ClawHammer Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Åssen klarer folk å gjemme unna de sata kablene egentlig. Jeg lurer heller på hvordan folk klarer å lure vekk alle kablene jeg, selv med runde IDE-kabler, s-ata-ledninger og så videre klarer jeg fankern bite ikke å skjule de. Så det ser jo mildt sagt helt forferdelig ut inne i kabinettet mitt. 5119122[/snapback] Kan da ikke være så jævlig.. bilde da.. Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Ok. Noen ønsket bilder. Men vær advart, dette kan føre til søvnproblemer og andre traumer for hardt pressede nerder. Så kom ikke her å si at jeg ikke advarte dere. Dessuten ser det sikkert enda verre ut nå siden jeg har stappet enda en HD inn i maskinen. Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 ormen lange det der.. Her er mitt.. syns selv at det er rotete. Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 (endret) ormen lange det der.. Her er mitt.. syns selv at det er rotete. Ormen lange? Hmm. Tenker du på den atx-strømdingsen? Tror jeg har samme strømforsyning som deg forresten, men du har vannkjøling og slikt. Og som du ser, ditt kabinett finnes ikke rotete når man sammenligner det med kreaturet som hviler under pulten min... Edit: Jeg må jo innrømme at jeg har jævlig masse ledninger rundtom maskineriet også, men sånn blir det nå engang når en bor på en 11 kvm hybel, og har masse dill og dall som trenger litt futt, kraft og spenning... Endret 7. november 2005 av Onkel Kompost Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 ehm jeg mente alle kablene, jeg har strømpe på alle.. det har ikke du.. er litt finere da (med strømpe). skal ikke så mye til å få fixet det rotet der heller da. Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 ehm jeg mente alle kablene, jeg har strømpe på alle.. det har ikke du.. er litt finere da (med strømpe). skal ikke så mye til å få fixet det rotet der heller da. Hehe. Nei, kanskje ikke, det kreves bare tid og tålmot. Noe jeg ikke eier så mye av. Når det gjelder strømper og slikt får jeg eventuelt kjøpe noe sånn nesten gang jeg er innom og snuser på mikroplask eller tilsvarende sider. Har et par burker stående som jeg må få mekket litt på. Lenke til kommentar
Cleeves Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 (endret) Prøver å legge ut noen bilder av mitt nåverende system. Beklager de hvite DVD/floppy og evt rot http://www.imagestation.com/picture/sraid1...98/f1899025.jpg Her vektlegges altså kun stilrenhet, ytelse og støynivå Endret 8. november 2005 av Cleeves Lenke til kommentar
Timur Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Tøft kabinett, men hvis jeg var deg så ville jeg gjennomført stilen til det ytterste og tatt de ledningene som dingler ned fra pulten. Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Prøver å legge ut noen bilder av mitt nåverende system. Beklager de hvite DVD/floppy og evt rot Her vektlegges altså kun stilrenhet, ytelse og støynivå 5122358[/snapback] Fint oppsett. Er det der et Lian Li PC6070BSCAND ? Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Prøver å legge ut noen bilder av mitt nåverende system. Beklager de hvite DVD/floppy og evt rot Her vektlegges altså kun stilrenhet, ytelse og støynivå 5122358[/snapback] Fint oppsett. Er det der et Lian Li PC6070BSCAND ? 5122466[/snapback] Ja. Det er det. Jeg har det kabinettet selv, og jeg synes det er helt supert. Stilrent, stille, kvalitet osv. Dessuten følger det med to helt greie vifter og. Jeg snakker om Scand versjonen da, den som microplex har. Lenke til kommentar
Cleeves Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Det er SCAND ja. Raska med meg en viftestyring for å gjøre de to 120mm helt stille. Er litt redd for at jeg må kvitte meg med raptoren...den siste bråkmakern, dempekabinett eller ikke Timur: det er oppfattet Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Det er SCAND ja. Raska med meg en viftestyring for å gjøre de to 120mm helt stille. Er litt redd for at jeg må kvitte meg med raptoren...den siste bråkmakern, dempekabinett eller ikke Timur: det er oppfattet 5122558[/snapback] Har du prøvet å vibrasjonsdempe den? Lenke til kommentar
Cleeves Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Ja raptoren var i dempekabinett (som også tar vibrasjoner). Skal selge den nå. Driver å formatterer den i skrivende stund...uten dempekabinett hadde jeg ikke giddet hatt den i det forrige oppsettet mitt engang hører jeg. H Har satt en ny Samsung 250GB disk i dempekabinettet nå. Med den disken lager PC'en omtrent ikke noen form for lyder....ekstremt stille!! Hadde AC silentium1 før, viftene der var stillegående og allikevel var det et svakt sus fra dem. Men dette er sykt! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Samsungdiskene er utrolig stille,har to stk 200 GB og jeg hører dem ikke, eneste jeg hører fra diskene er når WD sin 250 GB starter da får jeg den typiske knitringen som er på alle WD disker. Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Åssen klarer folk å gjemme unna de sata kablene egentlig. Jeg lurer heller på hvordan folk klarer å lure vekk alle kablene jeg, selv med runde IDE-kabler, s-ata-ledninger og så videre klarer jeg fankern bite ikke å skjule de. Så det ser jo mildt sagt helt forferdelig ut inne i kabinettet mitt. 5119122[/snapback] Men hva bruker du alle de strømkablene nederst i kabinettet ditt til da? Prøv å fjerne alt du ikke trenger. Eventuelt begynn på ny. Strips ledninger sammen, teip dem langs og bak ting eller gjem dem bak HK plata. Fjern alle strøm splittere du ikke trenger. Er det et SCSI kort du har også der, eller en ekstra ide kontroller? Hvor mange disker har du egentlig? Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Men hva bruker du alle de strømkablene nederst i kabinettet ditt til da? Prøv å fjerne alt du ikke trenger. Eventuelt begynn på ny. Strips ledninger sammen, teip dem langs og bak ting eller gjem dem bak HK plata. Fjern alle strøm splittere du ikke trenger.Er det et SCSI kort du har også der, eller en ekstra ide kontroller? Hvor mange disker har du egentlig? La meg si det slik. Denne kassen har 8 vifter. Disse har lyst på strøm. I burken har jeg vel syv disker (driver litt med muzak og slike ting, samt at jeg har rippet platesamlingen min til mp3 (over 1000 CDer). Så kan det også nevnes at jeg har et par av de eldste diskene mine i maskinen fremdeles. Jeg har både SCSI-kort samt s-ata-kontroller. Derfor er det en stappfull burk jeg har. Må etterhvert få peist igang noe servergreier tenker jeg. Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 La meg si det slik. Denne kassen har 8 vifter. Disse har lyst på strøm. I burken har jeg vel syv disker (driver litt med muzak og slike ting, samt at jeg har rippet platesamlingen min til mp3 (over 1000 CDer). Så kan det også nevnes at jeg har et par av de eldste diskene mine i maskinen fremdeles. Jeg har både SCSI-kort samt s-ata-kontroller. Derfor er det en stappfull burk jeg har. Må etterhvert få peist igang noe servergreier tenker jeg. 5129608[/snapback] Må nok ha deg server ja Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Får sannsyneligvis mitt nye kabinett i morgen Da blir det modding ja Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Får sannsyneligvis mitt nye kabinett i morgen Da blir det modding ja 5131591[/snapback] Hvilket blir det Håper det blir en heftig mod Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Det blir en worklogg ja,men at den blir så heftig kan jeg ikke love akkurat, vi får se Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå