Gå til innhold

Deres kabinetter her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Små kabinetter er generelt epic fail med litt hardware og vannkjøling.

... men samtidig veldig artige å jobbe med. Langt kjedeligere med kabinetter hvor alt er klappet og klart fra start liksom.

Lenke til kommentar

Har ikke sett noen inne her med dette kabinettet enda :p

Hehe, jepp! Akkurat slik det skal værra!

 

... men samtidig veldig artige å jobbe med. Langt kjedeligere med kabinetter hvor alt er klappet og klart fra start liksom.

Ja, det kan du si, men da kan du justere opp mengden utstyr og hvor komplisert du selv ønsker det. Større frihet til å gjøre hva faen du vil liksom. :)

 

Har for lengst mistet tellina, men har nok rundet 1000 effektive arbeidstimer med et rimelig stort kabinett nå, og fortsatt ikke ferdig, så alt er mulig. ^^ !

 

Mens den lille koffer-PC'en ble til på rundt 10-11 timer, og andre kjedelige og normale kabinetter med vanlig og tørt utstyr som regel blir til på under 1 time.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Jepp. Små kabinetter er bare så 1990's. :p

Full tower er 2000'ish, mens 2010'tallet, der er det monsterrigg som gjelder.

 

Ja, med noen få unntak såklart. Men på "hoved-PCen" med kraftkomponenter, da må man opp i jumbosize.

 

Etter og ha eid CL STH10 skal jeg hvertfalt aldri mer ha så stort kabinett!

Så lite så mulig er tingen. Fractal Design midi r2 med 240 i tak + 280 i fronten, da snakker vi!

Lenke til kommentar

Hvorfor det?

Corsair 800D kabinettet ble rett og slett for lite for min smak. (hadde et større custom made før det igjen, som jeg synes ble kjedelig) Og det kommer fra en som drar på LAN en sjelden gang i blant, liten studenthybel og som har flyttet tre ganger på tre år.

 

At jeg får litt trening av å bære maskinen en sjelden gang kan jeg bare trekke fra på "treningssenter-regning", eller noe i den duren. :)

 

Blir litt stusselig med en liten PC i en krok etter min smak i alle fall. Og så minner det meg om alle disse forferdelige "vanlige" Ola-Nordmann-PCene man bygger, finner på skolen, eller må fikse. De ekstra kubikkdesimeterene et stort kabinett tar kan jeg liksom ikke skjønne bli brukt bedre enn en PC?

 

Alternativet blir liksom potteplante elns da? :p

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Bare forestille dere, bære pc'en i armen og hoppe på badevekta, haha. Det må da være et herlig syn. Sånne små håndvekt for bagasjer hadde vært ypperlig for slike formål.

 

Hvem skal ta initiativet for å lage en slik tråd?

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Jeg har C70 og har fått plass til alt jeg måtte ønske i det. Det er ganske fullt nå, men det spiller jo ingen rolle når man har vannkjøling :) Og best av alt: Det er portabelt, noe som er et krav da jeg LANer annenhver helg.

Woha, såpass mye gaming ja. :p Ja, men da er det jo mer forståelig.

For min del blir det TG, og kanskje et lite sommer/vinter-LAN eller noe i den duren.

 

ca hvor mye veier beistet ditt? :)

Corsair-kabinettet jeg har brukt inntil nå veide ca 40 KG (+/- 1 KG), det gamle (THe Black Box som var custom-made tikket inn på ca 45 KG, men hadde hjul og var praktisk å kjøre rundt pga lavt tyngdepunkt.

 

Beistet mitt har jeg ikke tall på enda, da jeg rett og slett ikke har fått på plass de siste tunge komponentene, og selve veiinga kan bli noe problematisk (men ikke umulig). Får siste komponentene i løpet av uka for å kunne få i gang makkverket dog, da den må være semi-klar for TG i det minste.

 

Dette er dog en PC jeg ikke drar med meg noe sted bort fra selve huset. (maks en gang i året :p)

Den har dog to funksjoner som gjør det mulig å enkelt ta ut selve hovedkomponentene, og så plassere den i selve "mini-PCen" min som er en koffert, for så å ta med den på LAN.

 

Den andre deler rett og slett kabinettet i to deler, for lettere flytting (og som er et krav for å få maskinen opp av kjelleren den blir bygd :p)

Vi burde starte en tråd som heter "Hvor mye veier pc'en din". Hadde vært artig å se hvem som topper der, hehe.

Ja, det synes jeg. :D Hadde blitt interessant. :)

 

Bare kobberblokker og hovedkortet med komponenter på veier jo sabla meg en del kilo. o,O

Lenke til kommentar

Jeg er av de som liker store kabinetter. Har et 800D nå som jeg syns er alt for lite. Jeg har veldig lyst til å bestille meg et CaseLabs MAGNUM TX10-V eller MAGNUM TH10 med pidestall. Vil det bli dyr frakt og toll?

 

Jeg betalte rundt 1200kr for MVA + Toll på mitt STH10, også frakt var på en 900kr, så ble rundt 7500kr totalt ja :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...