Gå til innhold

Deres kabinetter her!


Anbefalte innlegg

Pent, har vurdert Corsair sine vifter på min Nocuta NH-D14 også, hvordan fungerer dette kontra de som sitter på standard?

 

Jeg har ikke stresstestet CPUen enda, så jeg vet ikke hvordan temperaturene måler seg med Noctua-viftene. Har lest at de skal klare seg veldig bra. Når det kommer til støy, er Corsair-viftene suverene :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner, takk! Kanskje jeg skal kjøpe to stk Corsair vifter selv, det ser jo mye tøffere ut og så lenge ytelsen er nogen lunde det samme hvis ikke bedre så er det jo ingenting å klage på! Enten det eller gå for en av Corsair sine prosessor kjølere eller sette i gang med et vannkjølings prosjekt som jeg stilte en spørsmål om i forrige innlegg :hmm:

Endret av ChristofferRudi
Lenke til kommentar

Hva er egentlig prisen på en grei full vannkjøling? Har hatt lyst på det lenge, ikke at jeg har bruk for det men ingen kan si at det ikke ser veldig tøft ut. Itillegg til at jeg gjerne skulle hatt litt kompetanse innenfor dette temaet så og sette inn i en maskin hadde jo vært veldig morsomt å lærerikt.

Kommer helt ann på hva du vil ha, vil da ha veldig gode og fine vannkjølingskomponenter blir det dyrt, vil da ha noe i mellom så er det alltids noe å spare på, som å kjøpe barbs og ikke compression fittings.
Lenke til kommentar

Jeg pleier fort å beregne ca 5k for en vannloop, men det er for den saks skyld rimelig bar loop.

 

Prisen vil variere, men jeg beregner 800kr for vannblokker. Gjerne totalt tusenlappen for pumpe og utstyr med den. Noen ganger inkludererer det tank, men om ikke blir det fort 400kr til. Radiatorer går for 400-800kr avhengig av hva du ser etter...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det var det jeg tenkte, at det lå såpass høyt i pris. Er som med alt annet, kvalitet koster :) Må nok tenke litt på det, da jeg egentlig ikke har bruk for det, eneste grunnen til at jeg vil ha det er fordi det tar seg godt ut i kabinettet. Noen spesielle sider dere anbefaler meg å titte på når det kommer til kjøp av utstyr?

Lenke til kommentar

Jeg skjønner, har blitt noe klokere nå - takk for hjelpen :) Jeg får se litt rundt og se blant annet hvordan andre har gjort det i Obsidian 650D. Får gå inn i tenke boksen og vurdere om jeg vil bruke såpass mye penger på noe jeg egentlig ikke har bruk for, men har veldig lyst på :hmm:

Endret av ChristofferRudi
Lenke til kommentar

Drain port hørtes kjipt ut. Man kan jo ha hurtigkoblinger og/eller en-vei ventiler om man skal gjøre endringer i systemet uten at det skal lekke så mye.

 

Tør jeg spørre hvordan du vanligvis fyller på systemet ditt uten en Fill-port? Selvsagt, om man har en noe spesiell løsning så kan man kanskje fylle rett på tanken, men det er jo på ingen måte optimalt, spesielt ikke når man må fylle på i ny og ne. :)

Hvis tanken ikke fylles opp når man tømmer systemet for luft, og det kommer luftbobler til pumpa så blir det bare helvette. :p

Lenke til kommentar

Sist i går gjorde jeg følgende: Tok et stykke slange jeg ikke skulle bruke, førte den ned i tanken, og fylte i andre enden. :p

 

En drain-port syns jeg er mye bedre enn fillport, rent og holdent fordi det gjør det enklere å spyle ut de gangene du må.

 

F.eks fant jeg jo ut at jeg ville bytte deler i lillebrors Cosmos II, og da brukte vi en drain port. Drain porten ble først brukt for å tømme loopen før vi byttet deler, men vi trengte å spyle ut noe av fargen som jeg mistenkte ville gjenvære, så vi kjørte vel vann i det ca tre-fire ganger...

Endret av Drunkenvalley
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nuvel, reservoaret er som regel festet i noe og man får ikke tømt hele loopen ved å tømme reservoaret.

 

Jeg har faktisk nøyaktig samme løsning som Kabom på mitt 800D. Skulle nesten tro det var bilde av mitt eget :) Jeg synes det er utrolig kjekt med en slik fillport. Hvis jeg skal skylle loopen kan jeg bare skru inn en nippel i porten og kjøre på med enten vann eller luft.

Lenke til kommentar

Nuvel, reservoaret er som regel festet i noe og man får ikke tømt hele loopen ved å tømme reservoaret.

 

Jeg har faktisk nøyaktig samme løsning som Kabom på mitt 800D. Skulle nesten tro det var bilde av mitt eget :) Jeg synes det er utrolig kjekt med en slik fillport. Hvis jeg skal skylle loopen kan jeg bare skru inn en nippel i porten og kjøre på med enten vann eller luft.

Mente nå man skal fylle... ;)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...