Gå til innhold

Deres kabinetter her!

Anbefalte innlegg

Kan det være det er noe så dumt som at dem har splittet opp alle VCC i CPU? For eksempel at minnekontrolleren har en egen, og at det er, tjaa si 3 pins til hver core? Eller kanskje dem har splittet opp enda mer, at det er 2 pinner til 2 forskjellige deler i hver core?

My bad! Jeg byttet om på de to.

Mente at uten pin M31 (VCC) så funket ikke maskinen, mens den klarte seg uten VSS.

Jeg forstår absolutt at det er mange av dem, da CPU'en trekker en del strøm, og denne strømmen må gå et sted Aah det minner meg om når kameraten satt opp bilforsterkeren sin med 1,5mm2, for dette hadde han lært at klarte 2250 watt, så da skulle det klare å dra BF7501 fra dynaBel, koblet til 2 ohm /1500 watt. Han mente min 25mm2 var alt for mye til å drive min BF2252

Haha, huff. :p

Kom han så langt at han testet den da?

Tipper vel at forsterkeren kobler ut under belastning pga at spenningen går under driftsområdet. Er vel vanlig med noe ala minst 10V, som bare tilsier 20-30A (240-360W)

Med litt uflaks så holder forsterken koken lenge nok (f.eks ved lavere volum) til at kabelen smelter og kanskje også kortslutter, som igjen fører til videre gnister, og hissig varmeproduksjon i hele kabelen, med brann som resultat. Uansett om forsterken kobler ut. :p

Litt off-topic jeg veit. XD

Endret av Andrull
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+412

Usikker på om jeg skal kjøpe Noctua D-14 og bruke 30 min på hver vifte eller Intel Liquid Heatsink.... :hmm:

Veit ikke engang om Intel Liquid støtter SP-vifter eller push/pull. :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Det tar maks 2 minutter å bytte vifte på NH-D14, skjønner ikke hvor man får 30 min fra

Gå tilbake noen sider, kunne ta opp til 30 min.

Det er med kaffepauser

Selvfølgelig! Ikke glem dopauser. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Selvfølgelig.

Men men, tror nok det blir Noctua eller Intel Liquid på meg. Mest sannsynlig Noctua ettersom den skalerer med H100/H100i. :3

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Gir du F i utseendet?

Utsende har ikke noe å si når jeg skal ha R2. :3

Endret av Slettet+412
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Så Noctua er best for pengene? Despite at den ser helt jævlig ut men har veldig god og effektiv kjøling som skalerer med H100/H100i? :3

Tror nok det blir Noctua på meg da. Dropper Intel Liquid, ser ikke særlig bra ut. :p

Var litt fristende men Noctua er nok enda bedre for en hundrelapp.

Endret av Slettet+412
Lenke til kommentar

Personlig har jeg aldri hatt sansen for store luftkjølere. Jeg flytter mye på maskinen min, og jeg liker ikke at et potensielt hull i veien kan få en 1,2kg luftkjøler til å bøye hovedkortet mitt i stykker.

På min tidligere arbeidsplass opplevde jeg at skjermkortene knakk PCI-Express portene hvis budbilsjåføren var uforsiktig. Jeg har snakket en del med budbilsjåførene som fraktet når jeg jobbet, og dem var faktisk ikke klar over hvor mye pengetap noe slikt kunne medføre :)

Husk at kjøleren henger fast i hovedkortet, og ikke i chassi. prøv å hold en melkekartong i enden vannrett, så kan du kjenne hvor mye press hovedkortet får. Tenk deg over en fartsdump litt for fort med en overlessa bil som gjør at bilen slår nedi fordi man er ungdom og enten kjører blodsenka bil eller har knekte fjærer og defekte støtdempere :( (Noctua NH-d14 veier mer enn en melkekartong)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

True true...

Er dette den type vifter som følger med Noctua D14? http://www.dustinhom...hProvider_dacsa

I såfall, hadde H90 med den type vifte blitt noe særlig bra? Apropos flytting så ville det nok vært bedre om jeg hadde noe som ikke kom til å bøye hele hovedkortet når jeg tok en "spasertur" med den lism.

Endret av Slettet+412
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...