C.. Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 At du ikke likte fargene er jo veldig individuelt. Grunnen til at jeg har to gule stiper er fordi planen er å få et svart/gult tema i maskinen som står i stil til MPower og Lighing korte så får vi se hvordan det blir til slutt bare jeg blir ferdig. Takk for tipset. Skal huske på det når jeg begynner på PCI-E kablene! Så får du mene hva du vil, men som sagt så er jeg fornøyd med resultatet med tanke på at dette er første gangen jeg gjør det Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412 Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 Da var jeg ferdig med min første ATX sleeve og er greit fornøyd med resultatet til at det er min første. Bilder av innsiden av kabinettet kommer når jeg er ferdig med PCI-E kablene. Skal forresten gå over heatshrink etterpå med varmepistol så disse legger seg helt inntil 2013-11-04T23-02-52_0.jpg Ser meget bra ut spør du meg. Blir nok kjempe bra når alt er ferdig! Lenke til kommentar
Kurio Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 Var ikke fargen som man kommenterte på forøvrig. Lenke til kommentar
turbo_fever Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 Du kan bruke en varmepistol om du har. Er egentlig bedre, så du ikke får missfarger på heatshrink eller sleeving. Går jo ann å sleeve rett forran der kabelen er festet, for så og smellte sleeving der. Men da børr du og dra litt over med fingrer der det smellter for att det ikke skal bli klommper. Har ikke gjordt dette selv enda, men blir det en sleeve jobb til vurderer jeg det. Er som Kurio sier, att det tar litt tid å lære seg. Kan og kreve god mengde med tid. Som alt anna arbeid er noen bare flinkere å raskere med ting. Jeg bruker extremt lang tid på å sleeve synnst jeg. Misster vel konsentrasjon å tar pause med andre ting å Ser for meg du skal bruke Asrock kort siden du har gule nyanser..? Lenke til kommentar
C.. Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 Takk for tipset! Som jeg sa på forrige side så skal jeg gå over med varmepistol bare jeg får tak i dette (skal få lånt en i dag). Hvor mye vits det er nå er en annen sak, men vet i hvert fall at jeg skal ha det tilgjengelig når jeg begynner med PCI-E kablene om en ukes tid. Føler jeg har lært mye allerede nå etter å ha gjort det en gang så satser på et enda bedre resultat neste gang, men det er som du sier det tar tid! Planen er at kablene skal stå i stil til MPower og Lighting Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 Ser at du ikke har varmet heatshrinken godt nok på de fleste kablene. Noe som gjør at shrinken blir misformet og ikke "rund". Veldig greit å prøve seg frem til hvor man må plassere heatshrink for at den skal passe skikkelig godt i kontakten også. Får man den helt riktig er det bare å ploppe kabelen rett inn uten problemer. Noe som gjør utseende mye bedre. Alt dette blir enklere med en varmepistol som har bedre varmefordeling og større varmeoverflate enn f.eks. en lighter. Selve varmen som blir avgitt er også 95% lik hver gang over hele varmeoverflaten og ikke 50% som en lighter(tilfeldige, beskrivende tall.) Lenke til kommentar
Kurio Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 Eller så kan du kjøre shrinkless, som er vesentlig lettere. 1 Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 Eller så kan du kjøre shrinkless, som er vesentlig lettere. Dette var noe jeg fort fant ut, og var mildt sagt irritert at det finere resultatet var enklere. 1 Lenke til kommentar
Vigilante85 Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 En liten tease. Her skal det bygges. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412 Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 En liten tease. Her skal det bygges. 20131115_023807.jpg Et god tips til deg kompis er å ta ut skjermkortet og heller installere det helt tilslutt. Skal love deg det blir vanskelig å komme til enkelte steder og må slite mer enn nødvendig. Men men, suit yourself for all del Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 Et god tips til deg kompis er å ta ut skjermkortet og heller installere det helt tilslutt. Skal love deg det blir vanskelig å komme til enkelte steder og må slite mer enn nødvendig. Men men, suit yourself for all del Jeg ville tatt inn skjermkortet før man starter med loopingen, lite deilig å endelig være ferdig med leaktesting, fylling osv og så finne ut at man ikke får inn skjermkortet pga tubing og fittings som ligger i veien. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412 Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 Jeg ville tatt inn skjermkortet før man starter med loopingen, lite deilig å endelig være ferdig med leaktesting, fylling osv og så finne ut at man ikke får inn skjermkortet pga tubing og fittings som ligger i veien. Nå har jeg jo lite peil på custom så du har nok sikkert rett. Uansett, er opp til en hver enkelt på hvordan dem vil utføre bygget sitt. Lenke til kommentar
Vigilante85 Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 dette er bare en prøvemontering:P 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412 Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 Jaja, sameshit Lenke til kommentar
Kurio Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 (endret) Marius kjører stil, klassisk V8-build. Jævla fint, mmm. Legg merke til kink fra CPU blokk og flowmeter fra Biltema. Endret 16. november 2013 av Kurio 2 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 Marius kjører stil, klassisk V8-build. Jævla fint, mmm. Legg merke til kink fra CPU blokk og flowmeter fra Biltema. Ikke Jallatema, Jallabay!!!! Ikke glem det ekstra settet med PSU kabler, da V1000en sa "BAANG" #FixedItAll! 1 Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 Tråden gjenåpnes etter en kjapp opprydning av offtopic 4 Lenke til kommentar
MarQsDH Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 (endret) Får godtgjøre for OT-inga mi fra i går med noen bilder!Kanskje ikke det mest awesome dere kommer til å se i dag, men men. Kom gjerne med kommentarer og tips til hva som kan gjøres med det interne i maskina! EDIT: La inn litt mellomrom mellom bildene i spoileren. Endret 17. november 2013 av MarQsDH Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå