Gå til innhold

Deres kabinetter her!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

SOm alt annet i bransjen så er det forskjeller.

1800MHz er selvsagt 1800MHz, men som på HK, CPU, GPU, PSU, Lydkort etc. så er et enkelt tall alt for lite til å beskrive ytelsen eller egenskapene overhode.

Tilgangstidene - som er en liste med tall som sier hvor lang tid (i nanosekunder)de forskjellige sekvensene tar, har mye å si.

Frekvensen - Som du selv presanterte er naturligvis viktig

Kjøling - Kjøleribber hindrer "overoppheting", men er skjelden særlig viktig å tenke på med mindre du bedriver en del overklokking og ikke har viftekjøling i PCen.

Mengde - Mengden minne og kapasiteten har selvsagt masse å si.

Utforming - Noen er høyere og større enn andre, som igjen kan bli problem med store viftekjølere

Overklokkingsegenskaper - Noen er bedre overklokkere enn andre rett og slett

Stabilitet - Noen er bedre enn andre, og noen har til og med kretser for å fikse og detektere selv små feil (ECC-minne)

Hvorvidt hvermansen trenger å bry seg om dette når han skal lage sin første PC, er derimot tvilsomt. Så lenge utformingen ikke bommer helt så vil de færreste merke noen særlig forskjell med sitt vanlige bruk. Dog er nok kapasitet rimelig viktig for de fleste.

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

tenkte jeg sku legge ut mitt nye kabinett her og se ka dere syns :D med specliste :D

Intel® Core i5-3570 OC 4ghz 1155 socket

Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL8

Gigabyte GeForce GTX 670 2GB OC versjon

kingston hyper x 120 gb ssd, and 2 WD 2 TB

ASUS P8Z77-V, Socket-1155

storm stryker case

corsair HX750w

cyborg rat 7

roccat isku

fnatic mousepad

creative headset

blue neon light

Zalman cnps 10x extreme cpu cooler

2 noctua 120mm fans on the bottom of case

asus xonar phoebus soundcard

Acer 24" LED G246HLBbid

skal bygges komplett vannkjøling til cpu og skjermkort om 2 måneder

post-100383-0-39413600-1367271697_thumb.jpg

post-100383-0-62956800-1367271722_thumb.jpg

post-100383-0-62997600-1367271742_thumb.jpg

post-100383-0-10871800-1367271776_thumb.jpg

post-100383-0-17217500-1367271797_thumb.jpg

post-100383-0-74046500-1367271887_thumb.jpg

post-100383-0-98437500-1367272119_thumb.jpg

Endret av musis
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Kommer med bilde av kompisen min sin PC i morgen. Er snart ferdig å bygge den for han. :)

Herlig med Linux gitt på craptopen :p

Lenke til kommentar

tenkte jeg sku legge ut mitt nye kabinett her og se ka dere syns :D med specliste :D

Intel® Core i5-3570 OC 4ghz 1155 socket

Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL8

Gigabyte GeForce GTX 670 2GB OC versjon

kingston hyper x 120 gb ssd, and 2 WD 2 TB

ASUS P8Z77-V, Socket-1155

storm stryker case

corsair HX750w

cyborg rat 7

roccat isku

fnatic mousepad

creative headset

blue neon light

Zalman cnps 10x extreme cpu cooler

2 noctua 120mm fans on the bottom of case

asus xonar phoebus soundcard

Acer 24" LED G246HLBbid

skal bygges komplett vannkjøling til cpu og skjermkort om 2 måneder

Hvordan fikk du klokket en 3570? Eller mener du 3570k?

Lenke til kommentar

Hvordan fikk du klokket en 3570? Eller mener du 3570k?

bruke ai tuner og xmp profilen, kan poste bilde av cpu clock fra cpuz

http://valid.canardpc.com/2788142

der har du det, er ikke så tungt, forskjellen mellom vanlig og k er at vanlige så får du ikke klokket ramen høyere, kun cpu så måtte sette ram på xmp og turbo på cpuen pluss litt clock voila

bruke ai tuner og xmp profilen, kan poste bilde av cpu clock fra cpuz

http://valid.canardpc.com/2788142

der har du det, er ikke så tungt, forskjellen mellom vanlig og k er at vanlige så får du ikke klokket ramen høyere, kun cpu så måtte sette ram på xmp og turbo på cpuen pluss litt clock voila

det er den vanlige 3570 jeg har

Lenke til kommentar

3570 har låst multiplikator...

jepp det var det jeg mente :D, i bios kjører den på 4 ghz, cpuz står den på 4 ghz, men er nok ikke mange som har klokket dem, sikkert derfor ike mange vet at det går, men det gikk helt fint og alt kjøre 100% stabilt, kjørte prime i 24 timer pluss på ramen, ingen ustabiliteter eller krasj

Lenke til kommentar

jepp det var det jeg mente :D, i bios kjører den på 4 ghz, cpuz står den på 4 ghz, men er nok ikke mange som har klokket dem, sikkert derfor ike mange vet at det går, men det gikk helt fint og alt kjøre 100% stabilt, kjørte prime i 24 timer pluss på ramen, ingen ustabiliteter eller krasj

men la ut cpuz så ser dere :D

vis noen lurer på kordan jeg klokket den så kan jeg sikkert hjelpe med tips og underveis

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Hvordan klarte du å få multiplieren din på x40 mon tro? :hmm:

men la ut cpuz så ser dere :D

vis noen lurer på kordan jeg klokket den så kan jeg sikkert hjelpe med tips og underveis

Kunne vært interessant å vite.

Lenke til kommentar

Hvordan klarte du å få multiplieren din på x40 mon tro? :hmm:

Kunne vært interessant å vite.

hehe, jepp kan prøve hjelpe best mulig evt, få lagt ut bilder av bios settingsa, lurer på om min cpu er veldig spesiell siden lot seg overklokke, har hatt den oppi 4.2 ghz også men da fikk jeg ikke den ramen på 1600 mhz, men 4 ghz er mer enn nok

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

4,2 GHz kontra 1600 MHz? 4,2 GHz ville jeg gått for. :p

Men men, du brukte altså software for å få til denne klokken? I såfall, hva slags endringer har den gjort?

Lenke til kommentar

4,2 GHz kontra 1600 MHz? 4,2 GHz ville jeg gått for. :p

Men men, du brukte altså software for å få til denne klokken? I såfall, hva slags endringer har den gjort?

ka er det best evt å få fram sånn info, cpuz eller bilder av biosen som er best

Lenke til kommentar

Han snakker kanskje om at RAM-frekvensen endrer seg når du klokker bussen (som er eneste alternativet for å overklokke når du har låst multiplier). Nå trodde jeg at potensialet for å overklokke bussen på IB var så lite at det nesten ikke var noe vits men...(5% elns maks?)

i7 920'en min klarer jo fint 65 % overklokk, men krever jo at jeg klokker den sentrale bussen 65-70%, og da kan det blir problematisk med at minnet får alt for høy frekvens også.

edit: Men gutta, dette er en kabinettråd og ikke noe overklokkingstråd for slikt snakk. Skjerpings. (inkludert meg selv, som trodde jeg var i en helt annen tråd)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

jeg gikk rett i bios for å få 4 ghz og 1600 mhz ram, jeg satt på turboen og xmp profilen og voila, kanskje litt vanskelig og forstå, vis dere vet om noe bra program eller noe som kan vise infoen fra bios

Lenke til kommentar

jeg gikk rett i bios for å få 4 ghz og 1600 mhz ram, jeg satt på turboen og xmp profilen og voila, kanskje litt vanskelig og forstå, vis dere vet om noe bra program eller noe som kan vise infoen fra bios

hehe sry andrull, tok litt av her, folk ville vite kordan jeg fikk cpuen oc

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Han snakker kanskje om at RAM-frekvensen endrer seg når du klokker bussen (som er eneste alternativet for å overklokke når du har låst multiplier). Nå trodde jeg at potensialet for å overklokke bussen på IB var så lite at det nesten ikke var noe vits men...(5% elns maks?)

i7 920'en min klarer jo fint 65 % overklokk, men krever jo at jeg klokker den sentrale bussen 65-70%, og da kan det blir problematisk med at minnet får alt for høy frekvens også.

edit: Men gutta, dette er en kabinettråd og ikke noe overklokkingstråd for slikt snakk. Skjerpings. (inkludert meg selv, som trodde jeg var i en helt annen tråd)

Merkelig at han fremdeles har en bus speed på 100... Skjønner ikke helt hvordan multiplieren har klart få til x40 til og med når den er låst.

Men men, det er notert. Føler jeg har vært vell på bærtur og vært veldig OT så skjerpet.

BIOS.

Software-klokking, fysj.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...