Gå til innhold

Deres kabinetter her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Det skal i grunnen ha forferdelig lite å si så leng den har tilgang til vann? Og om den ikke har tilgang til vann er det et separat problem. <_<

... men risikoen for det er mye større når pumpa er snudd på hodet.

 

He, he... med din filosofi kan vi droppe alle fartsgrenser. Dette fordi fart ikke er noe problem så lenge en ikke kolliderer... og det er jo et separat problem.

Lenke til kommentar
Etc

 

Og hvorfor i alle dager skal det være større risiko med pumpa på hodet? Med vann som opptar hele loopen vil pumpa pushe vann ut, og også vann tilbake inn.

 

Det er kanskje litt risiko med at du muligens har luft i pumpa, men det skal ikke være mer problematisk enn vanlig.

 

Litt mer som å sammenligne med eller uten forhud. Teknisk sett heter det vel at det er enorm forskjell... relativt. Fordi uten forhud var 2 promille sjanse mens med var 4 promille, eller noe slikt?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Og hvorfor i alle dager skal det være større risiko med pumpa på hodet? Med vann som opptar hele loopen vil pumpa pushe vann ut, og også vann tilbake inn.

Problemet ligger i hvordan vannet/lufta oppfører seg når pumpa stopper.

Jeg hadde et setup som ofte feila ved start når det hadde stått "lenge" bare grunnet vinkel/bøy på slangen mellom res og pumpe. Pumpa starta uten å få "fart på"/"tak i" vannet. Flytta litt på res og merka ikke noe til det etterpå.

 

Flyten ned til pumpa er vel det mest kritiske punktet i loopen, jeg strekker meg langt for å få det så "velflytende" som mulig akkurat der.

Lenke til kommentar

Etc

 

Beklager, men det har jeg tvil om at var en D5 pumpe som var korrekt konfigurert om den ikke hadde drivkraft nok til å pushe loopen rundt ved boot, og det er også mildt sagt tvilsomt at luft magisk forsvinner fra reservar ned i pumpa med mindre du har gjort noe dumt...

 

For å få ting litt mer på tema er det derimot på tide å få opp noen flere bilder her.

post-160649-0-15118400-1362411306_thumb.jpg

post-160649-0-19585800-1362411307_thumb.jpg

post-160649-0-20929000-1362411308_thumb.jpg

post-160649-0-93862200-1362411308_thumb.jpg

post-160649-0-75585900-1362411309_thumb.jpg

post-160649-0-89669500-1362411310_thumb.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Eh? Hvilken D5 pumpe var det som stod på hodet??

Nå har jeg bladd igjennom de siste 5 sidene uten å finne ett bilde :hmm:

 

@Tiltman

Pumpa til Drunkenvalley står da ikke på hodet? Slik den står på bildet i posten over skal den funke helt fint, jusk hvor innsuget er på D5 :p

 

Eller er det noe jeg ikke har fått med meg her? :shrug:

Endret av Minhund
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Nå ble jeg overrasket, trodde kanskje du pøvde å oppnå "Tilt" tenker jeg, ehehehe. XD

Dagen for tørr humor. :p

Kniis....

@Tiltman

Pumpa til Drunkenvalley står da ikke på hodet?

Det vet jeg ikke noe om. Jeg kommenterte bare innlegget hans litt tidligere.

På de Bitspower kompresjonsniplene, hindrer ikke dette mye av flyten?

Neppe, (uten at jeg helt vet hva på bildet du sikter til). Vannet går bare fortere om det blir trangere et sted.

Brukt bitspower kompresjon i flere år og det er antall blokker som avgjør hvor mye pumpe du behøver, niplene har sørgelig liten påvirkning.

Lenke til kommentar

Jeg bruker en singel D5 pumpe, men du ser vel at det plutselig blir smalere hull uten at det på en måte er noe form for "rullstol-trapp" skrått innover.

 

Dette er en gammel og død diskusjon; om det er en ytelses-forskjell er den vanskelig å bekrefte eksisterer, og eneste unntaket var særdeles tynnere tubes (og da også fittings).

Lenke til kommentar

Her er casemoden jeg gjorde på mitt Antec 302 miditower kabinett. For de som ikke kan se det er det blitt skjært ut et sidevindu :wee: Dette ble gjort med stikksag og litt med vinkelsliper.

Bilde 1

Bilde 2

Bilde 3

Bilde 4

 

Specsa er følgende:

i5 3570k @ 4.2ghz - Kjøles av CM Hyper 212 evo

Gigabyte Z77X-UD3H

GTX 660 Ti

Corsair TX750M

 

Min første build og casemod, så må si jeg er ganske fornøyd :green:

Lenke til kommentar

Uff, kjøpte meg Prodigy, og min HX1050 passer faen meg ikke inn.

 

Hva skal jeg gjøre, faen da.

 

Si ifra om noen er keen på en PSU billig. :roll:

Små kabinetter er generelt epic fail med litt hardware og vannkjøling. Knotete å montere, og ofte et h... å komme til ting.

Han som fant opp for små kabinetter var ikkje særlig smart :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...