Gå til innhold

Deres kabinetter her!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor klarer ingen kabinettprodusent å lage et perfekt kabinett uten idiotiske og unødvendige mangler? Sitter og kikker litt på FD Arc Midi R2 og de har gjort veldig mye bra. Det er god plass til radiator i front og man kan plassere 240 rad i topp. Så kommer den store "WHY?!" faktoren inn i bildet. Hvorfor i søren fant de ut av at rivet mounting på ODB delen var en god ide? Her har de så mange forskjellige moduler man kan ta ut og flytte på, men ødelegger helheten med dette. Samtidig har de sentrert viftemonteringen ved ODB-delen slik at man må frem med drill og sag for å lage plass til 360 rad. Noe de kunne ha lagt inn native støtte for. Ødelegge så mye for ingenting.

Det samme dukket opp når jeg kikket og målte litt i Bitfenix Prodigy. Kabinettet er ekstremt modulært, men man kan ikke montere 2 SSD'er mot PSU rommet om man har den nederste HDD-trayen montert. Dette på grunn av en ekstra metalldel (se bildet i spoiler. ) som de har lagt til. Den har ingen praktisk anvendelse og ødelegger igjen så mye for ingenting.

Dette var ikke nederste tray, men metallkanten/bøyen i front er også til stedet på den nederste delen.

http://techreport.com/gallery/img.x?sz=gallery_full&id=65638

Ser det litt bedre på dette bildet:

http://techreport.com/gallery/img.x?sz=gallery_full&id=65648

Gleder meg til den dagen en produsent kan komme med et kabinett som ikke har noen idiotiske og unødvendige negative deler. Vet at Caselabs sine er veldig gode, men er ikke helt fan av de.

Lenke til kommentar

De gjør det slik at man må lage kabinettet selv for å få det optimalt.

Nei, det kommer jo av at det er uendelig mange forskjellige meninger og mulihgeter. Sjansen for at de tar akkurat den konfigurasjonen som er riktig for DEG er rimelig liten. ;)

Det vil alltid være rom for forbedring.

Lenke til kommentar

LD er bra det, men havner i samme kategori som Caselabs. Du betaler veldig mye for det. Greia her er jo at det skal så lite innsats til fra masseprodusentene for å gjøre enkelte av kabinettene sine komplette.

Feil! Det skal innsats til fra kjøperne! Ikke kjøp et kabinett du ikke er helt fornøyd med! Det "eneste" et selskap forstår er penger tapt!
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Enig med Andrull... tror aldri det vil dukke opp et kabbis som er optimalt for alle.

"Dremel og drill må nok til!"

Litt rart er det at så mange kabinetter er så like, med bare kosmetiske forskjeller. Det burde være mulig for flere produsenter få til et modellutvalg hvor kabinettene er mer spesialisert. Det optimale var jo noe vi kunne plukket deler til, et slags byggesett. Så fikk man også reservedeler om man trengte det seinere. Sånt er det jo bare spesial-gutta som MountainMods etc som driver med nå til dags, og da blir det fort dyrt.

Lenke til kommentar

Caselabs er vel kabinettene for deg da. Der kan du kjøpe moduler etter at du har kjøpt kabinettet.

Er det verdt å bruke tid på sleeving? Sitter og funderer på om jeg skal kjøpe meg litt MDPC sleeve eller om jeg bare skal gå for pre-sleeved kabler. Prisen blir da 650 kroner for MDPC mot 3-400 kroner for pre-sleeved.

Endret av Refsa
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Kanskje vi skal bruke overklokkings-kafeen til snikksnakk om overklokking? :p

Joda men mye mer liv her i tråden.

NZXT HUE du bruker der eller?

Ligner på HUE det der ja. :)

Lenke til kommentar

Caselabs er vel kabinettene for deg da. Der kan du kjøpe moduler etter at du har kjøpt kabinettet.

Er det verdt å bruke tid på sleeving? Sitter og funderer på om jeg skal kjøpe meg litt MDPC sleeve eller om jeg bare skal gå for pre-sleeved kabler. Prisen blir da 650 kroner for MDPC mot 3-400 kroner for pre-sleeved.

Kjør fullt ut med crimping!

Prøvd å bikke 5 GHz?

Jepp, no boot 5GHz, 1.4/1.45/1.5V :(

NZXT HUE du bruker der eller?

Stemmer, med lav brightness, satt til hvit, og så to "hakk" blå ;)
Lenke til kommentar

Da var 40 meter med sleeve, 200 heatshrink biter, 5 meter med sata sleeve og 0.75 meter med sata heatshrink bestilt til en nette sum av 60€. Om det ikke slipper gjennom tollen havner totalprisen på 570 norske kroner. Ikke så veldig ille pris sett i forhold til hvor mye sleeve og stuff jeg får. Det ble 20 meter med hvit og 20 meter med svart siden det er fargekomboen jeg skal gå for. Regner med det blir mye blod og småkutt før jeg får ferdig sleevingen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...