MariusJS Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 Gjør det selv! https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1493796 Lenke til kommentar
sevs Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 (endret) Akkurat slik jeg skal gjøre. Det kan hende psulokket skal av og det skal loddes direkte inn i psuen. Kommer an på hvor myr plass som blir i kabinettet. http://m.ebay.com/search?kw=c13+plug&isNewKw=1&so=15&pgn=1&epp=24&fads=1&mfs=GOCLK&acimp=0&itemId=&cnm=&cid=&sqp=c13+plug&_trksid=p2053742.m2428.l1313.TR0.TRC0.Xc13+plug Endret 6. august 2013 av sevs Lenke til kommentar
sevs Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Hva er det blå bak på socketen? Kondensatorer? Ha bruker du til cad? Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Hva er det blå bak på socketen? Kondensatorer? Ha bruker du til cad? Er kondensatorer, jaFøler meg litt dum, men hva mener du med CAD? Lenke til kommentar
sevs Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 3dprogrammet til å designe kabinettet Kult prosjekt du holder på med der Er det nødvendig med kondensatorer, forresten? hva erfunksonen? Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 (endret) Aha, var det jeg trodde du mente, men ble usikker Brukte Sketchup (gratis ) Er ikke sikker på funksjonen, men "tør" ikke ta dem bort If it aint broken, don't fix it! Endret 7. august 2013 av MariusJS Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 (endret) Det er ikke helt lett å se hvordan kondensatoren er koblet, men antar det er en form for filtreringskondensator. Mulig det er fordi selve kontakten er hentet fra noe med slik filtrering? Det er uansett noe du finner rett på innsiden (baksiden av kontakten) til en PSU. Det er null problem å fjerne, og personlig hadde jeg nok fjernet det. Det har jo ingen særlig hensikt når du bare skal forlenge noen CM, da jeg går ut fra at PSUen klarer denne filtreringsjobben vell så bra, og ønsker ikke noe ekstra kapasitans der. Det kan i teorien gjør vondt verre (eller i beste tilfelle forbedre), men i praksis tviler jeg på at det vil gjøre noe som helst. ^^ Endret 7. august 2013 av Andrull Lenke til kommentar
dbass Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Jeg tipper denne "forlengeren" er hentet fra en forsterker eller lignende? Slike kondensatorer er ofte brukt for å fjerne øye frekvenser (støy) fra nettet, som blir skapt av el.motorer og andre lumskheter, og får spenningen til å "høres" ut som en renere 50Hz sinus. Det er omtrent det billigste og enkleste lavpassfilteret man får tak i. For de som har åpnet sine billighøyttalere kan dere ha sett en lignende løsning ved diskanten, her da bare i serie, for å virke som et høypassfilter. Lenke til kommentar
Kurio Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Jeg bare holder på med et eldre Arc Midi. Bruker selvfølgelig Bitspower. Jeg har tenkt til å vannkjøle noe, men vet ikke hva enda. 1 Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Et lite prosjekt for tida. 3 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Nice, men den PSUen så ikke akkurat ut til å være i samme prisgruppe som det andre! Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Nice, men den PSUen så ikke akkurat ut til å være i samme prisgruppe som det andre! Hehe, delene som står i er nok bare vrak jeg har liggende. Harddisken er IDE eller noe sånt gammelt også. Ideen er å flytte inn min eksisterende pc over, men den er i Gjøvik mens jeg er i Haugesund. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Var det ikke noen her som hadde kjøpt Corsair 540? Brukt et par timer nå på å lese på det kabinettet, og jammen ser det lovende ut Blir jævlig fristet når man ser slike bilder http://cdn.overclock.net/d/d8/d85a19dd_cube1.jpeg Tenkte å sette i gang et vannkjølingsprosjekt etter jul og hadde sett meg ut 900D, nå ble jeg veldig i tvil her altså, for 540 var et fett kabinett! Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Jeg angrer litt på at jeg ikke kjøpte 540 istedenfor Arc Midi R2 egentlig. Kunne slengt inn en midlertidig loop der med 360en. Er et like ork å lage to fire hull i Arc Midi R2 kabinettet jeg har Lenke til kommentar
kremt Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Den riggen der er forresten 3930, 780 SLI. Listen på Bitspower fittings var nesten 1000 $ Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Bare synd at han bruker Sabertooth hovedkortet. Hadde vært en annen historie om vannblokkene til det hovedkortet ikke forsvant fra markedet så fort. Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 (endret) Sikler fælt på 540 selv. Må bytte det ned XL R2, men er vel verdt det? Kan bli så sinnsykt ryddig og fresht. Når kommer det til Norge? Edit: Bestilt Endret 7. august 2013 av kalleklovn12 Lenke til kommentar
Kurio Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Sikler fælt på 540 selv. Må bytte det ned XL R2, men er vel verdt det? Kan bli så sinnsykt ryddig og fresht. Når kommer det til Norge? Jeg har bestilt det og hadde XL før. Jeg mener at det ikke er helt optimalt for vannkjøling, men det er selvfølgelig en smakssak. Plass til radiatorer og alt utstyret du kunne tenke deg baki. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå