Gå til innhold

Deres kabinetter her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nektet å starte, fordi viftene du brukte hadde en litt for høy oppstarts-spenning?

 

Ettersom de fleste viftestyringer med halvlederteknologi (transistorer) fører til et lite spenningsfall over den, som igjen gjør at du mister noe rundt 0,7V, og dermed ikke kan forvente noe mer enn 11,3V på maks, og ikke 12V som de gjør om de er koblet direkte.

 

Hvor høyt strømtrekk er det du har på hver av utgangene Mr.A? (hvor mange amperè er det viftene trekker?) Og har du flere vifter koblet på samme kanal?

 

Er jo rimelig dårlig om viftestyringen ikke engang har kjøleribbe, og takler normale vifter.

Lenke til kommentar

Hvor høyt strømtrekk er det du har på hver av utgangene Mr.A? (hvor mange amperè er det viftene trekker?) Og har du flere vifter koblet på samme kanal?

 

Er jo rimelig dårlig om viftestyringen ikke engang har kjøleribbe, og takler normale vifter.

 

Viftene mine startet først, men sakket ned og stoppet tilslutt etterhvert som transistoren ble overopphetet. Hadde 3stk 0.07A vifter koblet til. Vifterstyringen er en vits, det er bare et lite kretskort med så få deler som overhode mulig, hadde dessverre ikke flere viftestyringer liggende så ble tvunget til å lage en jalla løsning med en liten kobberbit som kjøling.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Dama hadde kameraet, så da ble det mobilen :p

En liten upgrade... Dog Harddiskene er ikkje satt inn helt enda, men et par ssder er der iallefall.

 

Nå begynner flaskehalsene å forsvinne :xmas:

post-42975-0-41627500-1349546213_thumb.jpg

Eneste savnet er vel at du skal ta steget til noe litt mer passende enn et tvilsomt corsair vannkjølingssett. :p Du er jo mildt sagt ikke akkurat noen noob, så hvorfor du bruker noob-vannkjøling er for meg en gåte.

No offence altså, for alt annet er ikke noe annet enn et drømmeoppsett. :)

 

 

 

Full vannpakke er på vei, er visst no EK greier :xmas::green:

Lenke til kommentar

Dama hadde kameraet, så da ble det mobilen :p

En liten upgrade... Dog Harddiskene er ikkje satt inn helt enda, men et par ssder er der iallefall.

 

Nå begynner flaskehalsene å forsvinne :xmas:

post-42975-0-41627500-1349546213_thumb.jpg

Eneste savnet er vel at du skal ta steget til noe litt mer passende enn et tvilsomt corsair vannkjølingssett. :p Du er jo mildt sagt ikke akkurat noen noob, så hvorfor du bruker noob-vannkjøling er for meg en gåte.

No offence altså, for alt annet er ikke noe annet enn et drømmeoppsett. :)

 

 

 

Full vannpakke er på vei, er visst no EK greier :xmas::green:

Jo men DA må det jo være vell godkjent ja. ;):D

Lenke til kommentar
etc.

 

Kan du gi et nærbilde av skjermkortet? Vurderer å skaffe meg bedre kjøler til min 7950 og har sett på Accelero Xtreme, men lurer litt på hvor stor den er. Går det fint med CFX?

 

dscf3908.jpgKortet med kjøler dekker to pci-e-spor, skrår litt ned i det tredje.

 

Accelero Xtreme er stillegående og kjøler gpu godt (på 60-tallet som maks), men i mitt tilfelle tåler den ene VRM-en veldig lite voltøkning før den blir for varm - noe som begrenser den maksimale overklokkingen.

Endret av C64C
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...