Gå til innhold

Deres kabinetter her!

Anbefalte innlegg

Ganske stilig, I must admit. :)

Spørsmålet er vel hva vi skal bruke den ekstra plassen du får ved større PC?

Potteplante? større bord? en stol ekstra? Større seng?

Selv så ser jeg ikke vitsen med å krympe alt (les TV, anlegg etc.), selv om det kanskje ser kult nok ut. Joda, noen har kanskje lite plass, men det finnes grenser for hvor mye man gidder å investere for å vinne noen dm^3. :p

Det virker også som om trenden er minst like stor for de med masse av plass og stort hus.

Han skrev jo lengre opp at det var til LAN ;):p

Personlig så leak tester jeg i 1T 30Min, men hadde jeg bygd en pc for noe andre så hadde den stått i 10T tenker jeg. ;-P Men du skal kunne se om det lekker etter 5-10 min spesielt med 2 D5 pumper på full muring;-P

Da lekker det ikke, da spruter det :p
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, men de må bøyes, og ser STYGGE ut, med mindre du skaffer Krom-Belagte rør, da ser det jo helt nydelig ut :dribble: tror faktisk man kan bruke Crystal-Link festene til å feste rør ;)

Det er jo klart man går for krom-rør. Kjøper du kobberrør i dag så får du gjerne tak på plastikkisolerte kobberrør for områder bak vegg etc. og Krom-rør hvor røret skal synes. Kjører du kobberrør uten noe osm helst så korroderer det etc. og ser IKKE bra ut nei. :p

(med mindre man pusser de, og gjerne har lakk over)

Dog, tro meg, har nå sittet i time etter time med kobberrør til PCen, og det er neimen ikke lett. Selv de mykeste rørene er steinharde, og du må ikke sjokkerende nok ha en rørbøyer, og bøyer du for langt eller bommer med en millimeter så er det et rent helvette å bøye tilbake. Steder som er bøyd fra før av er ekstremt hardføre i motsetning til hva man skal tro. Og for å skru de inn i blokkene så må røret passe 100 %, og gjerne bedre enn dette, fordi høyden/avstanden vil endre seg litt mens man skrur de inn.

Sist men ikke minst så trenger du swivel-bits, og disse har da en integrert pakning som sprekker veldig lett når du lodder dem. Har ødelagt minst 4 av 10 på den måten. Og når du da har svært begrenset tid (for å ikke ødelegge pakningen, så er det vanskelig å få lengdene osv til å matche 100%) :S

Men pent, det blir det. ;) (selv om Krom'en kan ha en tendens til å miste litt av glansen der de bøyes)

Eller er det noen steder som selger løsninger til rør som IKKE krever lodding/tåler lodding bedre?

Lenke til kommentar

Dersom du har riktige diametere, så kan du bruke Bitspower Crystal Link fittings ;)

Ahhhh! Nice! Hendene mine er virkelig irritert på meg, som ikke har sett dette før nå. (som nå har vært gjennom mange brannskader) :p

Jaja, får ta å bestille noen slik til hoved-build'en, og ikke til denne gamle maskinvaren jeg har nå.

Det blir noe dyrere, men akk det er det virkelig verdt!

Angående lekkasjetesting så kan man jo bare bruke noe trykkluft. Tar du av fyllespissen på en bil/sykkelpumpe så er den som oftest samme gjengstørrelse som du finner på 1/4" på vannblokker, og er da lett å implementere en test. Fyll systemet og se om det har skjedd et trykkfall en times tid senere. :) Ikke noe vannsøl eller tull.

Lenke til kommentar

Ahhhh! Nice! Hendene mine er virkelig irritert på meg, som ikke har sett dette før nå. (som nå har vært gjennom mange brannskader) :p

Jaja, får ta å bestille noen slik til hoved-build'en, og ikke til denne gamle maskinvaren jeg har nå.

Det blir noe dyrere, men akk det er det virkelig verdt!

Angående lekkasjetesting så kan man jo bare bruke noe trykkluft. Tar du av fyllespissen på en bil/sykkelpumpe så er den som oftest samme gjengstørrelse som du finner på 1/4" på vannblokker, og er da lett å implementere en test. Fyll systemet og se om det har skjedd et trykkfall en times tid senere. :) Ikke noe vannsøl eller tull.

Bare husk å sjekke diameterne, men du har kanskje flere? :p Endret av MariusJS
Lenke til kommentar

Bare husk å sjekke diameterne, men du har kanskje flere? :p

Har "alle" ja. :p 10mm(8mmID), 12mm(10mmID) og 15mm(12mmID). Selv om jeg fokuserer på 12mm(10mm ID), da det er disse er en gylden middelvei som ser estetisk mest korrekt ut. :)

Et kjapt søk viste at det var snakk om 12mm som gjalt, så det var jo bærre lækkert. :D

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har "alle" ja. :p 10mm(8mmID), 12mm(10mmID) og 15mm(12mmID). Selv om jeg fokuserer på 12mm(10mm ID), da det er disse er en gylden middelvei som ser estetisk mest korrekt ut. :)

Et kjapt søk viste at det var snakk om 12mm som gjalt, så det var jo bærre lækkert. :D

Snakker om suveren flaks! :D
Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle dele en liten "skrekk" historie/bilde med dere ;-P 1351870.jpeg

Årsaken til det der var 90*fittinga fra cpu blocka til ramblocka var defekt noe jeg ikke oppdaga under leak test. Men etter att pc'n hadde stått 2 dager uten bruk også kom hjem, fyra opp pc'n og brukte den hele dagen så tenkte jeg skulle bort å sjekke. Da så jeg det der ;-P

Endret av OC-Maniac
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...