Gå til innhold

Deres kabinetter her!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fyddameg, skal den fryse i hjel den stakkars CPUen! :p Den skriker etter mer. ;)

Da har jeg forsøkt å varme opp CPUen litt :p Økte spenningen noe og nådde 4,5Ghz. Temperaturene ser også greie ut. Den holder seg rundt 65c.

Etter litt over 20 minutter, så det slik ut:

post-272439-0-66815400-1358215536_thumb.png

Ser i hvert fall ut til at Corsair-viftene gjør jobben sin :)

Tips/tanker/spm rundt dette settes pris på!

Lenke til kommentar

Nå begynner det å se bra ut ja. ;)

Men det går nok fortsatt litt til ja. D vil nok komme til et punkt for videre økning vil få temperatren til å øke kraftig, eller at du er nødt å øke spenningen kraftig for å få økt frekvensen særlig høyere.

Tror som sagt du kan ha litt høyere volt og litt høyere frekvens (selvsagt, ingen vits å øke spenning med mindre det er nødvendig for å få systemet stabilt). :)

Lenke til kommentar

Kanskje ikke et kabinett helt enda, men med gårsdagens shoppingrunde + en donering og dagens pakke så er det julaften stemning! :D

post-79251-0-70010700-1358256692_thumb.jpgpost-79251-0-42374600-1358256657_thumb.jpg

post-79251-0-77066400-1358256730_thumb.jpg

Bla: En-vei-ventil, to store tanker (den ene er en halv meter!), Neroprene-slanger, 9stk 90-100cm Sata 600 kabler, 4 katoderør, 5 push-knapper, Relê, kjølepasta, temperatursensor for vann, flow-meter, litt sleeves, lysdioder, haug av dreibare nipler (krav, ettersom jeg bruker rør og ikke slanger ;)), et par diverse nipler og Y-ledd, klemmer og universell vannblokk til det andre skjermkortet som har en midlertidig lekk vannblokk. Selvsagt, dette er uansett kun som midlertidig mens man venter på større summer penger og Nvidia/AMD til å lansere nye skjermkort.

post-79251-0-55144100-1358256771_thumb.jpg

Mangler fortsatt pakken med hovedkortbrettet, og et par pakker med mye annet snacks fra dealextreme da.

Chrom-kobberrørene og de resterende kryssfinêrplatene har jeg dog ikke tatt bilde av. ;)

Endret av Andrull
  • Liker 4
Lenke til kommentar

du bare kom inn i butikken å tenkte: kjekt å ha i tilfelle man skal byge monsterpc? :p

vil se rørene :)

Haha, ja noe omtrent slik det skjedde. :p

Okidoki, here you go;

post-79251-0-43226500-1358258745_thumb.jpg

(chrome-rør øverst, mens det under er gamle kobberrør som blir overhalt for å fungere effektivt som varme-veksler, samt litt annet gamle smågreier som kanskej kommer til nytte en dag)

Noen selgere er dog noe spørrende etter hva jeg eeegentlig driver med. De på biltema skjønnte nok sikkert at det ikke akkurat var verken bilstyling eller vannlekkasje som jeg dreiv på med, og de som driver med bilstereo fikk sikkert mistanke når det kommer en fyr med litt mer spesifikke krav til kablingen, hvorav det var ønskelig med en middels kort 50mm^2 kobberkabel. Kjøpte også hele partiet med T-koblinger av selgeren på "alt av baderom" butikken, og han selgeren var nyssjerrig nok til å få vite hva jeg eeegentlig drev med. ^^ :dremel:

Men sånn går det når du opererer i vektklassen Supertung. :dribble:

Endret av Andrull
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ahhh, skjønner. Nei det var aldri et alternativ for meg.

Har glemt inn tre harddisker i nederste bret hvor det egentlig bare er plass til to, samt en ekstra i 5,25" buret.

Men nå er det også kjempetrangt bak kabinettet, PSUen tar opp nesten all resterende plass nede, og ikke er det plass til nok radiatorer heller. :p

Nei, jeg har nok litt for mye for mitt lille Corsair 800D, så blir kjempedeilig å få et større kabinett ja. :D

Lenke til kommentar

Ahhh, skjønner. Nei det var aldri et alternativ for meg.

Har glemt inn tre harddisker i nederste bret hvor det egentlig bare er plass til to, samt en ekstra i 5,25" buret.

Men nå er det også kjempetrangt bak kabinettet, PSUen tar opp nesten all resterende plass nede, og ikke er det plass til nok radiatorer heller. :p

Nei, jeg har nok litt for mye for mitt lille Corsair 800D, så blir kjempedeilig å få et større kabinett ja. :D

Hvilket kabinett skal du ha? :)
Lenke til kommentar

skal du bygge kabinett selv?

Stemmer. :)

Hvilket kabinett skal du ha? :)

Blir nok å bygge selv. Fantes ikke noe stort eller kult nok etter min smak, samt at jeg ønsket noe uttenom det helt vanlige. Må ha noe å vise til at jeg er en innbitt nerd vett. :p

Fikk Corsair 800D av corsair for 3-4 år siden eller noe slik, rett før det ble lansert, og da er det på tide med enda større utfordring.

Og ja BFF, du traff veldig godt med din beskrivelse "monsterkabinett" for å si det sånn. ;)

For de fleste ville nok blitt serdeles avskrekket over dette monsteret som er 105cm høyt, 78cm dyp, og 68cm bredt. :p Vel og merke med hjul da men. ^^

Vektklassen er 100 KG ++, og i hjertet av maskinen så snakker vi en Waterchiller som kan klare ned i mot -30 grader på vanntempen, og vil også senke lufttemperaturen inne i kabinettet ned mot nullpunktet (for å hindre kondens).

Toppen av kransekaka er et par motorer som åpner og hever selve hovedkortet ut av maskinen automatisk. ;)

Her er en liten sniktitt av de to delene kabinettet består av. Den i bakgrunnen hvor HK, PSU etc. skal være, mens den i forgrunnen er hvor kjølekompressoren/luftkompressoren/brannsystem/røykeffekt og hardidsker sitter.

post-79251-0-49118600-1358266184_thumb.jpg

Til slutt av byggingen så bir det litt inspirasjon hentet fra TRON-filmen. :)

• Liker 4
Lenke til kommentar

Hvilke farger skal du ha? Du skal vel ikke la det være "trefarget"? :)

Å herrehud nei. Er forskjellig farge på kryssfineer platene til og med. Skal prøve på en rimelig blank og skinnende svart på utsiden med blå lysstriper, som i TRON. Og blankt hvitt med hvitt lys på innsiden (også fra TRON fimen). Skal prøve på å få litt metallisk blå look med kanskje litt kobbber-støv i lakken, men får se hvordan det går. ;-)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...