Andrull Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 (endret) Og i en melkekartong er også vekten jevnt plassert, mens i f.eks NH-D14 så er det svært ujevnt fordelt, hvor det meste av vekten er plassert ut på en vektstang. Hvor bare en liten tynn base som er festet i kortet tar opp all energien. Men nå bør vel disse stål-bakplatene forhindre at hovedkortet brekker. Med to skruer i chassiet på skjermkort (to-slots) så vil ikke skjermkortet kunne bøye seg særlig mye uten at selve festepunktet til bracketen ryker, eller at kortet rett og slett ikke er stivt nok. En del ganger er kjøleren festet i bracketen som igjen vil stive opp ganske godt. (nederste skrue vil få kraft i "minus X-retning" og noe i minus y-retning, mens øverste skrue vil få mye kraft i x-retning, og noe i minus Y-retning) Med en singel-slot bracket så vil den kun holde igjen en liten del av kreftene, og sjansene for at meste av kreftene går ned i PCI-e slotten er stor. Rimelig utsatt med disse full-cover vannblokkene med andre ord. Endret 22. april 2013 av Andrull Lenke til kommentar
Calvinator Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 Fått byttet PSU og hengt SSDene fast i egenprintet holder i viftehullet bak. Nå begynner snart rydding av det enorme kaoset på baksiden av hkplaten 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412 Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 Blir Noctua NH-D14 på meg. Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 Japp. Er snakk om: pin M30, VSS, GND pin M31, VCC, PWR Uten pin M30 så mister jeg to minneslots. Maskinen finner minnebrikkene, men klarer ikke bruke dem. Uten pin m31 så starter ikke maskinen, men fikk reparert den. (er brukket, men med litt strekking og bøying så blir det kontakt) Har ikke peiling hva PIN'en gjør dog. Er jo en unedeligrekke av VSS-pins, så det er ikke lett å si. Var en pin som ikke fikk skikkelig kontakt ja, tok ut CPU'en igjen og i sokkelen lå det litt rusk som jeg fjernet med trykkluft fra god avstand. Nå har jeg 12 GB ram som funker igjen Sikkert lurt seg litt støv ned i sokkelen når HK har stått åpent på hylla i 2 år Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412 Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 Blir Noctua NH-D14 på meg. Jepps, det blir Noctua. Gir f i om den er svær og stygg. Blir kult å kunne prøve noe nytt for en gangs skyld. Lenke til kommentar
dbass Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 Jepps, det blir Noctua. Gir f i om den er svær og stygg. Blir kult å kunne prøve noe nytt for en gangs skyld. Lykke til med montering Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412 Skrevet 23. april 2013 Del Skrevet 23. april 2013 Takker. Skal nok gå så fint så. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 23. april 2013 Del Skrevet 23. april 2013 Takker. Skal nok gå så fint så. Husk på å bruke verktøyet som følger med BTW det er denne, og denne viften som følger med = 279 + frakt hos Techbay... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412 Skrevet 23. april 2013 Del Skrevet 23. april 2013 (endret) Noen som ville anbefalt meg et bra Mid-Fulltower til et budsjett på 1k? Skulle ha R2 men alle rangerer det så jævlig og slenger elendige feedbacks. Så tror neppe jeg går for det da... Husk på å bruke verktøyet som følger med BTW det er denne, og denne viften som følger med = 279 + frakt hos Techbay... Hehe, takk. Endret 23. april 2013 av Slettet+412 Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 23. april 2013 Del Skrevet 23. april 2013 Bump etter 2min i en tråd som ikke er din? Fractal Design R4 er vel bra for en høvding. 4 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412 Skrevet 23. april 2013 Del Skrevet 23. april 2013 Er høvding jeg. :3 R4 blir det på meg da. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 23. april 2013 Del Skrevet 23. april 2013 Synes mange begynner å få R4 nå. Nesten så man skulle ha opprettet en tråd her med diverse info og ting som kan være kjekt å vite om dette kabinettet. 1 Lenke til kommentar
sj3f Skrevet 23. april 2013 Del Skrevet 23. april 2013 Er høvding jeg. :3 Høvding betyr tusenlapp..... 5 Lenke til kommentar
dbass Skrevet 23. april 2013 Del Skrevet 23. april 2013 Hvorfor er det så få CSE-743 på markedet? Det er jo et konge kabinett! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412 Skrevet 23. april 2013 Del Skrevet 23. april 2013 Høvding betyr tusenlapp..... Nei, jeg er høvding. Lenke til kommentar
dbass Skrevet 23. april 2013 Del Skrevet 23. april 2013 Nei, jeg er høvding. Åja? Lenke til kommentar
Andey- Skrevet 23. april 2013 Del Skrevet 23. april 2013 Synes mange begynner å få R4 nå. Nesten så man skulle ha opprettet en tråd her med diverse info og ting som kan være kjekt å vite om dette kabinettet. Enig der! Kunne faktisk vært greit i.f.t. å presentere ulike løsninger for kabling og vannkjøling bl.a. Vet jeg selv brukte en del tid for å finne ut ulike løsninger som ikke alltid er like obvious Du tar jobben du Hansien? 1 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 23. april 2013 Del Skrevet 23. april 2013 Enig der! Kunne faktisk vært greit i.f.t. å presentere ulike løsninger for kabling og vannkjøling bl.a. Vet jeg selv brukte en del tid for å finne ut ulike løsninger som ikke alltid er like obvious Du tar jobben du Hansien? Tror Hansien har nok med Prodigy, men time will show Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412 Skrevet 23. april 2013 Del Skrevet 23. april 2013 Åja? Yes, sir. Har en rå gaming PC som kosta noen "høvdinger" også blir den en til. Kan jeg være høvding nå? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå