Gå til innhold

Deres kabinetter her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har tørka bort alt som jeg har sett, på alle komponentene desverre CPU'n og hk'e får jeg ikke testa pga kjøler siden dette var 3970X så følte det ikke med stock kjøler egentlig logisk. men ene 680 korte er i bruk nå, alt vart tørka godt.

 

 

Slik ser den ut nå: 1402094.jpeg

Endret av OC-Maniac
Lenke til kommentar

Kan være kjekt, bortsett fra vist noe slikt skjer da går nå begge pumpene til H. Lurer på om det som skjedde kom pga satt nå og spillte Crysis 3 og pc'n vart varm egentlig veldig varm og gummi/plastikken blir nå mer myk og utvider seg når det blir varmt.

Jeg bare lurer for å få dette helt riktig... Var det slik at pumpa stoppet, og så økte temperaturen på CPU/GPU slik at slangen koblet il niplene i CPU-blokka utvidet seg og du fikk en lekkasje?

 

Sånnsett så ville to pumper hjelpe. Ellers er du pumper for redunans ubrukelig, for PCen skrur seg uansett av med en gang CPUen blir varm (tar et par sekunder...gjerne 5-10), og da stopper pumpene uansett, noe som selvsagt er positivt.

 

Har selv fått lekkasje så mange ganger at jeg har mistet tellinga (med springvann), og har aldri skadet noe maskinvare som direkte følge av dette.

Er litt usikker på om det er kombinasjonen av PSUen og hovedkortet eller en av dem som gjør at sikringa går så kjapt at det ikke skjer skade (har hatt vann de fleste steder, som under mosfets, brikkesett, PCI-e slotten og flere andre steder på skjermkortet), hvor PCen skrur seg av, og holder seg avskrudd til vannet er fjernet.

 

Corsair har jeg generelt veldig dårlig erfaring med sånnsett, da de ofte ikke er så sensitive på beskyttelsen, og dette vil etter min logikk bare bli værre med deres større modeller. Det er jo nesten skummelt at AX1200, med sin ene rail på 100A betyr at den har en sikring på 110A-120A eller noe i den duren, og som ikke slår ut umiddelbart før vi er oppe i nærmere 130-140 Ampere. En kortslutning vil vanskelig (grunnet motstand i kabler etc.) ta sikringa. Hos meg så tok alle kablene fyr, og flammer og røyk og smeltet metalt forleden uke, uten at min HX 620W merket noe som helst..! Nå er ikke brannslukking eller brann i elektriske komponenter noe nytt for meg, men det hadde sikkert vært skummelt for mange.

 

Mens min egentlig ikke altfor gode (et par kondensatorer har sprengt som må byttes) Chieftech 1200W, slår ut uansett hvor liten kortslutning. Den redder seg en del inn med 8 rails, heldigvis.

 

Edit: Er også litt usikker på om hovedkortet kan ha noe å si på hvor godt den liker vann... hmm.

 

Nå bare bygger jeg opp en viss mening, og dette er ikke rettet mot deg overhode, da dette er et poeng jeg ikke tror mange reviewere tar seriøst nok, at de bør teste sensitiviteten og hurtigheten til over-spenning og over-strøm beskyttelsen. Corsair scorer ganske lavt sånnsett i min bok, noe som er kjipt for de gjør det ganske bra på sine toppmodeller ellers.

 

Men over til resten av PCen: Det er jo veldig kjipt som du sier. Om du vil så kan jeg kanskje ta en titt å se på maskinvaren (HK,pumpe,CPU?), da jeg har reddet en del maskinvare fra døden før, uten at jeg kan garantere noe. (sist var vel en laptop hvor jeg måtte liten overflatemontert kondensator)

 

Skulle hatt et ekstra sokkel 2011 jeg kunne testet opp mot, men er ikke alltid dette er nødvendig heller.

Tar selvsagt ikke betalt om jeg ikke får fikset noe, og om jeg får fikset det så er det ikke mye penger jeg krever da heller. ^^ Send meg en PM om du er interessert. ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er jo nesten skummelt at AX1200, med sin ene rail på 100A betyr at den har en sikring på 110A-120A eller noe i den duren, og som ikke slår ut umiddelbart før vi er oppe i nærmere 130-140 Ampere. En kortslutning vil vanskelig (grunnet motstand i kabler etc.) ta sikringa. Hos meg så tok alle kablene fyr, og flammer og røyk og smeltet metalt forleden uke, uten at min HX 620W merket noe som helst..!

 

Jeg er enig i at så høye strømmer er skummelt, spesielt mtp. kortslutning av en av lederne, da kabelen kanskje har en så høy egenmotstand at sikringen ikke vil ryke, fordi det ikke kan gå nok strøm gjennom kabelen.

 

Jeg personlig elsker tanken på single rail som leverer hundrevis av ampere, men hvis jeg hadde konstruert noe slikt, så hadde jeg laget kablene så tykke som det trengs for at sikringene skal gå, spesielt kontaktene på modulære powersupply. Ellers hadde jeg vurdert å sette inn en sikring per kabel som går ut, for å sikre hver kabel individuelt, selv om det er samme rail. På denne måten går det an å beholde de tynne kablene, uten å være redd for evt. kortslutninger.

Lenke til kommentar

Har bestemt meg for og montere kjølingen i morgen, så nå driver jeg og tester alt for og vær 100% sikker på att det ikke skal skje noe. :-) Har kjørt ei runde på rundt 4 timer nå så driver på med andre runda med vifter for og se hvordan kjøle effekten blir osv :-) så da er det bare og håpe att hk'e og cpu'n funker :-)

Lenke til kommentar

Jeg har kabinettet, til 2200, er det røverkjøp! Brukt eller nytt?

 

Edit: Etter å ha tenkt litt så tror jeg at det er et brukt tj11. Men om lakeringen er fin, og du liker fargen, så er det bare til å slå til. Koster jo over 4k til vanlig. Eller kan jo moren din kjøpe til deg, til en fin pris. Da får du jo et helt nytt kabinett.

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...