Gå til innhold

Deres kabinetter her!


Anbefalte innlegg

Bygget stue-PC i sommer. Hadde en 5-6 år gammel Dell-PC liggende som fikk nytt liv. ^^ Alle delene er rett og slett montert på en plexi-plate og plassert inne i TV-benken:

 

post-78619-0-85997400-1358065420_thumb.jpg

 

Selvfølgelig har Dell brukt en ikke-standard løsning med powerknapp, dioder og frontporter montert på et eget kretskort med flatkabel til HK-et. Jeg laget en plexi-boks rundt kortet og monterte en LED inni, og er egentlig ganske fornøyd med resultatet:

 

post-78619-0-13463100-1358065441_thumb.jpg

 

Hadde egentlig tenkt å plassere den oppå bordet, men grunnet kort kabel ble den stående på hylla over PC-en.

 

post-78619-0-51402500-1358065463_thumb.jpg

 

De blå LED-ene kan selvfølgelig skrus av med bryter hvis man blir lei av juletre-effekten...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan vell komme med min lille ''gaming'' pc, eller vet ikke helt om jeg kan kalle den det lenger, da den er veldig ut datert iforhold til det den var i 2009.

Men dere kan få se oppsettet mitt da.

AMD Athlon 64 X2 Dual Core 5200 @2.70GHz

Asus M4N78-AM

Corsair Dual-Channel DDR2 385 MHz 4GB

ATI Radeon HD 4800 1GB

Seagate ST3500418AS 466GB

Optiarc DVD RW AD-5200A

BenQ G2420HD LED

NZXT HUSH

 

Så kan vi jo se hvordan selve pc'en ser ut.

14kzafq.jpg

 

33z4iec.jpg

 

34pyt0z.jpg

 

Har litt av den følelsen at en oppgradering av pc'en burde ta sted snart ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er veldig fornøyd med R4-kabinettet. Man får mye for pengene :)

 

Er også veldig fornøyd med Corsair-viftene. Jeg har "quiet edition"-utgaven og de flytter mye luft og er overraskende stille selv ved 12v. Noctua-viftene jeg byttet ut, støyet etter min mening betraktelig mer.

 

Pent oppsett! :)

 

Har du link til disse viftene? Bruker du original festeanordning?

Lenke til kommentar

er det bare meg eller har du fått en liten knekk på den ene spygrønne vanslangen fra radiatoren i front?

 

jeg slenger også med et bilde av en pc som en kamerat hadde for noen år sia. har posta det før, men det fortjener å bli sett av flere.

Definitivt en knekk ;) og det bildet du postet er ikke en PC, det er en kabelsalat :D
Lenke til kommentar

Pent oppsett! :)

 

Har du link til disse viftene? Bruker du original festeanordning?

 

Takk for det :)

For å få viftene til å passe på Noctua-kjøleren, måtte jeg være litt kreativ. Jeg lagde nye fester, som passet de originale Noctua-bøylene, som igjen holder viftene til kjøleribben :)

 

Linker til Corsair-viftene finner du her:

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=756835

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=756842

Lenke til kommentar

Takk for det :)

For å få viftene til å passe på Noctua-kjøleren, måtte jeg være litt kreativ. Jeg lagde nye fester, som passet de originale Noctua-bøylene, som igjen holder viftene til kjøleribben :)

 

Linker til Corsair-viftene finner du her:

 

http://www.komplett....aspx?sku=756835

 

http://www.komplett....aspx?sku=756842

Haha :D gjorde det samme, men jeg bare bøyde litt på "klipsene" ;)
Lenke til kommentar

Eyooo!

Jeg er helt fersk her inne, og håper å bli tatt godt i mot med min første "gamer-kasse"!

Bildene er vel ikke de beste, men det hadde vært hyggelig med noen tilbakemeldinger :)

 

post-272439-0-63325400-1358014174_thumb.jpg

 

post-272439-0-60922900-1358014249_thumb.jpg

 

post-272439-0-63992600-1358014270_thumb.jpg

 

Pent, har vurdert Corsair sine vifter på min Nocuta NH-D14 også, hvordan fungerer dette kontra de som sitter på standard?

Lenke til kommentar

Det er mange ting som mangler, og mange forandringer jeg ønsker å gjøre over tid. Men jeg ønskte å rigge sammen denne saken for tiden, så jeg kan jobbe mer med Switch 810 pcen. :p

 

Noen av komponentene som skulle over dit var i pcen jeg brukte inntil i går kveld. Hovedsaklig skjermkortet.

Hvor får du alt dette fra (eller pengene til dette?)
Lenke til kommentar

Hva er egentlig prisen på en grei full vannkjøling? Har hatt lyst på det lenge, ikke at jeg har bruk for det men ingen kan si at det ikke ser veldig tøft ut. Itillegg til at jeg gjerne skulle hatt litt kompetanse innenfor dette temaet så og sette inn i en maskin hadde jo vært veldig morsomt å lærerikt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...