PinkCase Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 Denne? http://www.techbay.no/product.html/watercool-vanntank-ab-k-maxi-pro-sort?category_id=158 Ja det er den Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 Så ut som ett fint konsept. Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 Ja veldig men alle kablene vil fort ødelegge det rene oppsettet om du ikke har planer for de da. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 20. mars 2013 Del Skrevet 20. mars 2013 Jeg har i lang tid hatt en ide om å lodde fast kabler på baksiden av loddepunktene på hovedkortet. Det er nok ikke praktisk, men man får det ikke ryddigere enn det. Er det noen i verden som har prøvd det? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 20. mars 2013 Del Skrevet 20. mars 2013 Jeg har i lang tid hatt en ide om å lodde fast kabler på baksiden av loddepunktene på hovedkortet. Det er nok ikke praktisk, men man får det ikke ryddigere enn det. Er det noen i verden som har prøvd det? Vil anbefale en god loddebolt med justerbar varme. Hovedkort er såkalt RoHS compliant som vi si at de må forholde seg til en del regler mtp på miljøet. Dette innebærer blandt annet blyfritt loddetinn med høyt smeltepunkt. Støtte på dette problemet da jeg prøvde å lodde fast en ny ledning på et mini-itx hovedkort med en billig 40w loddebolt. En annen ting som er verdt å tenke på er at det er mange lag med baner inni hovedkortet, og det er en risiko for å skade hovedkortet om man varmer det opp for mye. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 20. mars 2013 Del Skrevet 20. mars 2013 (endret) Jeg har i lang tid hatt en ide om å lodde fast kabler på baksiden av loddepunktene på hovedkortet. Det er nok ikke praktisk, men man får det ikke ryddigere enn det. Er det noen i verden som har prøvd det? Hmm, ja du tenker da altså på å ha et hull i kabsiden av kabinettet slik at du får sneket 24-pin + 8pin ATX kabelene nder HKet og så lodde dem fast? Hmm. ingen direkte dum ide eller noe. Ja, faktisk så høres den ideen akkurat ut som noe jeg kan komme til å bruke om et par dager! Da med litt spesielle modlære kabler som skrus fast på baksiden. (hjemmelaget såklart) Har selv prøvd å finne på en måte å finne en måte å koble til PCI-e skjermkort etc. uten å brke kabel, og kom opp med å bruke et kobberrør (chrom-utseende, og den tynneste varianten på 8/10mm) som strekker seg rett opp og ut i en enkel 90 graders bøy, og forsyner både 8-pin og 6-pinen som jeg har på skjermkortet. Selve kontaktene blir "loddet fast i røret", og 12v+ kabelen går på innsiden av røren via en 6mm^2 kabel for minst mulig motstand. Selve jord-delen er selve røret som leder, da den har omtrent like høy ledeevne, og er langt bedre enn vanlige kabler. (mindre støy pga jord som dekker 12V'en, typ. COAX prinsipp, aka. null coil whine eller elektrisk støy) MEN! Dette har vært vanskeligere med ATX-24-pin kontakten som har for mange ledere til at jeg får plass i et enkelt rør, og lodding på baksiden ville vært perfekt for en 100 % kabelfri opplevelse. Kun vannrør og elektriske rør som ser like ut og glitrer i harmoni. resultat om en ukes tid! Endret 20. mars 2013 av Andrull Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 20. mars 2013 Del Skrevet 20. mars 2013 En annen ting som er verdt å tenke på er at det er mange lag med baner inni hovedkortet, og det er en risiko for å skade hovedkortet om man varmer det opp for mye. Det er nok ikke noe stort problem i selve kontaktpunktene som er lagd ganske stødige og går nok rett gjennom HKet. Kan ikke tro noe annet, da slikt stødige greier ikke overfaltemonteres. Å smelte loddetinnet som er brukt der er noe dritt, det kan jeg skrive under på. Hadde dårlig tid en dag, og skulle ta ut noen komponenter av en ødelagt PSU, og for å få komponenter av raskt så holdt ikke en variabel loddebolt på 65W engang, tror jeg. Så fant frem gassbrenneren og "tente" på driten. Mitt "triks" har blitt å fjerne så mye du kan først, og så rett og slett fylle på mer loddetinn, da av bly-versjonen du har liggende selv, slik at det smelter det blyfrieloddetinnet og forhåpentligvis erstatter det. Men siden du ikke skal fjerne selve komponentene, bare lodde på en ledning så er dette ikke så problematisk. Lenke til kommentar
Extreme-Z-2 Skrevet 21. mars 2013 Del Skrevet 21. mars 2013 Begynner og hjelpe på nå 2 Lenke til kommentar
powersound Skrevet 21. mars 2013 Del Skrevet 21. mars 2013 Begynner og hjelpe på nå Hvilke GPUer er det du har? Hva med en Skikkelig vannloop? Lenke til kommentar
Extreme-Z-2 Skrevet 21. mars 2013 Del Skrevet 21. mars 2013 Har 3 680'r har nettopp anskaffet meg CPU block så er nok ikke lenge til det Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 21. mars 2013 Del Skrevet 21. mars 2013 Jeg har så lyst på den! Men huff... Sikkert ikke lett å få tak i nå? Lenke til kommentar
Extreme-Z-2 Skrevet 21. mars 2013 Del Skrevet 21. mars 2013 Nei det er det ikke, skal du ha tak i en slik en må du kontakte noen som har kjøpt den Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 21. mars 2013 Del Skrevet 21. mars 2013 Det går vel an å bytte nipler på den? Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 21. mars 2013 Del Skrevet 21. mars 2013 Flott, da skal jeg se litt rundt over alt 1 Lenke til kommentar
Extreme-Z-2 Skrevet 21. mars 2013 Del Skrevet 21. mars 2013 ^ Hehe, det kan du gjøre, trur bitspower har "gull" belagte / ekte fake :-P nipler som ser ganske like ut Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 21. mars 2013 Del Skrevet 21. mars 2013 Du går vel for kompresjonsnipler denne gangen? Lenke til kommentar
Extreme-Z-2 Skrevet 21. mars 2013 Del Skrevet 21. mars 2013 veit egentlig ikke, det som var probleme sist var att blocka var mer eller mindre tett. Men jeg kommer ikke til og kjøle gpu'ne pga jeg bytter HW oftere en de fleste. Har sitti og vurdert om jeg skal kvitte meg med 680'neog annskaffe 3 TITAN kort så får se hva som skjer Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 21. mars 2013 Del Skrevet 21. mars 2013 3 Titan i SLI hadde vært noe det Lenke til kommentar
Extreme-Z-2 Skrevet 21. mars 2013 Del Skrevet 21. mars 2013 Hadde det, men er veldig usikker da 3 680'r yter rimelig bra så veit ikke om det skjer, får se litt på det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå