Gå til innhold

Deres kabinetter her!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok å bygge inn en ok loop i kabinettet? Leker med tanken selv, og gjort det lenge. Har du 240/280 i topp og 360 i front? Hvilken tykkelse har du på radiatorene?

Har 240 x2.

Det er veldig lett å bygge loop i kabinettet, men å få til en brukbar flow er noe helt annet. Derfor blir loop veldig stygge i dette kabinettet, men siden jeg tok meg rå til et litt annerledes oppsett, så hadde man råd til en flott loop. Mine radiatorer er 45mm.

Kan fint kjøre 240 og 360 i dette kabinettet. Da kan 240 være av ønsket tykkelse og 360mm 60mm. Man kan putte vifter forran radiatoren, men da kan du ikke bruke støvfilteret.

Skal adde en 240 i bunn og siden varme er et vesentlig problem, spesielt når flowen er meh og får ikke brukt radiatoroverflaten atm sånn som det burde bli brukt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har 240 x2.

Det er veldig lett å bygge loop i kabinettet, men å få til en brukbar flow er noe helt annet. Derfor blir loop veldig stygge i dette kabinettet, men siden jeg tok meg rå til et litt annerledes oppsett, så hadde man råd til en flott loop. Mine radiatorer er 45mm.

Kan fint kjøre 240 og 360 i dette kabinettet. Da kan 240 være av ønsket tykkelse og 360mm 60mm. Man kan putte vifter forran radiatoren, men da kan du ikke bruke støvfilteret.

Skal adde en 240 i bunn og siden varme er et vesentlig problem, spesielt når flowen er meh og får ikke brukt radiatoroverflaten atm sånn som det burde bli brukt.

Du hadde ikke giddet og poste bilde av baksiden av kabinettet ditt?

Lurer på hvordan det blir med pumpeplasering osv.

Med dårlig flow mener du at det blir lage strekk?

Lenke til kommentar

Du hadde ikke giddet og poste bilde av baksiden av kabinettet ditt?

Lurer på hvordan det blir med pumpeplasering osv.

Med dårlig flow mener du at det blir lage strekk?

Jeg kan fint poste bilde av bakside, men det er nærmest umulig å se noe fordi det er så mye kabler. Flowen blir selvfølgelig dårlig siden du kan ikke kjøre en dynamisk loop, altså for å få det fint må du kjøre fra radiator 1 til pumpe og radiator 2 til pumpe. Det er uegnet som meget, flowmeteret viser at det ikke er optimalt. En fra CPU blokk til pumpe og 1 fra raditor til pumpe hadde vært mye mer egnet, men da hadde det blitt veldig stygt som faen.

Lenke til kommentar

Jau, får legge inn slik mitt blei til slutt. La inn ett par lys strips jeg hadde liggende å, bare for litt extra lys om jeg trenger. Var en utgang ledif på viftekontrollern, så da plugga jeg dem i.. Pumpe hastighets regulatorene ser du ikke fra sia, ikke uten att du ser mer baken ifra og frem.. Synnst tempen er litt høy med denne BP blokka men.

3930K @4,5Ghz 1,38V GPU-Z under idle. Corene ligger fra 40-43 grader idle. Håper den kjølepastaen setter seg sikkelig etter hvert. Det er den GELD Extreme saken. Kanskje jeg må av å ha på en gang til. :hmm:

Bruker 61% på viftekontrollern. Men men, bilder ja:P Ikke dem beste, bare HDR jpeg å ikke redigert dem. Gidda ikke. Jah veide den, 32,6KG er jo greit nok det :omg:

9921669465_2f303d1cbb_h.jpg

9921669516_a835b49b28_h.jpg

Endret av turbo_fever
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jau, får legge inn slik mitt blei til slutt. La inn ett par lys strips jeg hadde liggende å, bare for litt extra lys om jeg trenger. Var en utgang ledif på viftekontrollern, så da plugga jeg dem i.. Pumpe hastighets regulatorene ser du ikke fra sia, ikke uten att du ser mer baken ifra og frem.. Synnst tempen er litt høy med denne BP blokka men.

3930K @4,5Ghz 1,38V GPU-Z under idle. Corene ligger fra 40-43 grader idle. Håper den kjølepastaen setter seg sikkelig etter hvert. Det er den GELD Extreme saken. Kanskje jeg må av å ha på en gang til. :hmm:

Bruker 61% på viftekontrollern. Men men, bilder ja:P Ikke dem beste, bare HDR jpeg å ikke redigert dem. Gidda ikke. Jah veide den, 32,6KG er jo greit nok det :omg:

9921669465_2f303d1cbb_h.jpg

9921669516_a835b49b28_h.jpg

Det er hva jeg kaller en respektabel kasse :)

Lenke til kommentar

Det aner jeg ikke men det er ikke billig. Siden det eneste fra norge her er vel CPU, PSU, SSD'R og HK..

Koolance Dual Bay Res RP-452X2

3-6m Primochill PTR slanger. Kjøp så du har 2x lengde for loopene. Siden dem clouder evt å byttes.

2X6 stk pakkning Moonsoone Nippler.

1X Alphacool NexXxoS UT60 2x140mm Rad

1X Alphacool NexXxoS UT60 3X140mm Rad

10X 140mm Viffter Bit Fenix Spectre Pro, Kan jo bare bruke 5 om du ikke skal ha push pull

2x Bitspower Universal RAM Module Water Cooling Set For 2 Banks 2-DIMMs - Clear/Black

1x Bitspower CPU Block Summit EF (Intel) Clear Acrylic Top Version

2x Performance-PCs Über 655 Fully Modded (D5) 12 VDC Water Pump. Min type top fåes ikke mer?

EK Vannblokk sett for GB-X79-UD7

3x Watercool 79x0 vannblokker.

3x Watercool 79X0 Baksider til skjermkorta.

2x Enzotech bsli sett.

2X SLI \ Crossfire vannblokk broer å nippler

2-3 Liter veske, om du ikke bruker destilert vann med alge hemmende middell.

2X vanpumpe hastighets regulatorer fra Koolance.

Er jo klart mye billigere å kjøpe alt i sa,me slengen, men det gjorde jeg ikke, så blir litt extra pris av det.

Aner ikke pris, men kan hende det var litt dyrere når jeg kjøpte det. Såg pumpene var litt billigere og nå.

Viffte styring, sleeving, ssd'r, psu, cpu, ram, hk er jo opp til en hver. Så kan bli en helt anna pris med tanke på dem komponenntene og.

Lenke til kommentar

Kjører man Ek får man fint kjølt Cpu og Gpu(er) for 2-3000 kr

Gjør man? Trodde blokker lå på 800 per stykk, bare det er 1600. En relativt ålreit pumpe er 500 og res 300. Så er det slange 150, væske 100, blokk alt fra 500-800 så er det radiator til en 700. Da har du en jævelig stygg loop og. Må bruke like slangeklemmer da og det ser passe jalla ut..

Koster nok veldig fort 7-8K for en fin loop med 2 GPUer og 1x CPU.

Endret av Kurio
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...