Drunkenvalley Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 (endret) Tror ikke jeg har postet dette før. PC jeg hadde en stund, men endte opp med å flytte delene over til et Level 10 GT jeg hadde liggende. Strømforsyningen var en vi hadde liggende, som vi måtte bruke mens vi ventet på å fikse en ny en... Endret 7. oktober 2012 av Drunkenvalley Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Er det lenge siden du kjøpte kabinettet ditt Drunkenvalley? Har samme viftestyringen i mitt mini kabinett, og den ble så overopphetet at viftene sluttet å snurre. Skrudde en kobber stripe på den, og da funket den som den skulle. Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Etc Dette var rundt jul det jeg husker. Slet med at viftene framme faktiskt nektet å kjøre lol, så når jeg lesset med meg et Level 10 GT tårn flytta jeg det over til det. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Nektet å starte, fordi viftene du brukte hadde en litt for høy oppstarts-spenning? Ettersom de fleste viftestyringer med halvlederteknologi (transistorer) fører til et lite spenningsfall over den, som igjen gjør at du mister noe rundt 0,7V, og dermed ikke kan forvente noe mer enn 11,3V på maks, og ikke 12V som de gjør om de er koblet direkte. Hvor høyt strømtrekk er det du har på hver av utgangene Mr.A? (hvor mange amperè er det viftene trekker?) Og har du flere vifter koblet på samme kanal? Er jo rimelig dårlig om viftestyringen ikke engang har kjøleribbe, og takler normale vifter. Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Etc Antageligvis var det tilfellet, skjønt det var ingen effekt samme hva jeg satte viftestyringen til (lille PCI saken nede i venstre). Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 (endret) Hvor høyt strømtrekk er det du har på hver av utgangene Mr.A? (hvor mange amperè er det viftene trekker?) Og har du flere vifter koblet på samme kanal? Er jo rimelig dårlig om viftestyringen ikke engang har kjøleribbe, og takler normale vifter. Viftene mine startet først, men sakket ned og stoppet tilslutt etterhvert som transistoren ble overopphetet. Hadde 3stk 0.07A vifter koblet til. Vifterstyringen er en vits, det er bare et lite kretskort med så få deler som overhode mulig, hadde dessverre ikke flere viftestyringer liggende så ble tvunget til å lage en jalla løsning med en liten kobberbit som kjøling. Endret 7. oktober 2012 av Mr. A Lenke til kommentar
SD88 Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Dama hadde kameraet, så da ble det mobilen En liten upgrade... Dog Harddiskene er ikkje satt inn helt enda, men et par ssder er der iallefall. Nå begynner flaskehalsene å forsvinne Nice... Ble kult med rød finish på innsiden, godt valg Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 Dama hadde kameraet, så da ble det mobilen En liten upgrade... Dog Harddiskene er ikkje satt inn helt enda, men et par ssder er der iallefall. Nå begynner flaskehalsene å forsvinne Eneste savnet er vel at du skal ta steget til noe litt mer passende enn et tvilsomt corsair vannkjølingssett. Du er jo mildt sagt ikke akkurat noen noob, så hvorfor du bruker noob-vannkjøling er for meg en gåte. No offence altså, for alt annet er ikke noe annet enn et drømmeoppsett. Full vannpakke er på vei, er visst no EK greier Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 Hvor kjøper du dine Ek greier Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 Hvor kjøper du dine Ek greier Tipper Slovenia om han trenger noe mer enn Techbay kan tilby. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 Dama hadde kameraet, så da ble det mobilen En liten upgrade... Dog Harddiskene er ikkje satt inn helt enda, men et par ssder er der iallefall. Nå begynner flaskehalsene å forsvinne Eneste savnet er vel at du skal ta steget til noe litt mer passende enn et tvilsomt corsair vannkjølingssett. Du er jo mildt sagt ikke akkurat noen noob, så hvorfor du bruker noob-vannkjøling er for meg en gåte. No offence altså, for alt annet er ikke noe annet enn et drømmeoppsett. Full vannpakke er på vei, er visst no EK greier Jo men DA må det jo være vell godkjent ja. Lenke til kommentar
C64C Skrevet 9. oktober 2012 Del Skrevet 9. oktober 2012 (endret) Haf XM med i7-2700K, Corsair H80, Asus Maximus IV, Powercolor 7970 med Accelero Xtreme, hamret ut harddisk-rammen for bedre luftflyt, to SSD-er (240GB+240GB) ligger under DVD-ROM. Endret 9. oktober 2012 av C64C 1 Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 9. oktober 2012 Del Skrevet 9. oktober 2012 (endret) etc. Kan du gi et nærbilde av skjermkortet? Vurderer å skaffe meg bedre kjøler til min 7950 og har sett på Accelero Xtreme, men lurer litt på hvor stor den er. Går det fint med CFX? Endret 9. oktober 2012 av moby_duck Lenke til kommentar
MysilBergsprekken92 Skrevet 10. oktober 2012 Del Skrevet 10. oktober 2012 (endret) http://i47.tinypic.com/35jedn4.jpg Ikke mye å skryte av, men det er pcen min for øyeblikket Endret 10. oktober 2012 av MysilBergsprekken92 Lenke til kommentar
MysilBergsprekken92 Skrevet 10. oktober 2012 Del Skrevet 10. oktober 2012 Tror ikke jeg har postet dette før. PC jeg hadde en stund, men endte opp med å flytte delene over til et Level 10 GT jeg hadde liggende. Strømforsyningen var en vi hadde liggende, som vi måtte bruke mens vi ventet på å fikse en ny en... Elendig kabling, men ellers ganske nice Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 10. oktober 2012 Del Skrevet 10. oktober 2012 Elendig kabling, men ellers ganske nice Lite sjarmert. Hva hadde du gjort annerledes med samme utstyret? Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 10. oktober 2012 Del Skrevet 10. oktober 2012 Ikke stort annet å gjøre i det kabinettet der. Du ser ut til å ha god luftflyt, og det er det som teller. Drit i bergsprekkens uttalelser. Lenke til kommentar
C64C Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 (endret) etc. Kan du gi et nærbilde av skjermkortet? Vurderer å skaffe meg bedre kjøler til min 7950 og har sett på Accelero Xtreme, men lurer litt på hvor stor den er. Går det fint med CFX? Kortet med kjøler dekker to pci-e-spor, skrår litt ned i det tredje. Accelero Xtreme er stillegående og kjøler gpu godt (på 60-tallet som maks), men i mitt tilfelle tåler den ene VRM-en veldig lite voltøkning før den blir for varm - noe som begrenser den maksimale overklokkingen. Endret 11. oktober 2012 av C64C Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 Skrår "LITT" ned... XD Det skjermkortet ser ikke akkurat ut til å ha det så bra, og virker veldig bøyd. 3 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 I kveld skal 3 stk ek gpublokker monteres Heldigvis får jeg hjelp av Digitalimpuls 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå