Gå til innhold

Deres kabinetter her!


Anbefalte innlegg

Også ble det NZXT SLEEVED LED i blått itilegg til viftestyringa Blir godt å få lysene tilkobla PCen, det jeg har nå er noe kjøpt på IKEA som jeg må koble til med normal strømkontakt, noe som er ganske tungtvindt hvis man skal gjøre noe med maskina eller lignende! :)

Endret av ChristofferRudi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Også ble det NZXT SLEEVED LED i blått itilegg til viftestyringa Blir godt å få lysene tilkobla PCen, det jeg har nå er noe kjøpt på IKEA som jeg må koble til med normal strømkontakt, noe som er ganske tungtvindt hvis man skal gjøre noe med maskina eller lignende! :)

Ville heller kjøpt HUE, har begge, og bruker HUE mest ;)
Lenke til kommentar

Ok, da bestiller jeg Zalman MFC1 Plus fra Dustin nå og håper på å bli fornøyd! :)

 

Neei! Denne er ikke god. Pærene på min egen gikk en etter en til selve kontrolleren gikk fløyten ca. 6 måneder etter kjøp. Ifølge andre brukere er jeg ikke alene. Såvidt jeg husker kan du heller ikke slå av viftene helt med denne. Lamptron er gull, eller Scythe KazeMaster som jeg personlig er svært fornøyd med.

Lenke til kommentar

Neei! Denne er ikke god. Pærene på min egen gikk en etter en til selve kontrolleren gikk fløyten ca. 6 måneder etter kjøp. Ifølge andre brukere er jeg ikke alene. Såvidt jeg husker kan du heller ikke slå av viftene helt med denne. Lamptron er gull, eller Scythe KazeMaster som jeg personlig er svært fornøyd med.

 

Går jo veldig om hverandre nettopp det der, er jo også mange som er meget fornøyd med den :hmm: Mulig det ikke er den beste kvaliteten, men får håpe på det beste! Lest litt og mange som er veldig posestive til dette produktet og så klart motsatt som du nevner.

 

Denne du anbefaler? Kunne jo eventuelt gjort et forsøk på å kontakte Dustin å høre, går det ikke så er det ikke noe krise i det hele tatt for min del, men hvis du mener det er et mye bedre kjøp kan det jo være verdt et forsøk.

Endret av ChristofferRudi
Lenke til kommentar

Par bilder i fra kveldens økt.

 

Hadde kromma cpu-blokk, men både på grunn av at jeg alikevell skulle handle litt mer deler fra techbay og fordi jeg synes at det ble for mye krom med helkromma blokk så kjøpte jeg meg ny, sort, blokk.

1.jpg

 

Radiator i topp på plass

2.jpg

 

Ikke mer plass enn hva det må være

3.jpg

 

 

Og da er det bare pumpene og tankene som skal på plass her så er det trekking av slanger og kabler. Eneste som hindret meg i å få gjort dette i kveld er mangelen på stål og at jeg må ha et par overganger i mellom tank og pumpe på tess.

4.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Noen passelig kjipe bilder knipset med mobilen av min nye setup:

 

post-90800-0-79169100-1359158615_thumb.jpg

 

post-90800-0-14783800-1359158623_thumb.jpg

 

post-90800-0-18878700-1359158631_thumb.jpg

 

post-90800-0-40124700-1359158640_thumb.jpg

 

Specs:

  • Kabinett: Lian Li pc-a05n
  • HK: Gigabyte GA x79 UD3
  • CPU: Intel i7 3020
  • RAM: 32GB (4*8GB) Corsair Dominator 1600mHz
  • GPU: Evga gforce 670 Superclocked 4GB
  • SSD: Intel 330 120GB
  • HDD: Samsung F4 2tb
  • CPU Kjørler: corsair h60
  • HDD Enclosure: Scythe Himuro
  • PSU: Corsair HX650

Har også en HP microserver som passer på musikk, film, serier osv men den er bortgjemt og vil ikke ofre uptime for å dra den fram atm :p

 

Den består da av:

  • HK med AMD Athlon II Neo N36L CPU
  • 8GB ddr3 ecc ram
  • 3*3TB wd green disker i et zfs pool tilsvarende raid 5 for lagring
  • 60GB OCZ vector for OS

Slik får jeg tilgang til filene mine over hele huset, plass i pcen og det med gode hastigheter, over wifi så peaker jeg på 70MB/s og averager på rundt 50.

 

Over ethernet så saturerer jeg faktisk gbit linja fult ^^

  • Liker 1
Lenke til kommentar

1: Hvorfor HX v1?

2: Hvis du makser linja, hvorfor ikke et Dual Gb kort?

 

1: PSU har vært med over fra forrige setup, HDD ble kjøpt samtidig som kabinettet høsten 2011, ssd, ny PSU og GPU ble kjøpt i sommer, resten er spiller nytt.

 

2: 128MB/s er for øyeblikket mer enn nok for mitt bruk, er nærmest tilsvarende hastighetene man får fra en stk green disk stående internt i kabbisen

Endret av weebl
Lenke til kommentar

1: PSU har vært med over fra forrige setup, HDD ble kjøpt samtidig som kabinettet høsten 2011, ssd, ny PSU og GPU ble kjøpt i sommer, resten er spiller nytt.

 

2: 128MB/s er for øyeblikket mer enn nok for mitt bruk, er nærmest tilsvarende hastighetene man får fra en stk green disk stående internt i kabbisen

Ok, da forstår jeg ;)
Lenke til kommentar

ikke så værst da, veldig rydding du hadde det :D, forhold til mitt oppsett, så er farge kombi mye bedre, men skal bestille nytt hk og cpu etter hvert :D

 

Ja det ble ikke så ille mtp kablinga, får se om jeg setter meg ned å klipper til rett lengde og sleever kablene etter hvert også

Lenke til kommentar

Ja apropos dual nettverkskort:

Jeg ønsker større hastighet enn 1Gbit/s fra lagringsboks til arbeids-stasjon. Jeg er ikke intressert i å bytte til 10Gbit da dette er alt for dyrt for meg. Hvis jeg har 2 nettverkskort i begge maskiner, hvordan setter jeg det opp? Begge maskiner har Windows 7

Lenke til kommentar

Ja apropos dual nettverkskort:

Jeg ønsker større hastighet enn 1Gbit/s fra lagringsboks til arbeids-stasjon. Jeg er ikke intressert i å bytte til 10Gbit da dette er alt for dyrt for meg. Hvis jeg har 2 nettverkskort i begge maskiner, hvordan setter jeg det opp? Begge maskiner har Windows 7

Du må ha et nettverkskort som kan linkes, ellers så kan du jo se om du finner et billig fiber-kort ;)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...