Jonic Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 HTPC: min mening er: PC-komponenter kan være kunst også, hvorfor gjemme den i et kabinett? Ikke noe annet enn en test benk det hehe Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 (endret) Fremdeles ikke klar med sakene til at jeg kan vise mer enn småbilder av greier som skal inn i kassa. Endret 23. november 2012 av Drunkenvalley Lenke til kommentar
Jonic Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 MiTt KaBiNeTt, Tatt bilde med mobil app og lagt til tekst. Lenke til kommentar
Hestejente99 Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 SlEnGeR dU uT eIt BiLdE aV iNnSiDa Og? 3 Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 Der var det mye fra Corsair! Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 Du skrev feil, det skulle vel være Corsiar <3 Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 Den skjønte jeg ikke 4 Lenke til kommentar
Jonic Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Me like Corsair :-) 1 Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Har alt av Corsair jeg også, mangler bare headsett som jeg skal kjøpe neste (Da jeg har hatt både G35 og G930, som er av drittkvalitet). Men jeg klarte og kjøpe feil vifter til H100'en min. Kjøpte 4 stk AF120, når jeg skulle ha SP120 vifter. Tror dere jeg taper my ved å bruke AF istede for SP på H100? Nå ligger temp'en på rundt 38-42 idle og rundt 60 på load. (Ikke 100%) Viftene står på max også. Og de bråker som faen! Viftestyringa på H100'en funker jo ikke i det heletatt. Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Har alt av Corsair jeg også, mangler bare headsett som jeg skal kjøpe neste (Da jeg har hatt både G35 og G930, som er av drittkvalitet). Men jeg klarte og kjøpe feil vifter til H100'en min. Kjøpte 4 stk AF120, når jeg skulle ha SP120 vifter. Tror dere jeg taper my ved å bruke AF istede for SP på H100? Nå ligger temp'en på rundt 38-42 idle og rundt 60 på load. (Ikke 100%) Viftene står på max også. Og de bråker som faen! Viftestyringa på H100'en funker jo ikke i det heletatt. Flere H100 med defekt viftestyring, ja. Har en selv. Anbefaler å kjøpe en egen viftestyring. SP-viftene anbefales til radiatorkjøling, ja. Men tviler på at det gjør så mye forskjell at det er verdt å kjøpe nye. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 (endret) Har alt av Corsair jeg også, mangler bare headsett som jeg skal kjøpe neste (Da jeg har hatt både G35 og G930, som er av drittkvalitet). Men jeg klarte og kjøpe feil vifter til H100'en min. Kjøpte 4 stk AF120, når jeg skulle ha SP120 vifter. Tror dere jeg taper my ved å bruke AF istede for SP på H100? Nå ligger temp'en på rundt 38-42 idle og rundt 60 på load. (Ikke 100%) Viftene står på max også. Og de bråker som faen! Viftestyringa på H100'en funker jo ikke i det heletatt. Jeg skjønnte ikke helt. Er det slik at du kjøpte fire AF120 for å erstatte de to medfølgende viftene til H100, samt ha en push-pull konfigurasjon? De to medfølgende viftene har jo et statisk mottrykk på 1.6-7.7mm (low, med, High), som er ganske så bra. Hvis du erstattet originalviftene med AF120 så vil du nok få noe dårligere dårligere ytelse, da AF120 bare har 1,1mm statisk trykk, som er ganske lavt. Hvis du bare brukte to AF120 som et tillegg så er det derimot ikke noe særlig problem lenger. Da kunne du bare ha satt to AF120 i pull-konfigurasjon, mens originalviftene stod i Push konfigurasjon, som nok ville forbedret ytelsen litt. Det er verdt å legge merke til at H100 sin radiator er absolutt syltynn, og det har nok ikke så veldig mye å si uansett. Og i bunn og grunn så vil du jo ikke få bedre temperaturer om det ikke er vanntemperaturen/radiatoren som er flaskehalsen. Selv om prosessoren din opererer på 60 grader load så kan det jo være at det er pumpa som ikke kan sirkulere vannet raskt nok, eller fordi kobberblokka ikke er effektiv nok til å fjerne varmen, eller kjølepastaen. Har du et termometer så kan du måle temperaturen inne i selve kabinettet. Denne lufta bør jo ikke bør være mer enn 5-6 grader høyere enn lufttemperaturen i rommet, ellers kan det nok være at du rett og slett ikke har god nok kabinettkjøling. Og så bør du måle temperaturen på radiatoren. Hvis forskjellen er stor mellom kabinetttemp og radiatortemp (over 10 grader), så betyr det at radiatoren ikke kjøles raskt nok ned. SP-viftene har et statisk trykk som yter 3,1 mm som er under halvparten av originalviftene, men til gjengjeld så lager de halvparten så mye lyd, så de er vel ganske like, bare at originalviftene kan operere på høyere hastighet. Endret 26. november 2012 av Andrull Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 (endret) Hehe, sånn som skjer når man ikke leser specsa først. ^^ Har bare alltid tenkt at orginale vifter ikke er noe særlige. Men uansett så fikk jeg bedre ytelse etter at jeg bytta ut de orginale. Men jeg kan prøve det du nevnte og sett i de orginale til push. Nå har jeg Corsair 800D som er ganske så stort kabinett. Alle vifter i den er orginale. Ser at hovedkort temperaturen ligger på 40gr.