimelig bra imo ??? Det er tons of space bak på 540, skjønner virkelig ikke hvordan du ikke fikk plass.. Ser kult ut tho egentlig, kunne spart deg for Mayhems (?) vesken, men ser litt tøft ut. Lenke til kommentar
PinkCase Skrevet 14. desember 2013 Del Skrevet 14. desember 2013 ??? Det er tons of space bak på 540, skjønner virkelig ikke hvordan du ikke fikk plass.. Ser kult ut tho egentlig, kunne spart deg for Mayhems (?) vesken, men ser litt tøft ut. Ja jeg kunne egentlig fint fått plass til en tank der. Men jeg liker å ha et øye med tanken også, derfor jeg valgte å kjøre den på utsiden. Lenke til kommentar
Sermoni Skrevet 14. desember 2013 Del Skrevet 14. desember 2013 Meh, skal nok skifte kabinett og få slengt inn et Classified til. LN2 modus [ON] med 200% target. 1 Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 14. desember 2013 Del Skrevet 14. desember 2013 (endret) Det der var pent ass! Edit: Gi litt info da! Ser det står litt i signatur, byggelogg osv ? Endret 14. desember 2013 av SKAÐI Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 14. desember 2013 Del Skrevet 14. desember 2013 (endret) 420 BlazeTheFrontPanelMod it Passer nesten 800Den perfekt Ble også mye billigere å bestille en 3mm tykk plate istedenfor 10mm. Endret 14. desember 2013 av VegardBS Lenke til kommentar
Sermoni Skrevet 14. desember 2013 Del Skrevet 14. desember 2013 (endret) Det der var pent ass! Edit: Gi litt info da! Ser det står litt i signatur, byggelogg osv ? Har ikke noe byggelogg, men bygget den i all hast i går. Er en 4930K på 4.8GHz, Gigabyte X79 UD4, GTX 780 Classified 1300MHz (Klarer fint 1500MHz), 16GB med 2666MHz, Corsair Air 540, EK loop og 2x EVO 250GBs. Meget brukbar rigg for å kun være i alderen av 17. Fornøyd. Endret 14. desember 2013 av Sermoni Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 15. desember 2013 Del Skrevet 15. desember 2013 (endret) Har ikke noe byggelogg, men bygget den i all hast i går. Er en 4930K på 4.8GHz, Gigabyte X79 UD4, GTX 780 Classified 1300MHz (Klarer fint 1500MHz), 16GB med 2666MHz, Corsair Air 540, EK loop og 2x EVO 250GBs. Meget brukbar rigg for å kun være i alderen av 17. Fornøyd. Har du også EVBOT siden du også klarer 1500 mhz, og hvilket minne har du? Post bildet ca slik du også Ja cpu-z og aida viser feil "volt" på cpu Riktig er 1.5v idle Minnet er 2666 cl10 for de som ikkje skjønte det Endret 15. desember 2013 av Nizzen Lenke til kommentar
sevs Skrevet 15. desember 2013 Del Skrevet 15. desember 2013 Meh, skal nok skifte kabinett og få slengt inn et Classified til. LN2 modus [ON] med 200% target. P1010022.JPG Du bruker dac og forsterker, du er herved elsket og priset. no homo Lenke til kommentar
Sermoni Skrevet 15. desember 2013 Del Skrevet 15. desember 2013 (endret) Har du også EVBOT siden du også klarer 1500 mhz, og hvilket minne har du? Post bildet ca slik du også Ja cpu-z og aida viser feil "volt" på cpu Riktig er 1.5v idle Minnet er 2666 cl10 for de som ikkje skjønte det Okei nice, skal gjøre det når jeg kommer hjem igjen? Jeg har EVBot indeed, eneste er at min fungerer kun titt og ofte (dårlig kobling?), og ser ut som dem er ute av salg igjen. Jeg kjøpte et Classified av DurAN / Rolf. Det har en ASIC på 82.6% og klokker aldeles utmerket. Samsung-minne, ikke noe kjipern Elpida faenskap her i gården. Er mulig med 1460MHz i Valley uten EVBot ihvertfall. Litt artifacts, men ikke så mye. Du bruker dac og forsterker, du er herved elsket og priset. no homo Ja, det er M&M og DT 770 80Ohm. Skal skifte til noe kvassere senere, men da skal også hodetelefoner oppgrades.... Endret 15. desember 2013 av Sermoni 1 Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 20. desember 2013 Del Skrevet 20. desember 2013 (endret) Endret 20. desember 2013 av Daily-Drifter 1 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 20. desember 2013 Del Skrevet 20. desember 2013 Specs og flere bilder? Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 20. desember 2013 Del Skrevet 20. desember 2013 (endret) ok skal se om jeg finner noen flere på mobilen begge ble ferdig bygget i går corsair 750d i5 4670k som skal deliddes i jula. kjører på 4,3ghz nå cooler master 240 med 4x120mm. 140mm bak og 2x 120mm foran 2x 4gb 2400mhz kingston beastx corsair tx650m gtx670 120gb kingston ssd win 7 64 og ubuntu desktop Gigabyte GA-H81M-S2PV, Socket-1150 m-ATX, H81, DDR3, 1xPCIe-x16, USB3.0, VGA, DVI, CO Intel Pentium G3220 Socket-LGA1150, Dual Core, 3.0GHz, 3MB, 54W, HD Gr Crucial DDR3 1333MHz 2x4GB, CL9 Corsair CX 430M, 430W PSU ATX 12V V2.3, 80 Plus Bronze, Modular, 1x 6+2pin P BitFenix Phenom M Sort cooler master 120m med 120mm + 120mm ublås bak. praktisk talt lydløs 4x1tb ubuntu med xbmc står koblet på tven i stua, har også tatt over jobben til 2 eldre servere litt jobb gjenstår enda på den store rydding/sleeving av kablertil skjermkort og finne et likt for sli og fjerne harddisk brønnene. bruker bare 2,5"ssd i den uansett så får vifta nede foran litt bedre rekkevidde. installere driver til mus og tastatur og slå av lysa kan også være en ide evt bytte det rælet fra komplettsalget med et ordentlig mekanisk tastatur og en logitech mus Endret 20. desember 2013 av Daily-Drifter Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 21. desember 2013 Del Skrevet 21. desember 2013 (endret) God jul folkens! Og mens det store kabinettprosjektet går opp og ned og tar all motivasjon fra deg, så er det greit med andre småprosjekter. Det er jo nesten jul, som selvsagt betyr tradisjoner, og man trekker atter en gang sørover til familien, og møter gamle venner på bla. et jule-LAN. Men annledningen krever et mobilt kabinett, og siden ny maskinvare ikke får plass i mitt forrige koffert-kabinett så har jeg de siste 2 dagene oppgradert det til en helt ny sak. Innmaten: 3-WAY-SLI med GTX 780 Classified. 16GB RAM, 3930K, MCP655, 6x120mm radiator. Helt greit for å ta seg en runde BF4 med andre ord. :-) Utsiden: Kabinettet er så ferskt at SSD/HDD ligger i lomma, og bildene er tatt på togstasjonen. :-P 1200W PSUen fikk jeg akkurat ikke smelt på plass med beskyttelsesdekselet, så da blir det uten denne gangen. XD SYKT kompakt, og ingen lettvekter nei. 19 KG tikker den inn på, på tross av selve kabinettet knapt veier et kilo opprinnelig. Ps: Dette er ikke noe fast sak, og ble smelt sammen kl 4 i natt, så ting ser kanskje ikke helt på stell utseendemessig. Må man dra så må man dra. Endret 21. desember 2013 av Andrull 9 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå