w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Bitspower multilink (C47 typen) og hard akryl rør fra E22 blir vel billigere enn de fleste deilige kompresjonsniplene? Og akryl rør ser jo så bra ut, ikke noe missfarge fra selve røret i forhold til vanlig silikon(?) tubing. Krever litt mer jobb though. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Det blir litt som å kjøpe det dårligste skjermkortet på markedet. Uenig, det blir som å kjøpe en Titan, i alle regnbuens farger... Bitspower multilink (C47 typen) og hard akryl rør fra E22 blir vel billigere enn de fleste deilige kompresjonsniplene? Og akryl rør ser jo så bra ut, ikke noe missfarge fra selve røret i forhold til vanlig silikon(?) tubing. Krever litt mer jobb though. Litt mer jobb, spesielt etter CPU dersom du skal bak HK...+Ser bedre ut +Ingen missfarging -Dyrere -Lettere ødelagt (tenker på frakt osv...) Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Bitspower multilink (C47 typen) og hard akryl rør fra E22 blir vel billigere enn de fleste deilige kompresjonsniplene? Og akryl rør ser jo så bra ut, ikke noe missfarge fra selve røret i forhold til vanlig silikon(?) tubing. Krever litt mer jobb though. Du trenger fortsatt svivler da. Eller ihvertfall vinkler. Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 (endret) Trodde det var 50kr pr meter fra E22? Glemte svivler ja, oops. Men med nok varming og bøying trenger man vel ikke svivler? Edit: Var vel 150 pr meter, tenkte mere på de kompresjonsniplene rundt 70-100kr, C47 får du få 45 kr og tubing blir vel fort samme pris som akrylrørene fra E22? Edit 2: Rota litt med kameraet og brukte en effekt på to forskjellige bilder, snippet de sammen i paint. Syns det ser kaldt ut Endret 14. juli 2013 av VegardBS Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Trodde det var 50kr pr meter fra E22? Glemte svivler ja, oops. Men med nok varming og bøying trenger man vel ikke svivler? Edit: Var vel 150 pr meter, tenkte mere på de kompresjonsniplene rundt 70-100kr, C47 får du få 45 kr og tubing blir vel fort samme pris som akrylrørene fra E22? Edit 2: Rota litt med kameraet og brukte en effekt på to forskjellige bilder, snippet de sammen i paint. Syns det ser kaldt ut Ser faktisk litt kaldt ut, ja Man får jo gode komp nipler ned i 30-40 kr + frakt... Tubing koster 35 kr+- for 3.3 meter... http://www.watercoolinguk.co.uk/p/Masterkleer-Hose-Pack-PVC-108mm-516ID-UV-Reactive-Blue-33m_11994.html også + frakt Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Det blir litt som å kjøpe det dårligste skjermkortet på markedet. nei Lenke til kommentar
sungun Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 (endret) Du trenger fortsatt svivler da. Eller ihvertfall vinkler. Nei. Endret 14. juli 2013 av sungun 2 Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Skal du bøye rør uten erfaring er det ekstremt mye mer arbeid. Jeg syns ikke det ser så veldig bra ut uten svivler heller. Lenke til kommentar
Mgut Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Nei custom vannkjøing er ikke så krvende, trudde det vill være vanskelig å montere, men dere kan se builden min, det kommer bilder i løpet av i dag Lenke til kommentar
sungun Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Skal du bøye rør uten erfaring er det ekstremt mye mer arbeid. Jeg syns ikke det ser så veldig bra ut uten svivler heller. Til info så er det veldig enkelt å bøye plastrør Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412 Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 http://www.frozencpu...its-Page1.html. Her har du noen forskjellige. anbefaler og bestille fra prosilentpc.com da de både er billige på vannkjøling, frakt. Og de skriver ned verdien på pakka så du slipper toll og moms. Du kan få ett ganske bra 240mm kit levert hjem til norge for rundt 1500-2000. Fint innspill. Er det ikke mye "bedre" å håndplukke selv mon tro? Nå har jeg nesten bare vært borti DataImpuls og sett de stive prisene dems. Tenker jeg må nok se på hva TechBay har å by på. Uansett, kit er vell nå forsovet like greit men jeg tror jeg overstiger 2k for best mulig kjøp. Lenke til kommentar
Vigilante85 Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Har tenkt en stund på akrylrør blir sikkert å bestille dette: http://www.frozencpu.com/products/20595/ex-tub-1855/PrimoChilll_12_OD_Rigid_Acrylic_Tube_-_1x_36_Single_-_Clear.html?tl=g30c99s2018 http://www.frozencpu.com/products/20539/ex-tub-1887/PrimoChilll_12_OD_Rigid_Ghost_Compression_Fittings_-_4_Pack_-_Anodized_Black.html?tl=g30c409s2019 Lenke til kommentar
Mgut Skrevet 15. juli 2013 Del Skrevet 15. juli 2013 her er builden min med vannkjøling, brukt par timer på dette, venter på at brorn min skal kjøpe sitt eget skjermkort, låner min gtx 580 siden hannes gtx 560ti gikk. Si noe om dette. 2 Lenke til kommentar
PinkCase Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 (endret) her er builden min med vannkjøling, brukt par timer på dette, venter på at brorn min skal kjøpe sitt eget skjermkort, låner min gtx 580 siden hannes gtx 560ti gikk. Si noe om dette. Hardisken blir nok passe varm av å ligge på psuen din Endret 19. juli 2013 av Mbh 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq Skrevet 20. juli 2013 Del Skrevet 20. juli 2013 Hardisken blir nok passe varm av å ligge på psuen din Dine er sikkert usunt kalde. Her er statustikk fra Google på hvor mange prosent av disker som dør basert på temperaturer. http://storagemojo.com/wp-content/uploads/2007/02/afr_temp.png Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 20. juli 2013 Del Skrevet 20. juli 2013 Har selv hatt litt hodebry for hvordan jeg kan holde harddiskene mine varme nok. Nå er det kanskje spesielt ille i mitt tilfelle, og har måtte isolere dem i sitt eget "rom". Men selv andre mer normale PCer og mer effektive og strømsnille HDDer så kan det faktisk være et reelt problem å holde dem varme nok. Å holde dem kalde nok er ikke vanskelig, og det er bare den eldgamle 320 GB disken som faktisk blir ganske varm. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 20. juli 2013 Del Skrevet 20. juli 2013 Min Seagate ligger på 39 ser jeg, og SSD-en på 32, er vel sånn passe dette? Lenke til kommentar
aleksanderro Skrevet 20. juli 2013 Del Skrevet 20. juli 2013 Hva er egentlig anbefalt temperatur? Føler mine er litt vel varme kanskje: Men nå er det nesten 30 grader i rommet og ingen av harddiskene går i dvale. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 20. juli 2013 Del Skrevet 20. juli 2013 Var en større undersøkelse som oppga rundt 37 grader som optimalt. Ville vel sagt at 32-42 grader er en god temp for diskene. Går du under 30 grader, eller over 45 så kan man vurdere å gjøre noe med det. Resultatene til MTK kan gjenspeile lignende resultater. HDD0 er utmerket, mens de tre andre nok kunne trengt litt luftflyt rundt seg aleksanderro. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå