Gå til innhold

Deres kabinetter her!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

Det er første gang jeg skriver på dette forumet, så jeg håper dette er riktig tråd for dette...

Jeg ville bare legge ut et bilde av det nye prosjektet jeg holder på med.

Det er et Tandberg TV-kabinett med dør som jeg har bygget Mediasenter i.

Det er ikke noen superPC, men den gjør jobben, som er å streame innhold fra nett og serveren vår.

Den er vannkjølt, og med SSD for å ha minst mulig støy.

Under skjermen har jeg laget et beslag i plexiglass, med plass til Blu-raydrevet, huller til høyttalerne, og powerknapp.

OS er ubuntu med XBMC.

Vi skal bruke den som TV i stua, og ha større TV nede i kjellerstua, når den blir ferdig.

Hva synes dere? :)post-305335-0-19490900-1366566518_thumb.jpg

• Liker 8
Lenke til kommentar

Søtt. Litt bilder av innmaten hadde vært kjekt.

Takk for tilbakemelding :)

post-305335-0-82967900-1366569555_thumb.jpg

Her ser du litt av innsiden. Vannkjølingen er et gammelt revoltec-kit som jeg har bygget om litt på. Skal bytte ut radiatoren med passive kjøleribber for å slippe vifta. Det er jo nok av plass...

post-305335-0-43612000-1366569890_thumb.jpg

Her er et bilde av hovedkortet, som du ser er det "oppned" Dette er for å få plass til minnekortleseren og audio porter/usbporter som jeg har montert i siden på kabinettet i hullet der strømledningen kom inn i TVen opprinnelig.

Som du ser er alt montert i et gammelt plexikabinett, som jeg har kappet til for å passe inn...

Skal bytte ut skjermkortet også, med et vannkjølt, som jeg fikk av naboen min i går.

post-305335-0-77640200-1366569912_thumb.jpg

Slik ser frontpanelet ut, som du ser har jeg laget plass til Bluraydrev og powerknapper. Tror jeg skal lakkere panelet svart på innsiden, men har ikke bestemt meg helt ennå...

post-305335-0-16331400-1366569576_thumb.jpg

Og når kvelden er over, er det bare å lukke igjen døra, og låse.... hehe...

• Liker 3
Lenke til kommentar

Tenkte jeg skull få lagt ut noen bilder av mitt her og, ikke bare snylte på andres prosjekter :)

Er ikke verdens bilder, da de er tatt med telefonen :

bilde_1.jpg

bilde_2.jpg

bilde_4.jpg

Mine 3x BenQ XL2420T på stativ snek seg med :)

Innmat i sig, ellers kjølt med en XSPC Dual 5.25 bay med D5 pumpe integrert, EK blokker på cpu + gpu's, en 360 EK XTC Rad + en 240 rad i bunn. Push/Pull med Gentle Typhoon AP-15 vifter.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...