sj3f Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 (endret) Hvis man vil ha noe bortkastet og svindyrt, så er det vel bil. Problemer, avgifter oppå avgifter, og sist men ikke minst kjedelig, gammeldags og lite givende teknologi. Men om man føler ikke PC gir en noe mer glede, ja så er det vel ingen skade å kjøpe seg et slikt pengesluk. Det har jo aldri vært mer spennende teknologi i biler enn idag! For eksempel de kjører og parkerer jo så og si seg selv... Endret 5. september 2013 av sj3f Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 Både bil og PC er gøy, begge er klokkbare og begge bruker vannkjøling. Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 FD Define R4 Z87 Sabertooth 4670k 7770 CFX Silverstone Tundra TD03 Corsair XMS3 8 GB (Kingston HyperX Beast bestilt) WD Green 1TB Crucial M4 64GB Penger må brukes, for de er verdt mindre i fremtiden. 100 000 i dag er verdt det samme som 180 000 om 10 år for eksempel. Så kan jeg heller spørre om noe: Jeg vil ha en PC som ikke bråker så fælt, så jeg har bestilt nye Corsair SP120 vifter til radiatoren, det blir push/pull. I tilegg har jeg vifta dere ser i front. Det er dog litt lite kjøling ser jeg for meg, så jeg satte en 140 mm i taket som blåser inn i kabinettet. Bør jeg gjøre noe annet i stedet? Lenke til kommentar
sevs Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 FD Define R4 Z87 Sabertooth 4670k 7770 CFX Silverstone Tundra TD03 Corsair XMS3 8 GB (Kingston HyperX Beast bestilt) WD Green 1TB Crucial M4 64GB Penger må brukes, for de er verdt mindre i fremtiden. 100 000 i dag er verdt det samme som 180 000 om 10 år for eksempel. Så kan jeg heller spørre om noe: Jeg vil ha en PC som ikke bråker så fælt, så jeg har bestilt nye Corsair SP120 vifter til radiatoren, det blir push/pull. I tilegg har jeg vifta dere ser i front. Det er dog litt lite kjøling ser jeg for meg, så jeg satte en 140 mm i taket som blåser inn i kabinettet. Bør jeg gjøre noe annet i stedet? Du burde snu den i taket, slik at den heller blåser ut. En av grunnene er at varme stiger. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 Du burde snu den i taket, slik at den heller blåser ut. En av grunnene er at varme stiger. Det der blir masse støv! 1 Lenke til kommentar
sevs Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 (endret) Der sa du noe. Hvordan ville du gjort det mtp støv? Endret 5. september 2013 av Jon Håvard (sevs) Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 Både bil og PC er gøy, begge er klokkbare og begge bruker vannkjøling. Begge kan og fungere på luftkjøling Dæven, er egentlig mange likheter mellom en PC og Bil. Ikke rart jeg liker dem begge! 1 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 Der sa du noe. Hvordan ville du gjort det mtp støv? Snu viftene for vannkjølinga og monter støvfilter på utsiden. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 Der sa du noe. Hvordan ville du gjort det mtp støv? Vaske datarommet oftere 3 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 Snu viftene for vannkjølinga og monter støvfilter på utsiden. My exact thougths Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 My exact thougths Så, push/pull på radiatoren inn i kabinettet, og en i taket som blåser ut, sammen med den foran som blåser inn? Positivt trykk altså? Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 Så, push/pull på radiatoren inn i kabinettet, og en i taket som blåser ut, sammen med den foran som blåser inn? Positivt trykk altså? Jepp, og alt som blåser inn skal ha filter! Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 (endret) Med positivt trykk (mer luft inn enn ut) vil du begrense mengden støv, ja. Aller best om du har støvfilter foran alle innsugene. Pc'n har ikke bli skikkelig brukt på 3 måneder så ser ikke vits i og ha en pc til 34K liggendes ;-) da jeg er mye ute og farter så jeg har en laptop ;-) Om du gikk så fort lei, hvordan i huleste klarte du å i utgangspunktet rettferdiggjøre å bruke en så hinsides sum på PC? Spesielt workstation-CPU som ikke gjør noe ekstra for gaming. Endret 5. september 2013 av ahpadt 2 Lenke til kommentar
Kurio Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 Jeg er helt sjokkert. Bestilte sleevs til noen PSUer, også bestilte jeg 10 på hver eneste fuckings parti, istedenfor 1. Har menger av sleevs og shrinkz. PM hvis det skulle vært interessant med noe dilldall. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 Det har jo aldri vært mer spennende teknologi i biler enn idag! For eksempel de kjører og parkerer jo så og si seg selv... Ok, jeg tar det i grunn det tilbake. Er nok bare jeg som ikke har noen erfaring med biler med elektronikk. Over alt hvor jeg er eller går så er det gamle biler. Dog er det jo ganske mye begrensninger for hva du får gjort på bilene mens det først er lov (samt det faktum at du ikke går i 100 km/t når du overklokker PCen etc..) ^^. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 Ok, jeg tar det i grunn det tilbake. Er nok bare jeg som ikke har noen erfaring med biler med elektronikk. Over alt hvor jeg er eller går så er det gamle biler. Dog er det jo ganske mye begrensninger for hva du får gjort på bilene mens det først er lov (samt det faktum at du ikke går i 100 km/t når du overklokker PCen etc..) ^^. Flytt til Tyskland... Lenke til kommentar
weebl Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 Er ikke dette en søt og liten server? ^^ 1 Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 Synes dette så stilig ut, hva synes folket? Stort bilde: Kilde: http://www.sweclockers.com/nyhet/17548-pcb-distribution-tar-chassi-skrivbordet-red-harbinger-cross-desk-till-sverige Produsent: http://www.redharbinger.com/shop/ 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412 Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 Synes dette så stilig ut, hva synes folket? Redharbringer_0007_Layer+3_2.jpg Stort bilde: Kilde: http://www.sweclockers.com/nyhet/17548-pcb-distribution-tar-chassi-skrivbordet-red-harbinger-cross-desk-till-sverige Produsent: http://www.redharbinger.com/shop/ Rett og slett deilig. +1 Kommer med et bilde av riggen i morgen når 780 er installert! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå