Gå til innhold

Deres kabinetter her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eller et sikkert tegn på at man har større ønsker/krav enn hva et Corsair 800D kan oppfylle. Men om kabinettet bestilles samtidig som resten av ting, så har man kanskje ikke gjort så godt vurdering.

 

I mitt tilfelle så ble Corsair 800D rett og slett alt for lite på alle måter. Men så hadde jeg jo også hatt det siden like før det ble lansert.

 

Joda, men i ditt tilfelle er det mer enn bare en rad og noen slanger og da. Så ikke rart 800D ble litt lite.

Regner uansett med at en som går så langt når en bygger PC faktisk har med seg hodet sitt. Om ikke, så er det vel veldig spennende å se utfallet og le av dette.

Lenke til kommentar

800D er akkurat passe for meg nå, får så såvidt plass til en 360 rad i bunnen og god plass til en i toppen, har dog tatt ut HDD buret i bunnen, men Hotswappen holder nok for meg :p

Nå har vel du også moddet ditt 800D til det ugjenkjennelige også da? :p

Hadde nok ikke fått plass til noe i nærheten av trippel RAD nederst, selv om jeg hadde kastet bort de tre nederste HDDene (ja det er mulig å presse inn tre^^). PSUen er for stor, og så har jo Corsair 800D for få HDD-plasser. Samt lite steder som lar deg presse inn en Laing D5 pumpe og samtidig ha BD-spiller, ekstra HDDer, viftekontroller i 5,25". Da ender man med litt plass ved siden av HKet, men da blir jo det rene bøttekottet i 800D'en. XD

Endte opp med noen eksterne radiatorer i tillegg til den i toppen, men selv da ble det rett og slett for lite plass til slutt. ^^

 

Ps:

Hvis du har radiator nederst så vil jo den varme opp lufta nøyaktig tilsvarende det radiatoren avgir, som igjen gjør at luften er f.eks tilsvarende 300W ekstra i varme. Denne 300W varmere luften vil jo så jobbe mot den neste radiatoren i topp som blåser ut luften til slutt. Ergo tjener du minimalt. Med mindre du lager egne inntak, slik at viftene ved begge radiatorene dytter luften ut av kabinettet. :)

 

Og så var det jo heller ikke plass med fasekjøler engang. Hele kabinettet veide jo over 60 KG etterhvert, og hadde planer å utvide utstyret. Endte opp med at det eneste som kan huse alt jeg har planer om måtte være custom-made. :)

 

Joda, men i ditt tilfelle er det mer enn bare en rad og noen slanger og da. Så ikke rart 800D ble litt lite.

Regner uansett med at en som går så langt når en bygger PC faktisk har med seg hodet sitt. Om ikke, så er det vel veldig spennende å se utfallet og le av dette.

Hehe, joda, sant nok det. Er kanskje ikke helt Ola Nordmann når det kommer til slikt.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Nå har vel du også moddet ditt 800D til det ugjenkjennelige også da? :p

Hadde nok ikke fått plass til noe i nærheten av trippel RAD nederst, selv om jeg hadde kastet bort de tre nederste HDDene (ja det er mulig å presse inn tre^^). PSUen er for stor, og så har jo Corsair 800D for få HDDer. Samt lite steder som lar deg presse inn en Laing D5 pumpe og samtidig ha BD-spiller, ekstra HDDer, viftekontroller i 5,25". Da ender man med litt plass ved siden av HKet, men da blir jo det rene bøttekottet i 800D'en. XD

 

Ps:

Hvis du har radiator nederst så vil jo den varme opp lufta nøyaktig tilsvarende det radiatoren avgir, som igjen gjør at luften er f.eks tilsvarende 300W ekstra i varme. Denne 300W varmere luften vil jo så jobbe mot den neste radiatoren i topp som blåser ut luften til slutt. Ergo tjener du minimalt. Med mindre du lager egne inntak, slik at viftene ved begge radiatorene dytter luften ut av kabinettet. :)

Holder fortsatt på med å modde det, venter på en Lexanplate, skal snart bestille akrylrør og jeg prøver å finne en blikkenslager. Planen er å lage inntak til 360'en i bunnen, og så føre luften opp til den øverste radiatoren. Jeg må nok ned i en 45mm tykk radiator tror jeg.

Jeg blir kanskje ferdig i løpet av neste måned :p

Lenke til kommentar

Men når du har så mye kjølekapasitet så blir jo raskt problemet som holder deg igjen at omkringliggende luften begrenser deg. (ja ofte i slike tilfeller er det jo bare noen grader over kabinettempen som radiatoren holder)

 

Og når den første radiatoren øker kabinettempen ved å føre varm luft inn i kabinettet, så øker tempen og dermed så kan jeg frykte at en trippelradiator i bunn potensielt KAN ødelegge en del. :S

F.eks om du har 7 grader differanse mellom vanntemp og kabinettemp med kun en radiator i topp.

Setter du inn en ekstra radiator så kanskje vanntempen først faller med 2-3 grader, men denne ekstra varmen vil jo til gjengjeld varme opp kabinettempen som til gjengjeld kan risikere å øke tempen tilsvarende, eller nesten tilsvarende.

 

Men di får selvsagt ha lykke til med prosjektet og håper det yter så bra som det kan.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Hehe, er vel mer for å bare gjøre det :p

Jeg har ikke nok plass til å utnytte 2x360 radiatorer med blokker og komponenter tror jeg.

Skal også skaffe det Supremacy kittet for delidded Ivy Bridge. Er jeg heldig når jeg vel 5GHz+ på chippen.

Eneste problemet er vel som du sier, ellers så er vel andre negative ting bare det jeg må betale for radiator, vifter og nipler. Og et par watt trekk fra PSUen.

 

Takk :)

Lenke til kommentar

Hehe, er vel mer for å bare gjøre det :p

Jeg har ikke nok plass til å utnytte 2x360 radiatorer med blokker og komponenter tror jeg.

Skal også skaffe det Supremacy kittet for delidded Ivy Bridge. Er jeg heldig når jeg vel 5GHz+ på chippen.

Eneste problemet er vel som du sier, ellers så er vel andre negative ting bare det jeg må betale for radiator, vifter og nipler. Og et par watt trekk fra PSUen.

 

Takk :)

 

Supremacy kittet for delidded haswell og Ivy Bridge :) Klarer du 5hz på en haswell stabilt så blir jeg imponert! Ivy er det litt større sjans for. Solgte akkurat en 5ghz prime stabil cpu. Delidda seff :p

Lenke til kommentar

 

 

Jeg må ha det, siden kan ikke bruke sidevinduet slik som det er nå. Hvor kan man få tak i det?

 

ebay: søk kettle plug eller c13

 

Husk å sortere som low price+shipping

 

http://item.mobileweb.ebay.com/viewitem?sbk=1&nav=SEARCH&itemId=260919614837

 

Jeg skal ha en sånn en selv, og en socket bak på kabinettet nårpsuen i casemoden skal inn.

Endret av sevs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...