~ Har i tilegg ei varmepump på stua som blåser ganske rett på Kabinettet, så blir nokk en god varme fra den også som sniker seg inn i kabinettet. Kanskje det hadde vært bedre å snudd viftene på radiatoren? At den blåser inn i kabinettet istede, og ut bak? Har ganske liten stue, og med en 60" plasma TV og reciever som blir glodvarm + varmepumpe og drøssevis med talglys (kvinnfolk..) blir det veldig varmt i stua. edit: Det jeg kan gjøre er å bytte ut alle kabinett viftene med AF viftene og sette tilbake orginalviftene. For det er vell det disse AF viftene er ment for? Endret 26. november 2012 av Papirkurven Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 (endret) Hehe, sånn som skjer når man ikke leser specsa først. ^^ Har bare alltid tenkt at orginale vifter ikke er noe særlige. Men uansett så fikk jeg bedre ytelse etter at jeg bytta ut de orginale. Men jeg kan prøve det du nevnte og sett i de orginale til push. Nå har jeg Corsair 800D som er ganske så stort kabinett. Alle vifter i den er orginale. Ser at hovedkort temperaturen ligger på 40gr.~ Har i tilegg ei varmepump på stua som blåser ganske rett på Kabinettet, så blir nokk en god varme fra den også som sniker seg inn i kabinettet. Kanskje det hadde vært bedre å snudd viftene på radiatoren? At den blåser inn i kabinettet istede, og ut bak? Har ganske liten stue, og med en 60" plasma TV og reciever som blir glodvarm + varmepumpe og drøssevis med talglys (kvinnfolk..) blir det veldig varmt i stua. edit: Det jeg kan gjøre er å bytte ut alle kabinett viftene med AF viftene og sette tilbake orginalviftene. For det er vell det disse AF viftene er ment for? Ja, jeg ville satt orignalviftene på radiatoren igjen. Hele hensikten med et H100 er jo at prosessortemperaturen til prosessoren holdes lavest mulig og til en billigst mulig pris. Det billigste er da å bruke to kraftige vifter, som strengt talt ikke koster noe særlig mer i produksjon enn rimeligere varianter som de selv produserer. Det de derimot har spart penger på er radiatoren, som er det som koster mest å produsere. Og tykkelsen er ofte både to - fire ganger tykkere på slike "stand-alone radiatorer" i forhold. Det beste i ditt tilfelle er å bruke to originalvifter + to AF120 i push-pull, og så kan du bruke dine to andre AF120 i kabinettet ditt i steden for. Det er som sagt det de er laget for ja. Har ganske liten stue, og med en 60" plasma TV og reciever som blir glodvarm + varmepumpe og drøssevis med talglys (kvinnfolk..) blir det veldig varmt i stua. Hva med å sette tempen på varmepumpa på et lavere nivå, siden det uansett høres ut som dere har det varmt nok? Kan nok ikke anbefale å snu viftene, da dette ville forhindret selve airflowen i kabinettet, som er enda mer kritisk. Endret 26. november 2012 av Andrull Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Skal prøve det ja. Takker for tipsa! Er ny når det kommer til vannkjøling i PC. Ble jo uansett mye bedre enn den forrige Asus CPU kjøleren jeg hadde. Den lå på 60gr. idle Lenke til kommentar
Hestejente99 Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Når vi er inne på vifter, kva vil folk sei ei vifte må ligge på for å ikkje vere så høyrbar at ein legg merke til den? Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Et eller annet fra Noctua. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Jeg hører ikke Mine SP eller AF vifter, når de går på lav RPM... Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Som en slags tommelfingerregel er de fleste vifter noenlunde stillegående opp til 1000rpm. Det er imidlertid mye mer enn turtallet som avgjør hvor godt de høres. Hvor og hvordan de monteres har mye å si. I tillegg er det jo individuelt hva som oppfattes som støyende. Lenke til kommentar
Greddi Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 under 20 dBA er hørt som stille. 22-25 dBA kan regnes som en liten vindsus. Så er det bare slå opp på specs på hver vifte å se hvor my dB de produsere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå