lain Skrevet 20. juli 2013 Del Skrevet 20. juli 2013 Jeg har 6 disker imellom 40 og 50 grader, og 8 disker imellom 30 og 40, kommer an på load hvor på skalaen de er. Står på døgnet rundt, året rundt, kunne kanskje kjørt viften som holder de 6 varmeste med luft, noe hardere. Lenke til kommentar
aleksanderro Skrevet 20. juli 2013 Del Skrevet 20. juli 2013 Viftene i kabinettet mitt styres av temperaturen på prosessoren, så har stilt inn front viften til å begynne og snurre mye tidligere: Ikke lett å få "riktig" temperatur, dette er med front viften på 50% som er laveste jeg kan ha uten at den stopper. Det ser også ut som temperaturen kan synke enda litt mer. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 20. juli 2013 Del Skrevet 20. juli 2013 (endret) Edit: Ser at HDD0 var en SSD, og da er det selvsagt helt andre "regler" som gjelder. Generelt så opererer det meste av ren elektronikk best på 25 grader, men vil selvsagt ikke ta skade av å gå en del over det. 32-35 grader på HDDer, det får være godt nok. Jeg tror en del av grunnen til dette med temp på harddisker er fordi lesehodet svever så nærme discen på innsiden at selv en temperaturforandring vil få metallet i lesehodet til å endre seg i størrelse, og dermed potensielt potensielt skape problemer. Blir det for kaldt eller for varmt så vil de trekke seg samme/strekke seg ut for mye til at det fungerer særlig bra. Tipper de er designet for noe rundt 37 grader med vilje, men det blir ren gjetting. Å designe en enhet til å operere i romtemp blir jo litt idiotisk når man vet at romtemp aldri vil kunne oppnåes med noe som produserer varme. Tempen kan heller ikke være for langt unna romtemp, for da ville det kunne vært problemer når den først skulle starte. Endret 20. juli 2013 av Andrull 1 Lenke til kommentar
suuhoo Skrevet 20. juli 2013 Del Skrevet 20. juli 2013 Edit: Ser at HDD0 var en SSD, og da er det selvsagt helt andre "regler" som gjelder. Generelt så opererer det meste av ren elektronikk best på 25 grader, men vil selvsagt ikke ta skade av å gå en del over det. 32-35 grader på HDDer, det får være godt nok. Jeg tror en del av grunnen til dette med temp på harddisker er fordi lesehodet svever så nærme discen på innsiden at selv en temperaturforandring vil få metallet i lesehodet til å endre seg i størrelse, og dermed potensielt potensielt skape problemer. Blir det for kaldt eller for varmt så vil de trekke seg samme/strekke seg ut for mye til at det fungerer særlig bra. Tipper de er designet for noe rundt 37 grader med vilje, men det blir ren gjetting. Å designe en enhet til å operere under romtemp blir jo litt idiotisk når man vet at romtemp aldri vil kunne oppnåes med noe som produserer varme. Tempen kan heller ikke være for langt unna romtemp, for da ville det kunne vært problemer når den først skulle starte. Ellers er det vel også en faktor at tempen og belastningen er Høres riktig ut Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 27. juli 2013 Del Skrevet 27. juli 2013 Var det her det var snakk om retailer av E22 akrylrør? Noen oppdateringer rundt det? Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 27. juli 2013 Del Skrevet 27. juli 2013 Techbay avslo det med en gang. De virker ikke det minste interessert. De gjorde veldig lite research før de kom med svaret sitt. Noe som var litt skuffende. Lenke til kommentar
Kurio Skrevet 27. juli 2013 Del Skrevet 27. juli 2013 Techbay avslo det med en gang. De virker ikke det minste interessert. De gjorde veldig lite research før de kom med svaret sitt. Noe som var litt skuffende. Hvorfor er det skuffende? Techbay skal tjene penger, ikke tape penger. 1 Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 27. juli 2013 Del Skrevet 27. juli 2013 (endret) Ahh... Ikke bare litt skuffende, men det er jo ikke så mye værre å kjøpe direkte fra E22 da. Blir litt lenger ventetid though. @Kurio De hadde vel tjent på det? Blir jo bare flere og flere som bruker det nå ser jeg. Endret 27. juli 2013 av VegardBS Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 27. juli 2013 Del Skrevet 27. juli 2013 Hvorfor er det skuffende? Techbay skal tjene penger, ikke tape penger. Ja, de driver ikkje med vedledighet. Men det de gjør er bra Jeg er iallefall veldig fornøyd med support og slikt der, og får alltid svar på det jeg lurer på. Han kan det han driver med, og det er et meget stort pluss! 1 Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 27. juli 2013 Del Skrevet 27. juli 2013 Techbay avslo det med en gang. De virker ikke det minste interessert. De gjorde veldig lite research før de kom med svaret sitt. Noe som var litt skuffende. Hvordan vet du egentlig hvor mye research de gjorde...? Lenke til kommentar
Kurio Skrevet 27. juli 2013 Del Skrevet 27. juli 2013 Ahh... Ikke bare litt skuffende, men det er jo ikke så mye værre å kjøpe direkte fra E22 da. Blir litt lenger ventetid though. @Kurio De hadde vel tjent på det? Blir jo bare flere og flere som bruker det nå ser jeg. Kan du forklare meg hvordan Techbay skal tjene på dette? Jeg får det ikke til å stemme. Dessuten kan det ikke bare bestilles. Først må du bestille en hvis mengde som dem skal lage gjennom fabrikk. Sier seg selv at fabrikken skal tjene penger på dette, så man må bestille i større kvantum. Siden TechBay er et enmannsforetak har de ikke kapital eller store nok inntekter til dette. Dessuten tørr ikke risikere noe slikt hvis salg blir dårlig. TechBay kjøper det som selger best, that's it. Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 27. juli 2013 Del Skrevet 27. juli 2013 Ahh, tenkte ikke på den veien. Skjønner godt nå at han takket nei til det. Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 27. juli 2013 Del Skrevet 27. juli 2013 Hvordan vet du egentlig hvor mye research de gjorde...? De kontaktet ikke e22 en gang. De bare brukte den lille informasjonen på siden og antydet seg frem til svar som kanskje ikke stemte. Er ganske sikker på at de ville tjent på dette også. De hadde sikkert fått gode priser av e22 og denne tubingen går ikke akkurat ut på dato. Jeg vet ihvertfall om 10 personer som kunne hvert interessert i hard tubing fra e22. Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 27. juli 2013 Del Skrevet 27. juli 2013 Ble Digital Impuls kontaktet? Lenke til kommentar
Kurio Skrevet 27. juli 2013 Del Skrevet 27. juli 2013 De kontaktet ikke e22 en gang. De bare brukte den lille informasjonen på siden og antydet seg frem til svar som kanskje ikke stemte. Er ganske sikker på at de ville tjent på dette også. De hadde sikkert fått gode priser av e22 og denne tubingen går ikke akkurat ut på dato. Jeg vet ihvertfall om 10 personer som kunne hvert interessert i hard tubing fra e22. Tror ikke du skjønner hvordan ting fungerer helt, TechBay har ikke fuckings kapital til å i det heletatt kjøpe opp et stort parti. Du kan spørre han selv på Skype, gjort det selv. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 27. juli 2013 Del Skrevet 27. juli 2013 Ble Digital Impuls kontaktet? Jepp, fikk ikke svar Tror ikke du skjønner hvordan ting fungerer helt, TechBay har ikke fuckings kapital til å i det heletatt kjøpe opp et stort parti. Du kan spørre han selv på Skype, gjort det selv. Whoa!! Calm the f down :S Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 27. juli 2013 Del Skrevet 27. juli 2013 Om techbay kunne tjent penger eller ikke, spiller i grunn liten rolle når de ikke er interessert i å ta sjansen. Tror de ikke at de kan tjene penger, så gjør de ikke det. Selvsagt, om nok folk kontaktet dem så kan de endre synet sitt, men en ting er sikkert og det er at de ikke sier nei til å tjene mer penger. Eneste som har noe å si er risikoen VS inntjeningen. Er risikoen høyere enn inntjeningen så skjer det rett og slett ikke. Hvis Techbay umiddelbart ser at risikoen er for høy, og den sannsynlige inntjeningen for lav, så tar det ikke lang tid å vurdere. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 27. juli 2013 Del Skrevet 27. juli 2013 Off topic: Er det noen her som vil spille BF3 i kveld? Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 27. juli 2013 Del Skrevet 27. juli 2013 (endret) Off topic: Er det noen her som vil spille BF3 i kveld? Vil, men er 600Km unna Stasjonæren min Er vel også blitt natt for en stund siden Endret 27. juli 2013 av MariusJS Lenke til kommentar
Dacom Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 (endret) Går kanskje ann å kjøpe akryl-rør, polycarbonat-rør eller pvc-rør hos Plastkompaniet AS http://www.plastkompaniet.no/ Litt usikker på hva evt. Bitspower sine Crystal Link rør er laget av? Edit: Var visst laget av Akryl Sendte epost til Plastkompaniet i dag for å spørre om de selger til privatpersoner, eventuelt hvem som forhandler deres produkter. Ser at de har både ID10mm/OD12mm og ID12mm/OD16mm rør i listene sine. Er vel EK som har både 12 og 16mm OD fittings. Endret 28. juli 2013 av Dacom 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå