Gå til innhold

Deres kabinetter her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke helt lett å se hvordan kondensatoren er koblet, men antar det er en form for filtreringskondensator. Mulig det er fordi selve kontakten er hentet fra noe med slik filtrering?

 

Det er uansett noe du finner rett på innsiden (baksiden av kontakten) til en PSU. Det er null problem å fjerne, og personlig hadde jeg nok fjernet det. Det har jo ingen særlig hensikt når du bare skal forlenge noen CM, da jeg går ut fra at PSUen klarer denne filtreringsjobben vell så bra, og ønsker ikke noe ekstra kapasitans der. Det kan i teorien gjør vondt verre (eller i beste tilfelle forbedre), men i praksis tviler jeg på at det vil gjøre noe som helst. ^^

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Jeg tipper denne "forlengeren" er hentet fra en forsterker eller lignende? Slike kondensatorer er ofte brukt for å fjerne øye frekvenser (støy) fra nettet, som blir skapt av el.motorer og andre lumskheter, og får spenningen til å "høres" ut som en renere 50Hz sinus. Det er omtrent det billigste og enkleste lavpassfilteret man får tak i.

 

For de som har åpnet sine billighøyttalere kan dere ha sett en lignende løsning ved diskanten, her da bare i serie, for å virke som et høypassfilter.

Lenke til kommentar

Var det ikke noen her som hadde kjøpt Corsair 540? Brukt et par timer nå på å lese på det kabinettet, og jammen ser det lovende ut :)

Blir jævlig fristet når man ser slike bilder

 

 

 

Tenkte å sette i gang et vannkjølingsprosjekt etter jul og hadde sett meg ut 900D, nå ble jeg veldig i tvil her altså, for 540 var et fett kabinett!

Lenke til kommentar

Sikler fælt på 540 selv. Må bytte det ned XL R2, men er vel verdt det? Kan bli så sinnsykt ryddig og fresht. Når kommer det til Norge?

 

Jeg har bestilt det og hadde XL før.

 

Jeg mener at det ikke er helt optimalt for vannkjøling, men det er selvfølgelig en smakssak. Plass til radiatorer og alt utstyret du kunne tenke deg baki. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...