Gå til innhold

Deres kabinetter her!


Anbefalte innlegg

Feil sted å spørre om dette, men hva ville dere valgt?

Skal ha 3 ting, men kan ikke velge hvilken rekkefølge :D

1. 7970 CFx (har 1)

2. 3-4 2TB HDDer i raid 5

3. Asus 1440P skjerm

Jeg ville ha ventet med HDDer og heller kjøpt skjermkort først så ny skjerm :p

sjekk posten min lenger ned ;)

Endret av Kabom
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Feil sted å spørre om dette, men hva ville dere valgt?

Skal ha 3 ting, men kan ikke velge hvilken rekkefølge :D

1. 7970 CFx (har 1)

2. 3-4 2TB HDDer i raid 5

3. Asus 1440P skjerm

Først skjerm, for det SER man forskjell på, så skjermkort fordi høyoppløst skjerm krever mer, og så harddisker fordi plass og sikkerhet kommer i annen rekke. :-P Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å herrehud nei. Er forskjellig farge på kryssfineer platene til og med. Skal prøve på en rimelig blank og skinnende svart på utsiden med blå lysstriper, som i TRON. Og blankt hvitt med hvitt lys på innsiden (også fra TRON fimen). Skal prøve på å få litt metallisk blå look med kanskje litt kobbber-støv i lakken, men får se hvordan det går. ;-)

blir du å lakke rett på treet, hvordan får du overflatene jevne/bra ?
Lenke til kommentar

blir du å lakke rett på treet, hvordan får du overflatene jevne/bra ?

Planen er:

- Pusse ned 99-100% av ujevnheter

- sparkle (masse :p)

- pusse ned med fint papir

- sparkle på nytt eller legge grunning

- pussing + nytt lag grunning

- begynne å lakke 5-8 strøk (?) med lett pussig mellom hvert strøk.

- hadde kanskje tenkt på å spraye lett over med noe mørkt blå maling på nest siste lag av svart lakk. Dette for å få en dypt svart-blåfarge, som en stjernehimmel. Kanskje også legge til noe glitrende kobber-puss jeg begynner å få nok av. :p

Edit: Etter å ha brukt et par hundre timer med arbeid, inkludert planlegging, så er det ikke noe problem å bruke et par titals timer på å få lakkeringsjobben perfekt. ;)

 

Noe usikker på det med blå spray og hvor bra det funker, men har lyst på litt blåaktig skjør i den svarte fargen.

 

Testet hvordan fargen blir i tanken med den hvite katoden, og det blir hvit med noe blåskjær som i filmen:

tron-legacy-poster.jpg

 

Har også bestilt et par blå-hvite el-wire'ere som skal freses og integreres med selve kabinettet. :)

 

På innsiden så skal det være matt hvitt plexi-glass-underlag ned fint fordelt hvitfarge, og en blank-hvit vegg for å illustrere mer av den godt opplyste og hvite innsiden fra filmen.

 

 

evt ikke kabinett i det hele tatt?

Sexy med fasekjøler! :D

Eneste jeg ble litt skuffet over var hvor svak kompressoren er. Min trakk ikke stort mer enn 300-400W ved normal last, og klarer bare kjøle ned en eller maks to (som regel) komponeter om gangen.

En air-condition til sammenligning kan skaffes som regel under 1000-lappen og yter 1-1,5KW, og kan flytte over 3KW med varme. :D Trengs bare litt utstyr og arbeid for å få utnyttet seg av effekten. :)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Planen er:

- Pusse ned 99-100% av ujevnheter

- sparkle (masse :p)

- pusse ned med fint papir

- sparkle på nytt eller legge grunning

- pussing + nytt lag grunning

- begynne å lakke 5-8 strøk (?) med lett pussig mellom hvert strøk.

- hadde kanskje tenkt på å spraye lett over med noe mørkt blå maling på nest siste lag av svart lakk. Dette for å få en dypt svart-blåfarge, som en stjernehimmel. Kanskje også legge til noe glitrende kobber-puss jeg begynner å få nok av. :p

Edit: Etter å ha brukt et par hundre timer med arbeid, inkludert planlegging, så er det ikke noe problem å bruke et par titals timer på å få lakkeringsjobben perfekt. ;)

 

Noe usikker på det med blå spray og hvor bra det funker, men har lyst på litt blåaktig skjør i den svarte fargen.

 

Testet hvordan fargen blir i tanken med den hvite katoden, og det blir hvit med noe blåskjær som i filmen:

 

 

Har også bestilt et par blå-hvite el-wire'ere som skal freses og integreres med selve kabinettet. :)

 

På innsiden så skal det være matt hvitt plexi-glass-underlag ned fint fordelt hvitfarge, og en blank-hvit vegg for å illustrere mer av den godt opplyste og hvite innsiden fra filmen.

 

 

 

Sexy med fasekjøler! :D

Eneste jeg ble litt skuffet over var hvor svak kompressoren er. Min trakk ikke stort mer enn 300-400W ved normal last, og klarer bare kjøle ned en eller maks to (som regel) komponeter om gangen.

En air-condition til sammenligning kan skaffes som regel under 1000-lappen og yter 1-1,5KW, og kan flytte over 3KW med varme. :D Trengs bare litt utstyr og arbeid for å få utnyttet seg av effekten. :)

 

LD Cooling V2 holder i massevis, holder -40C på hexacore blodklokket. 1155 er jo en vits i forhold, har ligger den på -45 / -50C.

 

litt mindre praktisk med aircond anlegg.. haha

 

EDIT: viktig å ha begge deler btw, legger ved bilde :)

post-88790-0-81985600-1358336720_thumb.jpg

Endret av **dp**
Lenke til kommentar

Hehe, nei det er ikke fargen trefarge i seg selv som er avskrekkende, bare det faktum at jeg er nødt til å ha sparkel og andre komponenter/ting som ville sett jævelig ut uten lakk. Kombinert med mange forksjellige materialer for hvert sitt bruk, samt det faktum at kryssfinêr ikke er like fint, ei heller er fargen forksjellig på de forskjellige platene. :p

LD Cooling V2 holder i massevis, holder -40C på hexacore blodklokket. 1155 er jo en vits i forhold, har ligger den på -45 / -50C.

 

litt mindre praktisk med aircond anlegg.. haha

 

EDIT: viktig å ha begge deler btw, legger ved bilde :)

Praktisk, hva er det for noe? For min del, om den eksterne kjøleenheten er dobbelt så stor eller tre ganger større er vel nesten mer snakk om et designspørsmål. Slitsomt er det jo uansett å flytte på. :p

 

Mulig den er noe kraftigere enn den custom saken som jeg brukte, selv om det høres ganske bra ut å klare så lav temp på en blodklokket CPU. :)

But still, måtte jo hatt et par om man ønsker til mer enn bare CPUen da men. :p

Lenke til kommentar

Hehe, nei det er ikke fargen trefarge i seg selv som er avskrekkende, bare det faktum at jeg er nødt til å ha sparkel og andre komponenter/ting som ville sett jævelig ut uten lakk. Kombinert med mange forksjellige materialer for hvert sitt bruk, samt det faktum at kryssfinêr ikke er like fint, ei heller er fargen forksjellig på de forskjellige platene. :p

 

Praktisk, hva er det for noe? For min del, om den eksterne kjøleenheten er dobbelt så stor eller tre ganger større er vel nesten mer snakk om et designspørsmål. Slitsomt er det jo uansett å flytte på. :p

 

Mulig den er noe kraftigere enn den custom saken som jeg brukte, selv om det høres ganske bra ut å klare så lav temp på en blodklokket CPU. :)

But still, måtte jo hatt et par om man ønsker til mer enn bare CPUen da men. :p

 

ja, enig det.. tempen blir fremdeles endel bedre med direkte kontakt med cpu/gpu. kunne fint satt to stk over hverandre - en med lang evap og en med kort. :D

Lenke til kommentar

Takk for det :)

For å få viftene til å passe på Noctua-kjøleren, måtte jeg være litt kreativ. Jeg lagde nye fester, som passet de originale Noctua-bøylene, som igjen holder viftene til kjøleribben :)

 

Linker til Corsair-viftene finner du her:

 

http://www.komplett....aspx?sku=756835

 

http://www.komplett....aspx?sku=756842

Haha :D gjorde det samme, men jeg bare bøyde litt på "klipsene" ;)

 

Okei ;) Bruker dere 140 mm eller 120 mm viftene på CPU-kjøleren?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...