w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 Takk! skal bestilles snart Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 Lokal lagring er så 2012 SSD til OS og programmer, hdd til lagring Jeg sitter på 60/60 fiber så kunne klart meg greit med online lagring, men det er noe eget med å ha alt tilgjengelig lokalt, sortert og ryddig i xbmc. Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 Med skylagring... Det finnes folk som fortsatt ikke har fiber, da går jo lasting av maps på spill mye treigere enn internet explorer (thumbs up for original kommentar) Alt vil jo... Det blir jo.... Det er bare noe jeg ikke klarer å se for meg blir populært. Det er jo alt for dårlig internet i Norge. Hosteren får jo tilgang til alle filene. Eller er det NAS det blir snakket om? Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 Hvem sikter du til? Jeg argumenterer for lokal lagring, ikke mot det. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 (endret) De to tingene jeg vil påstå er en "ultimat" løsning er: 1: Raid 5 med 2-3TB disker 2: En server med Raid 5 (Man har jo også Raid 6, 50 og 60 men da trenger man flere disker) Alle KAN få fibernett, det blir bare veldig dyrt... @Rudde93 du bestiller fra Digital Impuls? I så fall kan det jo hende nye bilder kommer veldig fort Endret 7. februar 2013 av MariusJS Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 Bestiller hva fra Digital Impuls? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 (endret) De to tingene jeg vil påstå er en "ultimat" løsning er: 1: Raid 5 med 2-3TB disker 2: En server med Raid 5 (Man har jo også Raid 6, 50 og 60 men da trenger man flere disker) Alle KAN få fibernett, det blir bare veldig dyrt... @Rudde93 du bestiller fra Digital Impuls? I så fall kan det jo hende nye bilder kommer veldig fort NJaaa, selv med fiber i "bakgården" hvor jeg bodde før så kunne jeg ikke få internett engang. Dette fordi sentralen var overbelastet og Telenor gadd ikke utvide bare fordi det var et par av noen tusen i et større et boliglag i byen som manglet internet... Heeelt håpløst. Gravde ned egen coax-kabel ned til sentralen med mine egne hender, samt at vi fikk satt opp nytt system i huset, men nei.<br><br>Det gikk et halvt år med diskusjoner og planlegging av forksjellige metoder, som endte med at bluecom hadde utstyr for å vidresende signalet til en ny sentral ute på bygda, som gjorde at vi endte opp med 5KM strekk, og en linje som fikk 64K modem til å virke raskt til tider.<br><br>Har flyttet 3 steder i løpet av et år for å finne et sted med dugbart internett i forskjellige byer. Det er helt håpløst hvor ignorante de er med å legge opp nett til norske husstander. Selvsagt, om jeg opprettet egen bedrift for å sette opp sentral og nytt utstyr, samt fiber, og kanskje investerte et par milliarder så kunne man sikkert fått skikkelig internett. Endret 7. februar 2013 av Andrull Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 Bestiller hva fra Digital Impuls? LD PC-V8 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 (endret) Lagde meg en koffert-PC i all hast. Trengte litt mer datakraft på skolen til bacherlor prosjektet, og trnegte noe jeg kunne bruke mens hoved-PCen er under bygging. Så fant meg noen deler jeg hadde liggende i skapet, samt noe fikset noen defekte deler jeg har ventet alt for lenge på å fikse. Fortsatt ikke blitt vasket, sparklet eller lakkert, men det kommer. GTX 470'en har akkurat blitt vasket, og er klar for en tur i ovnen på 200 grader og 10 minutter Originalkjøleren jeg hadde som var en utrolig pinglette sak fra sokkel 1155 dugde dårlig til i5-750, så ble nødt å lage en større en av gamle originale intel-deler. Samt en kjapp pussing av basen Største problemet er at den ene PCI-e slotten ikke funker, som irriterer meg stort, da jeg trenger mer plass. XD Kunne selvsagt ha fått ledninger satt opp bedre, og ny kjøler, men tiden og null-kost var veldig viktig. Så nå har jeg en bærbar PC igjen. ^^ Endret 7. februar 2013 av Andrull 4 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 Lagde meg en koffert-PC i all hast. Trengte litt mer datakraft på skolen til bacherlor prosjektet, og trnegte noe jeg kunne bruke mens hoved-PCen er under bygging. Så fant meg noen deler jeg hadde liggende i skapet, samt noe fikset noen defekte deler jeg har ventet alt for lenge på å fikse. Fortsatt ikke blitt vasket, sparklet eller lakkert, men det kommer. Hvorfor ikke bruke de nye Mini Noctua kjølerne? Ellers Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 kom zalo flaska tilfeldig med i bildet, eller har den kost seg med gpu'en din? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 (endret) Hvorfor ikke bruke de nye Mini Noctua kjølerne? Ellers Har kun brukt deler jeg har hatt i skapet, og har ikke hatt noe Mini Noctua. Men absolutt så skulle jeg harr bedre kjøler slik at jeg fikk overklokket slik jeg vanligvis har gjort på den CPUen. På den andre siden så er dette bare starten. Når hoved-PCen er ferdig så vil kofferten få montert på en 30x24x6cm radiator, og alt skal vannkjøles, og maskinvaren oppgraderes. Kofferten skal være en portabel portal hvor jeg kan ta med meg hoved-PCen på LAN etc. Og har et "hurtig-system" for raskt bytte mellom stort kabinett og lite portabelt. Har måtte ta høyde for at disse vannkjølingskomponentene som senere kommer, så har ikke vært lett å beregne dagens maskin, og hvordan den trenger å bli. De delene jeg bruker i maskinen nå kommer på det tidspunktet til å passe inn i et HTPC-kabinett og fortsette sitt liv som media-PC. Og ikke bare "midlertidig-jeg-hater-skolen-sine-PCer-PC". kom zalo flaska tilfeldig med i bildet, eller har den kost seg med gpu'en din? Hehe, skjermkortet har fått seg en god runde med zalo og varmt vann, så ikke noe tilfeldig. Endret 7. februar 2013 av Andrull Lenke til kommentar
Andey- Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 Er i Oslo en tur, og vurderer å avlegge DI et besøk å muligens kline til med er EK-kit-ish for CPU i R4-kabinettet. Noen som dog vet hvordan et EK-kit vil komme ut i.f.t. disse 280mm-settene fra Corsair/NZXT? Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 Er i Oslo en tur, og vurderer å avlegge DI et besøk å muligens kline til med er EK-kit-ish for CPU i R4-kabinettet. Noen som dog vet hvordan et EK-kit vil komme ut i.f.t. disse 280mm-settene fra Corsair/NZXT? Som oftest bedre, husker at det var en test Lenke til kommentar
Andey- Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 Har vært testet hos HW, men ingen opp mot 280mm. Sjanser på at det er bedre ' vil uansett få valgfriheten Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 (endret) Har vært testet hos HW, men ingen opp mot 280mm. Sjanser på at det er bedre ' vil uansett få valgfriheten Se på dette: http://www.ekwb.com/...3o-360-ltx.html eller http://www.ekwb.com/shop/kits-cases/kits/ek-kit-h3o-360-hfx.html Endret 7. februar 2013 av kalleklovn12 Lenke til kommentar
Extreme-Z-2 Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 Klokt valg Ser veldig romslig og pent ut ihvertfall: http://digitalimpuls.no/PC-komponenter/Kabinett/Fulltower/LD-Cooling/LD-Cooling-PC-V8-Reverse-Black-LD-PC-V8-REVERSE-BLACK-UNI-TRAY-118556-p0000055739.aspx 1 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 Det eneste negative jeg kan si om LD PC-V8 er «murstein» designet i forhold til mesh Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 Guess what! PSU! 3 Lenke til kommentar
Extreme-Z-2 Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 (endret) Det eneste negative jeg kan si om LD PC-V8 er «murstein» designet i forhold til mesh Skal nok overleve det :-P må bare ha ett kabinett som har plass til kjøle-anlegge mitt :-P @Kabom Nice! :-) vurderer og anskaffe meg 1200i. den forsyninga jeg har nå er litt ustabil :-P både skriker å kontakter er løse ++ :-P Endret 7. februar 2013 av OC-Maniac Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå