Extreme-Z-2 Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Her har dere ett lite klipp av hvordan det ble http://www.facebook.com/photo.php?v=504503226280691&set=vb.100001630538537&type=2&theater kan jo si det slik att det er ganske merkelig og skifte over til lukka system når du har kjørt custom i et år + Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Det skal i grunnen ha forferdelig lite å si så leng den har tilgang til vann? Og om den ikke har tilgang til vann er det et separat problem. <_< ... men risikoen for det er mye større når pumpa er snudd på hodet. He, he... med din filosofi kan vi droppe alle fartsgrenser. Dette fordi fart ikke er noe problem så lenge en ikke kolliderer... og det er jo et separat problem. Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Etc Og hvorfor i alle dager skal det være større risiko med pumpa på hodet? Med vann som opptar hele loopen vil pumpa pushe vann ut, og også vann tilbake inn. Det er kanskje litt risiko med at du muligens har luft i pumpa, men det skal ikke være mer problematisk enn vanlig. Litt mer som å sammenligne med eller uten forhud. Teknisk sett heter det vel at det er enorm forskjell... relativt. Fordi uten forhud var 2 promille sjanse mens med var 4 promille, eller noe slikt? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Og hvorfor i alle dager skal det være større risiko med pumpa på hodet? Med vann som opptar hele loopen vil pumpa pushe vann ut, og også vann tilbake inn. Problemet ligger i hvordan vannet/lufta oppfører seg når pumpa stopper. Jeg hadde et setup som ofte feila ved start når det hadde stått "lenge" bare grunnet vinkel/bøy på slangen mellom res og pumpe. Pumpa starta uten å få "fart på"/"tak i" vannet. Flytta litt på res og merka ikke noe til det etterpå. Flyten ned til pumpa er vel det mest kritiske punktet i loopen, jeg strekker meg langt for å få det så "velflytende" som mulig akkurat der. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Flyten ned til pumpa er vel det mest kritiske punktet i loopen, jeg strekker meg langt for å få det så "velflytende" som mulig akkurat der. Nå ble jeg overrasket, trodde kanskje du pøvde å oppnå "Tilt" tenker jeg, ehehehe. XD Dagen for tørr humor. Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Etc Beklager, men det har jeg tvil om at var en D5 pumpe som var korrekt konfigurert om den ikke hadde drivkraft nok til å pushe loopen rundt ved boot, og det er også mildt sagt tvilsomt at luft magisk forsvinner fra reservar ned i pumpa med mindre du har gjort noe dumt... For å få ting litt mer på tema er det derimot på tide å få opp noen flere bilder her. 2 Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 (endret) Eh? Hvilken D5 pumpe var det som stod på hodet?? Nå har jeg bladd igjennom de siste 5 sidene uten å finne ett bilde @Tiltman Pumpa til Drunkenvalley står da ikke på hodet? Slik den står på bildet i posten over skal den funke helt fint, jusk hvor innsuget er på D5 Eller er det noe jeg ikke har fått med meg her? Endret 4. mars 2013 av Minhund Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 @Minhund Sjekk linken jeg postet i en kommentar tidligere. På de Bitspower kompresjonsniplene, hindrer ikke dette mye av flyten? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Nå ble jeg overrasket, trodde kanskje du pøvde å oppnå "Tilt" tenker jeg, ehehehe. XD Dagen for tørr humor. Kniis.... @Tiltman Pumpa til Drunkenvalley står da ikke på hodet? Det vet jeg ikke noe om. Jeg kommenterte bare innlegget hans litt tidligere. På de Bitspower kompresjonsniplene, hindrer ikke dette mye av flyten? Neppe, (uten at jeg helt vet hva på bildet du sikter til). Vannet går bare fortere om det blir trangere et sted. Brukt bitspower kompresjon i flere år og det er antall blokker som avgjør hvor mye pumpe du behøver, niplene har sørgelig liten påvirkning. Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 @Kabom Så det nå ja DET er ikke den beste veien å montere D5 på, tror han vil slite ut den pumpa ganske fort Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Brukt bitspower kompresjon i flere år og det er antall blokker som avgjør hvor mye pumpe du behøver, niplene har sørgelig liten påvirkning. Jeg bruker en singel D5 pumpe, men du ser vel at det plutselig blir smalere hull uten at det på en måte er noe form for "rullstol-trapp" skrått innover. Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Jeg bruker en singel D5 pumpe, men du ser vel at det plutselig blir smalere hull uten at det på en måte er noe form for "rullstol-trapp" skrått innover. Dette er en gammel og død diskusjon; om det er en ytelses-forskjell er den vanskelig å bekrefte eksisterer, og eneste unntaket var særdeles tynnere tubes (og da også fittings). Lenke til kommentar
Kurio Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Uff, kjøpte meg Prodigy, og min HX1050 passer faen meg ikke inn. Hva skal jeg gjøre, faen da. Si ifra om noen er keen på en PSU billig. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Uff, kjøpte meg Prodigy, og min HX1050 passer faen meg ikke inn. Hva skal jeg gjøre, faen da. Si ifra om noen er keen på en PSU billig. Modde? er det rev.1 eller 2? Lenke til kommentar
Eakster Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Her er casemoden jeg gjorde på mitt Antec 302 miditower kabinett. For de som ikke kan se det er det blitt skjært ut et sidevindu Dette ble gjort med stikksag og litt med vinkelsliper. Bilde 1 Bilde 2 Bilde 3 Bilde 4 Specsa er følgende: i5 3570k @ 4.2ghz - Kjøles av CM Hyper 212 evo Gigabyte Z77X-UD3H GTX 660 Ti Corsair TX750M Min første build og casemod, så må si jeg er ganske fornøyd Lenke til kommentar
Kurio Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Modde? er det rev.1 eller 2? Det er den nyeste "Gold". Det er ikke mulig å modde -____- Lenke til kommentar
Multiverktøy Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 vi kan bytte, har en AX750w Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Uff, kjøpte meg Prodigy, og min HX1050 passer faen meg ikke inn. Hva skal jeg gjøre, faen da. Si ifra om noen er keen på en PSU billig. Små kabinetter er generelt epic fail med litt hardware og vannkjøling. Knotete å montere, og ofte et h... å komme til ting. Han som fant opp for små kabinetter var ikkje særlig smart 1 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Jepp. Små kabinetter er bare så 1990's. Full tower er 2000'ish, mens 2010'tallet, der er det monsterrigg som gjelder. Ja, med noen få unntak såklart. Men på "hoved-PCen" med kraftkomponenter, da må man opp i jumbosize. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå