Gå til innhold

Deres kabinetter her!


Anbefalte innlegg

Hallais karer. Poster her et par bilder av kabinettet jeg lagde til min far for et par uker siden. Kabinettet er laget av kryssfinér. Hovedkortbrettet er fra et gammelt Antec-kabinett. Alt er behandlet med lakkbeis.

Prøvde å få til en "gammeldags"-look, og synes jeg naila den ganske greit

post-113371-0-75489900-1359478676_thumb.jpg

Den største kassa holder hovedkortet. Øverst til høyre PSU, og nedenfor er SSD'en(Intel 330).

post-113371-0-27489200-1359478744_thumb.jpg

Alle ledningene går inn igjennom selve rammen.

post-113371-0-00868000-1359478858_thumb.jpg

Trykk-knapp fra biltema til å skru på PC'n. 2x USB 2.0 og jack til mikrofon og hodetelefon.

 

Tok ca 20 timer å bygge+lakkere. Artig prosjekt

 

Så ganske tøft ut det der, mye tøffere enn Thermaltake kabinettet som jeg synes det ligna litt på. Mulig å få et bilde av innsiden også? :)

Endret av ChristofferRudi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så ganske tøft ut det der, mye tøffere enn Thermaltake kabinettet som jeg synes det ligna litt på. Mulig å få et bilde av innsiden også? :)

 

Takk for det :)

 

Jeg har desverre ikke anledning til å ta bilder nå, ettersom kabinettet er hjemme til min far. Jeg kan ta et par bilder senere etter jeg har vært der :thumbup:

 

Jeg har dette bildet som jeg tok før jeg la aluminium på innsidien og monterte HK'et. Kablene fra PSU sleevet jeg svart, som du såvidt ser på det andre bildet. På det tredje bildet ser du vrilåsen.

post-113371-0-96768300-1359480957_thumb.jpeg

post-113371-0-03340200-1359480965_thumb.jpeg

post-113371-0-31765700-1359480969_thumb.jpeg

Lenke til kommentar

jeg tror du burde laget hullet i hovedkortbrettet litt større, det kan bli vanskelig å bytte bakplate på hk når er så trangt :p:roll:

 

anyway, vet dere om det finnes noen 3 pin strømsplittere til vifter som har mulighet til å viftestyre to vifter på 1 kontakt?

 

jeg har nemlig noen gamle splittere liggende som jeg har kjøpt på microplex, og de hadde fjerna den ledningen som ga mulighet for viftestyring på den ene kontakten på splitteren. tror det var fordi de mente at å kjøre to vifter med en splitter på en viftestyringskanal ville funke dårlig ellno.

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

jeg tror du burde laget hullet i hovedkortbrettet litt større, det kan bli vanskelig å bytte bakplate på hk når er så trangt :p:roll:

 

 

Etter 4 timer tegning og planlegging går jeg ikke på en så dum smell ;) Hele boksen kan lett tas av rammen for utskifting av komponenter, evt. modifisering av kabler. Satte forresten inn et mATX-kort, så det er noen cm med klaring.

Lenke til kommentar

jeg tror du burde laget hullet i hovedkortbrettet litt større, det kan bli vanskelig å bytte bakplate på hk når er så trangt :p:roll:

 

anyway, vet dere om det finnes noen 3 pin strømsplittere til vifter som har mulighet til å viftestyre to vifter på 1 kontakt?

 

jeg har nemlig noen gamle splittere liggende som jeg har kjøpt på microplex, og de hadde fjerna den ledningen som ga mulighet for viftestyring på den ene kontakten på splitteren. tror det var fordi de mente at å kjøre to vifter med en splitter på en viftestyringskanal ville funke dårlig ellno.

Det funker dårlig, Fan Xpert 2 tuller veldig :(
Lenke til kommentar

Ser for meg at det kanskje kan bli tull Ja. Kabelen sender pulser til vifta slik at den selv står for reguleringen, men om det er flere så er det potensiale for mye rart. :-P Med en egen viftestyring derimot, så kan du la viftestyringen stå helt og holdent for reguleringen. Da kan du få utnyttet splitterene dine, så fremt du Ikke overstiger maks strømtrekk pr kanal som viftestyringa støtter. :-)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

det er tanken at jeg skal ha en egen viftestyring ja.

 

jeg kjøpte den nzxt mesh styringa som har blitt linka et par ganger i det siste til tv pcen min, og den er veldig god, men i hovedriggen så har jeg atm 11 vifter og det blir montert en til når jeg får ut fingern å monterer den nye dh14 kjøleren jeg har hatt liggende i et par tre uker nå.

