Kurio Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 Hva kan man si, var på LAN vettu, mekka litt fete katode mods for 10kr. Ble så jævla fint!! 2 Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 Lønner seg i forhold til hva?? Penger? Nei, temperaturer Feks så trodde jeg at det var lurt å ha CPU først i loopen, siden vannet da var kaldest, men etter å ha regnet på det så fant jeg ut at temperaturen igjennom hele loopen varierte mindre enn et par grader, siden det er såppas høy flow... Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 (endret) Nei, temperaturer Feks så trodde jeg at det var lurt å ha CPU først i loopen, siden vannet da var kaldest, men etter å ha regnet på det så fant jeg ut at temperaturen igjennom hele loopen varierte mindre enn et par grader, siden det er såppas høy flow... Det har du helt rett i men det er forskjell på hvor høy vanntemp jeg vil akseptere i en CPU-loop i forhold til en GPU-loop. Maks CPU klokk vil alltid lide i en single-loop når man kjører full load på både CPU og GPU'er(har alltid hatt mer enn en GPU ) Nå pleier jeg også å ha litt flere radiator-flater enn det som er "anbefalt" også, kjører nå med 360x60mm + 280x60mm radiator i CPU-loopen med 2k rpm vifter(justerbare ned til 800 rpm). På GPU'ene har jeg akkurat det samme men vanntempen i de to loopene under load er 27C vs 35C. Endret 29. september 2013 av Minhund Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 Det har du helt rett i men det er forskjell på hvor høy vanntemp jeg vil akseptere i en CPU-loop i forhold til en GPU-loop. Maks CPU klokk vil alltid lide i en single-loop når man kjører full load på både CPU og GPU'er(har alltid hatt mer enn en GPU ) Det er i såfall fordi du har begrenset kjøleareal. Gitt "uendelig" mengde kjøeareal, vil temperaturen aldri lide. Men siden man ikke har uendelig kjøleareal, så kan man kjøre dual loop, der CPU har sin egen, mens GPU har sin egen som er varmere. Dog er jeg usikker på hvilken praktisk fordel dette skal ha, da jeg ikke vet om noe som er i stand til å utnytte både GPU og CPU til det fulle. Spiller man, så vil ikke CPU gjøre noen stor forskjell, go i oppgaver der CPU må jobbe så må vell skjeldent GPU jobbe på spreng? Med mindre det er noe folding greier du driver med? Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 Det er i såfall fordi du har begrenset kjøleareal. Gitt "uendelig" mengde kjøeareal, vil temperaturen aldri lide. Men siden man ikke har uendelig kjøleareal, så kan man kjøre dual loop, der CPU har sin egen, mens GPU har sin egen som er varmere. Dog er jeg usikker på hvilken praktisk fordel dette skal ha, da jeg ikke vet om noe som er i stand til å utnytte både GPU og CPU til det fulle. Spiller man, så vil ikke CPU gjøre noen stor forskjell, go i oppgaver der CPU må jobbe så må vell skjeldent GPU jobbe på spreng? Med mindre det er noe folding greier du driver med? Jeg har testet med "uendelig" mengde kjøleareal i ett oppsett med 2x CPU og 2x GPU i en loop men det ble vel upraktisk og GPU'ene ble faktisk ustabile i ytelsen under full load når vanntempen lå på rundt 24C konstant. Totalt brukte jeg da 4 stk 360x60mm og en 420x70mm radiator der luft temp igjennom de ble hold til 20C. Folding/WCG etc og benchmarks er noe av det jeg også driver med ja, og som jeg skrev tidligere så er det best med dual loop til mitt bruk. En annen erfaring jeg har gjort med dual loop er at GPU'ene i enkelte tillfeller jobber bedre når de litt varme. Lenke til kommentar
Mgut Skrevet 30. september 2013 Del Skrevet 30. september 2013 Da er man ferdig så langt, frem til neste oppgradering, som sikkert blir par år til Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 30. september 2013 Del Skrevet 30. september 2013 Jeg sier til meg selv at jeg ikke skal oppgradere på et par år, men av en eller annen grunn så går det ikke et par måneder engang før noe nytt dukker opp Lenke til kommentar
Kurio Skrevet 30. september 2013 Del Skrevet 30. september 2013 Da er man ferdig så langt, frem til neste oppgradering, som sikkert blir par år til 2x 580? Mangler bare rette BIOS nå, hehe. Jeg synes at du burde få nytt kabinett og en loop som faktisk ser pen ut. Links og en brigde er selvfølgelig en selvfølge, men eller så ser det bra ut. AX 860 på 580 SLI fungerer ikke så bra over lengden, ihvertfall ikke med tung OC. :-D Jeg sier til meg selv at jeg ikke skal oppgradere på et par år, men av en eller annen grunn så går det ikke et par måneder engang før noe nytt dukker opp Fordi det er bare sånn det fungerer, man har midler til å kjøpe noe nytt og fett. Lenke til kommentar
Mgut Skrevet 30. september 2013 Del Skrevet 30. september 2013 har ikke noe overclock og kan ikke bruke bridge på skjermkorta, er ikke heilt rett med niplene, slangen bøyes litt Lenke til kommentar
[StK]Bountyhunter(BF:V) Skrevet 1. oktober 2013 Del Skrevet 1. oktober 2013 Da var det nye kabinettet mitt kommet og alt ferdig montert Her er noen bilder med horribel kvalitet fra mobil kamera: Utsiden: Toppen: Åpent front deksel: Åpen sidedør: Skrivebordet: Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 Clean fra utsiden, men rotete inni. Likte kabinettet da, passende størrelse til å ha oppå skrivebordet. Lenke til kommentar
Kurio Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 Clean fra utsiden, men rotete inni. Likte kabinettet da, passende størrelse til å ha oppå skrivebordet. Alle kabinetter er passende på et skrivebord... Jo større, desto bedre... 2 Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 Alle kabinetter er passende på et skrivebord... Jo større, desto bedre... Veeeel, noen maskiner/kabinett blir for tunge for skrivebordet 1 Lenke til kommentar
Kurio Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 Veeeel, noen maskiner/kabinett blir for tunge for skrivebordet Ja ditt LianLi blir vell litt voldsomt, men er ikke noe i veien med et V8 på bordet.. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 (endret) Veeeel, noen maskiner/kabinett blir for tunge for skrivebordet Så absolutt! Er mer komfortabel med å ha skrivebordet på kabinettet, enn omvendt. Ja, faktisk så ville jeg bokstavelig talt vært redd for å dø om jeg satt meg ved siden av kabinettet på pulten. Kan vel kanskje strekke meg til at "alle" bør ha plass til å sette strømforsyningen sin på skrivebordet. Ikke at det er bare bare, for når den hjemmelagde PSUen blir ferdig, så forventer jeg vel at den veier rundt 24KG. Endret 2. oktober 2013 av Andrull Lenke til kommentar
[StK]Bountyhunter(BF:V) Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 Clean fra utsiden, men rotete inni. Likte kabinettet da, passende størrelse til å ha oppå skrivebordet. Er ikke 100% fornøyd med innsiden men skal love deg at det måtte jobbes litt for å få det til å bli sånn det er nå! Det er ikke en modulær psu og baksiden av kabinettet går så vidt igjen. Er helt fullt med ledninger og stuff bak der. Vurderer å kjøpe inn svart sleving til vifte og frontpanel-ledningene. Lenke til kommentar
otl Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 Litt dårlige bilder men.. Lenke til kommentar
[StK]Bountyhunter(BF:V) Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 Så ut som om det var greit overkill med vifter der iallefall! Hvor har du gjort av hdd-ene forresten? Er det ssd på baksiden kanskje? Lenke til kommentar
otl Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 Tja, skal vel ikke være mangel på vifter kanskje. Har ssd'n oppe der med blu-ray brenneren. Ingen hdd'er, bruker docking stasjon til de. Ville heller spurt hvor gpu'en befant seg Den tenkte jeg å vente en liten stund med å kjøpe. Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 Litt dårlige bilder men.. Pent kabinett. Men angrer ikke et sekund på at eg solgte mitt og kjøpte Obsidian 650D Eg skulle ønske eg hadde råd til skikkelig vannkjøling. 2 240 radiatorer hadde gjort seg. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå