Gå til innhold

Deres kabinetter her!


Anbefalte innlegg

Og om plastikk smelter i kabinettet ditt, så er nok disse plastikkstumpene ditt siste problem.
Ja, for enten er det altså ekstremt høy kabinettemp, eller så går det alt for høy strøm gjennom kablene.

Hvor mye plastikken tåler vil dog komme helt ann på hva slags plstikk det er, men de er jo ment til å sitte i et kabinett? Og det meste av plastikk tåler vel minst 60-70 før de smelter skikkelig.

Plastikk du finner i PCer smelter dog ofte ikke før rundt 125-150 grader. Og en del tåler over 2-300 grader.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er et Fractal Design R4 kabinett dette her, og har ingen vifter utenom kabinettviftene og cpu-viften installert. Men det sies jo at dette kabinettet kjøler ganske bra?

 

Kan ikke fordra å se skjermkortet mitt bøye seg av vekten sin! :)

 

Og for å være på den sikre siden... DERSOM plastikken skulle smelte, bør jeg da fjerne kablene så fort som svint?

Lenke til kommentar

Når jeg kjøpte meg pc så fulgte det med massevis av kabler med strømforsyningen. Disse kablene var bundet sammen(?) med 5-10 cm lange plastikktråder(vet ikke hva det kalles) som var surret rundt for å holde orden. Noen som vet om disse vil smelte i et kabinett? Skal bruke de til å støtte skjermkortet mitt DERSOM de ikke smelter.

Dem smelter nok ikke, men det som er viktig er at skjermkortet fortsatt har god lufttilgang og at viften(e) har fri rotasjonstilgang.

 

Jeg tror at hvis komponentene i maskinen din er så varme at du er redd for å smelte ting, så er det noe galt med dem. Hvis du har mulighet for å sette inn flere vifter; Gjør det.

Endret av dbass
Lenke til kommentar

Er et Fractal Design R4 kabinett dette her, og har ingen vifter utenom kabinettviftene og cpu-viften installert. Men det sies jo at dette kabinettet kjøler ganske bra?

 

Kan ikke fordra å se skjermkortet mitt bøye seg av vekten sin!

 

Og for å være på den sikre siden... DERSOM plastikken skulle smelte, bør jeg da fjerne kablene så fort som svint?

 

Kabinettet i seg selv kjøler ikke ned pcen din så veldig mye, men det er muligheter for veldig god kjøling i R4. Har du en gaming pc så anbefales det nok med noen ekstra vifter/kjøler til prosessor, osv.

 

Det fins føtter til skjermkort som man setter i bunn av kabinettet og justerer opp til under skjermkortet så det blir støttet i enden.. Vet at HIS hadde med dette med i pakken til et av 7970 korta deres..

Lenke til kommentar

takk for svar. fikk montert kortet nå. da er det gigabyte 670 windforce sli oppsett her. har lurt på å kjøre sli en stund nå, og da komplett sa at de ikke fikk inn flere av dette kortet når de ble tomme, så ble det utført et veldig kjapt kjøp av det siste de hadde. (komplett har solgt 7 av dette kortet bare sia fredagen og til søndagskvelden når jeg kjøpte det siste.

 

nå venter jeg bare på pakka fra mdpc slik at jeg kan få sleva nzxt viftestyringene mine og stripsa ferdig kablene i kassa.

Lenke til kommentar

Da har jeg endelig fått skaffet meg SDD, Samsung 840 Pro 256GB. Legger ved et kjapt bilde av monteringen som jeg er sånn passe fornøyd med, planen var å få lagt den slik at skriften står rett, men ble ikke noe pent med kabler så da ble det sånn.

 

Det er heller ikke noe bra bilde så skal få tatt noe skikkelig når nytt skjermkort kommer ved neste lønning forhåpentligvis. ;)

 

post-258694-0-34677900-1377026347_thumb.jpg

 

Lenke til kommentar

Da har jeg endelig fått skaffet meg SDD, Samsung 840 Pro 256GB. Legger ved et kjapt bilde av monteringen som jeg er sånn passe fornøyd med, planen var å få lagt den slik at skriften står rett, men ble ikke noe pent med kabler så da ble det sånn.

 

Det er heller ikke noe bra bilde så skal få tatt noe skikkelig når nytt skjermkort kommer ved neste lønning forhåpentligvis. ;)

 

attachicon.gifIMG_3460.JPG

 

Synd, 840 Evo kommer øyeblikkelig ut :p

Lenke til kommentar

Tok en vurdering av de to å ut å ifra tester så scorer ikke 840 EVO noe bedre. Derimot vil nok EVO Pro(?) score betydelig høyere hvis den i det hele tatt kommer, uansett er denne kjøpt brukt så sånn jeg ser det er det et kupp. Kanskje ikke det beste å kjøpe disker brukt, men den har ikke vært i bruk i mange månedene så hvorfor ikke.

 

http://www.anandtech.com/bench/product/665?vs=965

Endret av ChristofferRudi
Lenke til kommentar

Søte PCer dere har da! Jeg mangler bare en PSU og kanskje en annen pumpe, men den får duge. Og noen nippler, men den skal bare bli ferdig til Infected, så overlever. Skal selvfølgelig feste pumpen skikkelig, men ser det ikke på som en nødvendighet siden har ingen PSU enda, og trenger det for å mounte den. :green:

 

 

549010_10201237161204151_1307445881_n.jp

 

:D

Endret av Kurio
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...