 

12 vifter betyr 3 stk av den viftestyring dersom jeg ikke kan kjøre splittere. og siden den takler 30 watt per kanal og viftene mine trekker max 3,6 watt (de nye nzxt viftene med hvite leds som komplett har liggende under casemods) så holder det med en dersom det funker med splittere.

 

desverre så holder ikke cosmos 2 viftestyringa mål. jeg har en ganske høy viftesus fra maskina nå. noen synes jo den ikke bråker så mye, men jeg har hatt ganske stillegående maskiner de siste 7-8 år og da blir det plutselig godt hørbar viftestøy veidg plagsom.

Lenke til kommentar

Jobber i Oslo, men bor ikke der. Kjører ikke 2.5-3 timer bare for en liten del. Men har alt bestilt en liten pose med 90 gradere. Så et par plasser hvor en 90 grader ville hjulpet på å rydde opp i slangene så det ikke ser så rotete ut.

 

Ellers takk som byr! :)

Endret av Hansien
Lenke til kommentar

Til de som ikke har sett Workloggen min:

Bilder:

 

 

Uten sidedør:

post-266150-0-79360400-1359571750_thumb.jpg

Med dør:

post-266150-0-53883800-1359571837_thumb.jpg

Rotet i bunnen

post-266150-0-89171400-1359571897_thumb.jpg

LED-Lys til å lyse opp IO panelet:

post-266150-0-76331300-1359571981_thumb.jpg

 

 

 

Ser lovende ut! men ikke bare trykk bort kablene så stramt du kan i nærmeste hull, ser så lite spennende ut og så er det en wasted sleevejob om du har sleevet 20-ish cm kabel for å vise fram 4cm.

 

La kablene flyte litt liksom, jevne rene kurver som du ser mange eksempel av på http://www.million-dollar-pc.com

 

Tapet i airflow er nok ikke spesielt signifikant uansett, og så er jo det som skaper varme vannkjølt så er ikke mye luftsirkulasjon du trenger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser lovende ut! men ikke bare trykk bort kablene så stramt du kan i nærmeste hull, ser så lite spennende ut og så er det en wasted sleevejob om du har sleevet 20-ish cm kabel for å vise fram 4cm.

 

La kablene flyte litt liksom, jevne rene kurver som du ser mange eksempel av på http://www.million-dollar-pc.com

 

Tapet i airflow er nok ikke spesielt signifikant uansett, og så er jo det som skaper varme vannkjølt så er ikke mye luftsirkulasjon du trenger.

Vurderte å bruker hullene som er lengre mot "døra" Men det ble litt nærme Tubingen ;)
Lenke til kommentar

Jeg skulle gjerne tatt bilder av ting, men først av alt må jeg nok spørre om verdiene på PSU testeren her ser ut som de skal. o.o

 

Verdiene var identiske når den var koblet til GPU 6pin kabler og når den var koblet til CPU, med intet avvik mellom de fem forskjellige kablene...

 

post-160649-0-71230100-1359588377_thumb.jpg

Hvis du får identiske resultater så betyr det gjerne at du har rimelig få railer på PSUen, eller bare en til 12v.

 

Verdiene ser greie ut, hvor 12v er litt høy, men helt innenfor sine grenseverdier. Grunnen til dette er at en PSU ikke liker lav belastning, Noe jeg tipper du kjører den på. Optimalt sett skulle du sjekket ved rundt 50%, og kanskje også 100%. Spenningen vil nemelig falle ved økende strømtrekk, og vil komme nærmere sine 12v.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser lovende ut! men ikke bare trykk bort kablene så stramt du kan i nærmeste hull, ser så lite spennende ut og så er det en wasted sleevejob om du har sleevet 20-ish cm kabel for å vise fram 4cm.

 

La kablene flyte litt liksom, jevne rene kurver som du ser mange eksempel av på http://www.million-dollar-pc.com

 

Tapet i airflow er nok ikke spesielt signifikant uansett, og så er jo det som skaper varme vannkjølt så er ikke mye luftsirkulasjon du trenger.

 

Når vi først snakker om million dollar pc, noen som vet hva de greine utenpå kabinettet her kalles?

 

Er vel en form for radiatorer, men de var så små, kan vel ikke være noe effektivt det der? Så bra ut, men vannet blir ikke kjølt ned.

 

Mere bilder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...