Andey- Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 Bestilt meg et R4, gutta! Gratulerer! Du kommer ikke til å angre Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412 Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 Tror ikke jeg kommer til å gjøre det nei! Kjøper evt. AX 860i med noe blå sleeve siden. Lenke til kommentar
C.. Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 (endret) Får vel nesten følge opp jeg og.. Alt annet enn en kraftmaskin, men uansett.. mitt "kabinett" her: Kreativt, kunne tenkt meg noe lignende selv! Om jeg hadde brukt det vet jeg ikke, men ser jo veldig stilig ut Endret 13. mai 2013 av ChristofferRudi Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 Angående kabinett, noen som har et nyere ett liggende, til en billig penge, helst Oslo/Akershus? (Send meg en PM ) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 (endret) Det letteste er ofte å forhindre at den skapes, men å blokkere lyd fungerer da absolutt, og det trenger ikke være tett overhode. ... Neh. Det blir å starte i feil ende for meg, ihvertfall når målet er å få det støysvakt. Er målet ytelse så får en heller leve med støyen, ser ikke poenget med å pakke inn greiene. Både pose og sekk blir ofte bare en rekke kompromier som ikke fører noe steds hen. Stille = 800 rpm GT's eller eLoop, Ytelse = Delta GFB1212VHW. (noe overdrevet for å få frem poenget). Nå blir det jo forøvrig stadig lettere å bygge stille greier med helt grei ytelse. Det er jo det fine med produsentenes jakt etter energivennlige komponenter. For 3-4 år sia måtte en underklokke og styre fælt for å fjerne lyd, mens nå får en fatt i 17 watt's Xeon's. Men for all del 'John Reese', meld gjerne tilbake om du synes R4 isolerer støy bedre enn HAF'en. (Jeg har begge og kan ikke si at den ene er noe bedre enn den andre, matter eller ei. Nå har jeg ikke prøvd med samme utstyret i dem da...) Endret 13. mai 2013 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
RazAquato Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 (endret) Kreativt, kunne tenkt meg noe lignende selv! Om jeg hadde brukt det vet jeg ikke, men ser jo veldig stilig ut Før jeg bygde det hadde vi "konstant" laptopen på (det forrige) bordet, så for oss har løsningen blitt helt naturlig. har i etterkant laget et lokk vi slenger over skjermen, slik at vi har et fullverdig bord når maskina ikke er i bruk. -gjorde bordet mye mer allsidig. (Legger ut bilde av lokket på bloggen il.a. helgen) Har også planer om å lage en DYI 'manual' av bildene jeg tok under byggeprosessen med forklaringstekst, så da er det jo bare å begynne:-p (selve materialkosntnadene var ikke ille..men må ærlig innrømme at jeg om jeg visste hvor mye jobb det ble, hadde jeg nok aldri startet ;-)) Endret 13. mai 2013 av RazAquato 2 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 HAF-kabinettene er jo praktisk talt hønsenetting, om Define R4 ikke kutter ned på støyproduksjonen må det være noen vanvittig bråkete vifter i kabinettet. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 HAF-kabinettene er jo praktisk talt hønsenetting, om Define R4 ikke kutter ned på støyproduksjonen må det være noen vanvittig bråkete vifter i kabinettet. Støyproduksjonen vil nok være den samme dersom de samme delene benyttes likt i begge. Spørsmålet blir om det er mulig og støyreduksjons egenskapene til R4 dermed fører til mindre bråk. HAF'en større kabinettvifter + "hønsenetting" = mulig lavere spin på vifter = Mindre produsert støy ... men isolerer støy dårligere (i teorien) Alternativt; R4 mindre vifter + er tettere = krever høyere RPM's = mer produsert støy ... men isolerer støy bedre (i teorien) Dødt løp er absolutt en mulighet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412 Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 Men for all del 'John Reese', meld gjerne tilbake om du synes R4 isolerer støy bedre enn HAF'en. (Jeg har begge og kan ikke si at den ene er noe bedre enn den andre, matter eller ei. Nå har jeg ikke prøvd med samme utstyret i dem da...) Sure, præikas om noen dager da. HAF-kabinettene er jo praktisk talt hønsenetting, om Define R4 ikke kutter ned på støyproduksjonen må det være noen vanvittig bråkete vifter i kabinettet. Mhm. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 Da jeg gikk i fra et haf til r3 merket jeg stor forskjell på støynivå. Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 HAF kabinettene er ikke noe annet en siste utvei for meg... Hadde et 922 før jeg byttet til 800D. Gud for en hærlig oppgradering Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 da har jeg også bestilt kabinett... venter i spenning på hvordan det blir Lenke til kommentar
Andey- Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 da har jeg også bestilt kabinett... venter i spenning på hvordan det blir Hvilket kabinett ble det denne gangen? Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 Hva syntes dere? BitFenix Prodigy (Hvit) NZXT Phantom 410 (Hvit/Blå/Transparent) Fractal Design Core 1000 (Sort) Skal brukes som midlertidig kabinett til en server Lenke til kommentar
Andey- Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 Hva syntes dere? BitFenix Prodigy (Hvit) NZXT Phantom 410 (Hvit/Blå/Transparent) Fractal Design Core 1000 (Sort) Skal brukes som midlertidig kabinett til en server BitFenix'en er min soleklare favoritt her, etterfulgt av Fractal. Føler førstnevnte har super løsning, er kompakt og tar seg finfint ut Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 Fractal Design ser jo mer ut som en server, men virker som om det har et tungvindt hdd opplegg. Lettere å swappe i BitFenix sitt. NZXT sitt er for flashy imo. til å være server. Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 Hvilket kabinett ble det denne gangen? custom LD Cooling V7.. hehe.. Digital Impuls Edition. Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 Hva syntes dere? BitFenix Prodigy (Hvit) NZXT Phantom 410 (Hvit/Blå/Transparent) Fractal Design Core 1000 (Sort) Skal brukes som midlertidig kabinett til en server Burde ikke finne et med hot-swap bays? Eller går prisen veldig høyt opp? Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 Burde ikke finne et med hot-swap bays? Eller går prisen veldig høyt opp? Som sagt bare midlertidig, skal bygge mitt eget kabinett til sommeren Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 (endret) Åja, da er det vel bare å velge og vrake kabinett? Eller gå for det billigste. Tror ikke jeg har postet bilde av hvordan AMD riggen min var? Fant et gammelt bilde... Det var planlagt grønnt fargetema, men endte opp med svart/rødt hovedkort. Og så ble det til Intel (svart/rød) og nå skal jeg ha svart/hvit med litt copper piping. Endret 14. mai 2013 av VegardBS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå