Gå til innhold

Deres kabinetter her!


Anbefalte innlegg

Merket at kablene ikke stemte overens. Det plagte meg, mtp at jeg gjerne tok masse bilder og likte å vise den i relevante tråder.

 

Det er egentlig litt vanskelig for meg å svare noe utover det. Jeg bruker de røde nå, som jeg vil påstå er mer nærme den fargen jeg har i systemet ellers atm, mens jeg sleever strømforsyning og bygger PC ved siden av der igjen...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Merket at kablene ikke stemte overens. Det plagte meg, mtp at jeg gjerne tok masse bilder og likte å vise den i relevante tråder.

 

Det er egentlig litt vanskelig for meg å svare noe utover det. Jeg bruker de røde nå, som jeg vil påstå er mer nærme den fargen jeg har i systemet ellers atm, mens jeg sleever strømforsyning og bygger PC ved siden av der igjen...

 

Så du synes at jeg ikke burde kjøpe det hovedkorte (på tanke på design)

Kanskje dette : http://img.gfx.no/1016/1016475/kort.jpg

Lenke til kommentar

Jeg mener ikke noe som helst om hva du skal eller ikke skal kjøpe. Begge er fine hovedkort, og det må nesten være opp til deg å velge om det plager deg eller ikke.

 

Imo har MDPC-X veldig fin sleeving, så om du har tålmodighet til det hadde jo det sett fantastisk ut med Aquamarine fargen og hovedkortet, det jeg kan se.

ahh, k. MSI hovedkortet ser ut som passer fargene, siden den er litt mørkere blå
Lenke til kommentar

 

Har du virkelig totalt 7x120-radiator i en og samme loop, med et skjermkort? Oppsettet var fint, men det er ren overkill. Du ville fått langt mer for pengene hvis heller kjøpte et ekstra grafikkkort fremfor den svære radiatoren i bakkant. Nå som du har det, burde du oppgradert til SLI/CF uansett. :)

 

Ja, det er overkill. :p Skal kjøre SLI, men valgte å prioterte kjølingen først. Bestiller skjermkort ved neste lønning :)

Lenke til kommentar

Hvorfor er ulakert del, jeg har ingen ulakerte områder på mitt kabinett. Å hvor skal jeg feste det antistatiske armbåndet?

 

Det antistatiske armbåndet skal festes i metallet på chassis. Er ikke metallet synlig, så er det mulig å feste i skruehul etc. da disse ikke er lakkerte som regel. Ellers må du skrape vekk noe lakk et eller annet sted for å få en god kontakt.

 

Litt info om armbåndet, så er det som regel en motstand på 1 megaohm som utlader spenningsforskjellen på deg og kabinettet. Har du ikke en antistatisk matte å arbeide på, så ville jeg løftet alle komponenter i jordingspunktene. I alle fall first touch skal være jordingspukt på komponenter. Jording til stikkontakt er bare nøvendig hvis du skal arbeide i maskinen mens den står tilkoblet stikkontakt eller andre aktive komponenter (skjerm etc)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fest det i jordinga på en stikkontakt ;)

det kan være like dumt som å ikke bruke noe armbånd i det hele tatt, poenget er å utligne jordingspotensialet mellom deg og pcen.

 

Om du er jordet så kan kabinettet ha et annet jordingspotensiale og da kan også maskinvaren utsettes for ESD.

 

Om alle overflatene i kabinettet er lakkerte så kan man skru inn en skrue et stykke inn i et skruehull f.eks i en drevramme for å så klipse på klypa på det antistatiske armbåndet.

Lenke til kommentar

det kan være like dumt som å ikke bruke noe armbånd i det hele tatt, poenget er å utligne jordingspotensialet mellom deg og pcen.

 

Om du er jordet så kan kabinettet ha et annet jordingspotensiale og da kan også maskinvaren utsettes for ESD.

 

Om alle overflatene i kabinettet er lakkerte så kan man skru inn en skrue et stykke inn i et skruehull f.eks i en drevramme for å så klipse på klypa på det antistatiske armbåndet.

 

Tror jeg skruer en skrue i ett skruhull ja :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...