Gå til innhold

Deres kabinetter her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Ja men man får det man betaler for da kan du si. Et kabinett som faktisk har skikkelig løsninger. :)

Joda, men sammeligningen er noe snodig. Det blir som å sammenligne kvaliteten og løsningene på Mercedes S65 AMG mot Opel Corsa. Noe meningsløst fordi prisen ikke kan sammenlignes i det hele tatt.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Joda, men sammeligningen er noe snodig. Det blir som å sammenligne kvaliteten og løsningene på Mercedes S65 AMG mot Opel Corsa. Noe meningsløst fordi prisen ikke kan sammenlignes i det hele tatt.

Joda, det er sant, men dersom du må kjøpe to Opeler, samt ha mer hodebry med dem på samme tid som du kunne kjøpt Mercedesen, og hatt mindre hodebry, ville du ikke gjort det, samt at det kanskje ikke hadde blitt så mye dyrere allikevel!

 

Edit: R4 = V7

XL R2 = V8

Det blir vel litt mer riktig :)

Endret av MariusJS
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Edit: R4 = V7

XL R2 = V8

Det blir vel litt mer riktig :)

Hva mener du? Det er 3.2K i forskjell, og det er det med god grunn hehe.

At R4 og V7/V8 ikke kan sammenlignes grunnet prisen.

 

Fem stk R4 eller en V7/V8 boks. Det er for samme pengene altså plass til 5 til hovedkort med hver sin PSU i R4. Tror neppe du får det inn i en V7/V8.

Lenke til kommentar

At R4 og V7/V8 ikke kan sammenlignes grunnet prisen.

 

Fem stk R4 eller en V7/V8 boks. Det er for samme pengene altså plass til 5 til hovedkort med hver sin PSU i R4. Tror neppe du får det inn i en V7/V8.

 

Ja, men hva skal du med 5 stygge kabinetter da?

 

Jeg kjøpte en MacBook, for den prisen kunne man fått mange bærbare, hadde det endret noe? Nei.

Lenke til kommentar

Vurderte begge to, endte opp med V8, men har i etterkant undret på om jeg burde valgt V7 (V8 er et definitivt valg, dersom du ikke skal drasse den med deg overalt ) Jeg endte også opp med "kjedelig" svart ettersom at jeg på den tiden hadde et blått HK, men vurderte ROG

Har tenkt på 900D og V8 som fremtidig kabinett. V8 har vel ikke plass til 480 i toppen som 900D har? Det som skremmer meg litt fra V8 er alle de skruene man må stå å skru for hver gang man skal inni :p

Mens på 900D trykker man bare på en knapp så åpnes det :)

 

Du får poste noen bilder om det dukker opp noen store mangler ved kabinettet. Blir spennende å se hva som kommer ut av dette. Har veldig lyst på kabinettet selv, men det er enkelte ting som får meg til å holde meg unna.

Han bare MÅ kappe ut bunnen av det. Skjær så til en 5 mm plexiplate og ta på 2 hull til 120mm vifte og festeskruer. Vips, plass til 240 rad i bunn. Nice.

 

Det er veldig dårlig byggekvalitet. Jeg har ødelagt en del på det allerede, og har lest flere som har det samme problemet. Et annet problem som har slått meg er at med vifter og utstyr, så høres det faktisk ut som kabinettet faller sammen. Det liksom lager lyder og sidevinduene beveger seg. Har lest flere på OCN som klager på det samme og.

 

Det er faktisk ikke verdt 1000, og tror man skal bruke returretten og skifte det ut med et skikkelig kabinett, som f.eks V7.

Damn dette høres ikke lovende ut i hele tatt. Var faktisk like før jeg bestilte det i helga men av tidligere erfaring vet jeg at man bør tenke seg litt om.

Synd at det skal være sånn men er ikke overraskende prisen tatt i betraktning. Er et kult konsept med den formen, tror bare de trenger litt mer tid på å finpusse detaljer og byggekvalitet. Er en del ting som bærer litt preg av hastverk, hotswap på bunn f.eks. Dårlig løsning. Videre, ingen 3.5" brønner for HDD. Hvis man ville kunne man lett fått plass til 10 HDD samt pumpe med reservoar på toppen på PSU-siden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Ja, men hva skal du med 5 stygge kabinetter da?

Hvor skal jeg plassere de 4 hovedkortene mine som ikke får plass i det ene pene kabinettet ?

Mange måter å snu det på.

Poenget er bare at prisforskjellen er så stor at kabinettene ikke blir sammenlignbare. R4 er helt greit sammenlignet med annet i samme prisklasse. LD kabinettene må sammenlignes med annet i sitt prisleie, f.eks. Mountain Mods eller denslags.

Jeg kjøpte en MacBook, for den prisen kunne man fått mange bærbare, hadde det endret noe? Nei.

Nja, forskjellen der er ikke sååå stor. En bærbar med samme hw spec's som Mac ligger gjennomsnittlig på 2/3 av prisen sånn ca, ikke 1/5. Der er det heller OS'et og tilgjengelig programvare som gjør at du ikke kan sammenligne sånn uten videre.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Har tenkt på 900D og V8 som fremtidig kabinett. V8 har vel ikke plass til 480 i toppen som 900D har? Det som skremmer meg litt fra V8 er alle de skruene man må stå å skru for hver gang man skal inni :p

Mens på 900D trykker man bare på en knapp så åpnes det :)

 

 

Han bare MÅ kappe ut bunnen av det. Skjær så til en 5 mm plexiplate og ta på 2 hull til 120mm vifte og festeskruer. Vips, plass til 240 rad i bunn. Nice.

 

 

Damn dette høres ikke lovende ut i hele tatt. Var faktisk like før jeg bestilte det i helga men av tidligere erfaring vet jeg at man bør tenke seg litt om.

Synd at det skal være sånn men er ikke overraskende prisen tatt i betraktning. Er et kult konsept med den formen, tror bare de trenger litt mer tid på å finpusse detaljer og byggekvalitet. Er en del ting som bærer litt preg av hastverk, hotswap på bunn f.eks. Dårlig løsning. Videre, ingen 3.5" brønner for HDD. Hvis man ville kunne man lett fått plass til 10 HDD samt pumpe med reservoar på toppen på PSU-siden.

V8 har plass til 480 i toppen, og 2x 480 i bunnen ;)

Tenkte det samme om skruene i starten, men tenker ikke over det mer :)

 

Hvor skal jeg plassere de 4 hovedkortene mine som ikke får plass i det ene pene kabinettet ?

Mange måter å snu det på.

Poenget er bare at prisforskjellen er så stor at kabinettene ikke blir sammenlignbare. R4 er helt greit sammenlignet med annet i samme prisklasse. LD kabinettene må sammenlignes med annet i sitt prisleie, f.eks. Mountain Mods eller denslags.

 

Nja, forskjellen der er ikke sååå stor. En bærbar med samme hw spec's som Mac ligger gjennomsnittlig på 2/3 av prisen sånn ca, ikke 1/5. Der er det heller OS'et og tilgjengelig programvare som gjør at du ikke kan sammenligne sånn uten videre.

Avstands-stykker :p
Lenke til kommentar

Eller 18 harddisker og 2 psu som jeg har i bunnen. I toppen er det en 480xtx :)

v8 ftw :D

 

Kunne tenkt meg et nytt bilde av maskinen din, eller har det ikke skjedd store forandringer siden linken du har i signaturen din? Rister på huet av ren sjalusi hver gang jeg titter innom bildet. :omg:

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor Nizzen bruker den forpulte DP400 eller DP600 pumpa. Hvorfor bruker du ikke dual d5 ens? Gir ingen mening. OG HVORFOR HAR DU IKKE SLEEVING

 

Hvis du sitter barnevakt, så skal jeg sleave ALT :D

 

Får vel overklokke dritten ut av et par 780 classy i kveld da :p

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...