Gå til innhold

Deres kabinetter her!

Anbefalte innlegg

Gidd ikje å lage ny tråd!

En kamerat har kjøpt Fractal Design XL R2, hvor HK standoffsene er så jævlig dårlig gjenga at man kan bruke PSU skruene! Så hjelper jeg han å montere siden han aldri har gjort det før. Men gjør det noe om man ikke fester HKet til alle standoffsene? Kan ikke skje noe kortslutting elns? :p

Ikke smart at HK ligger rett på HK-plata om det er av metall noe det vanligvis er, det er mange som bruker tomme-gjenger på Standoffsene og da er det ikke unormalt at PSU skruene passer.

Ett alternativ jeg selv har brukt når gjengene på HK-plata er ødelagt er å bruke en mutter på baksiden av standoffsen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Neinei, skal ha det på standoffsene. Så får vel se om jeg finner noen PSU skruer, ettersom standoffsene er gjenget litt for stort for de medfølgende HK skruene.

Jeg tipper at standoffsene er gjenget med tomme-gjenger som er grovere og ikke mm-gjenger, det er ikke unormalt men kommer ofte ann på om kabinettet er fra en "amerikansk" produsent eller Europeisk. Corsair 800D feks. bruker tomme-gjenger på standoffsen.

Edti: Har oppdaget at dett gjelder noen HDD/SSD'er også, synd de ikke kan bli enige om EN standard så man slipper å ha en haug med forskjellige skruer til alt mulig.

Endret av Minhund
Lenke til kommentar

Jeg tipper at standoffsene er gjenget med tomme-gjenger som er grovere og ikke mm-gjenger, det er ikke unormalt men kommer ofte ann på om kabinettet er fra en "amerikansk" produsent eller Europeisk. Corsair 800D feks. bruker tomme-gjenger på standoffsen.

Edti: Har oppdaget at dett gjelder noen HDD/SSD'er også, synd de ikke kan bli enige om EN standard så man slipper å ha en haug med forskjellige skruer til alt mulig.

Fractal er jo Svensk... :p

Fikk forresten noen "egg" jeg hadde kjøpt i dag fra "eggmann" :p

post-266150-0-16138000-1367236587_thumb.jpg

post-266150-0-35048500-1367236593_thumb.jpg

Endret av MariusJS
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

OT much men noen som vet hvor jeg kan få tak et stort bord som har plass til 3x skjermer? Må være en butikk hvor jeg kan hente varen. ser pent og bra ut og skal ikke koste mer enn 1-2k. Takk for alle innspill. :)

Lenke til kommentar

Det kreves da ikke mye for å få plass til dette. Wors-case er på strak linje, og med tre 27" og tykke rammer/stor fot så holder det med 160cm lengde. (kantene vil allikevell stikke litt ut, men det er jo i praksis null problem)

Når du "krummer skjermene" litt rundt, så blir det mindre, og snakker vi tre 24" så blir det en del mindre igjen.

Her er masse billig, og som sagt, kjøper du lengde 160 så er det mer enn god nok plass for de fleste:

http://www.ikea.com/...rkspaces/20649/

Edit: Noe slikt er jo rimelig elegant med tre skjermer som skal krummes litt:

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/S19806946/

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Nei, men trenger du det da!? :p

Altså, det spiller jo bare hvor langt tilbake du har skjermene. Det bør ikke føre til noe særlig problem.

Har i hvert fall hatt alt fra slike vanlige avlange bordplater til hjernebenker, og er ikke noe problem med flere skjermer der.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Herlig! Tar en titt på det i morgen, skal ut og kjøpe ny kontorstol, muligens jeg kjøper et slikt i samme sleng også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...