Gå til innhold

Deres kabinetter her!


Anbefalte innlegg

Her er da mitt "mesterverk" ^^

 

Jeg gjør det så enkelt jeg ;-) 1285854.jpeg

 

Fixed :p

Og snart må du fixe hos meg :p

Seff, say when :D

 

En av mine mindre pene rigger(Har 7 vannkjølte maskiner her i forskjellige kabinett :blush: )

post-152551-0-27407600-1349128732_thumb.jpg

 

Snakk om combo, Maximus V Gene, 3770K(@4,7GHz) og hold dere fast Radeon HD3850 :eek:

Endret av MeaCanis
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flyttet over i nytt kabinett i dag, så her er noen bilder.

Jeg ble i hvert fall rimelig fornøyd, kunne vært litt tightere men skylder på strømforsyningen som bare er delvis modulær :( Baksiden ser da såpass ut at det trenger vi ikke bilde for å illustrere. Burde også hatt sleevede kabler, det får bli neste gang.

Tatt med Galaxy S II, så ikke noe sensasjonelle bilder.

Let the overklokking begin!

 

tumblr_mb2zvc40DV1qj7f1ao1_1280.jpg

 

 

 

tumblr_mb2zvc40DV1qj7f1ao2_1280.jpg

 

tumblr_mb2zvc40DV1qj7f1ao3_1280.jpg

 

tumblr_mb2zvc40DV1qj7f1ao4_1280.jpg

 

 

Fornøyd med ytelsen og støynivået på de to 670'ene?

Har samme kortet selv, og lurer på hva jeg vil kunne forvente av en oppgradering.:)

Lenke til kommentar

Fornøyd med ytelsen og støynivået på de to 670'ene?

Har samme kortet selv, og lurer på hva jeg vil kunne forvente av en oppgradering. :)

 

Veldig stille. De idler på 10% og hører ikke noe mer til dem når under load, så tror andre vifter i kabinettet overdøver dem.

Har ikke testet alt for mye enda, bare BF3, men er veldig fornøyd så langt :)

Men gikk for to kort med en gang, så har ikke testet ett alene.

 

Har forøvrig satt på en vifte til på H60 og satt inn en til i topp og front... Hadde en del vifter liggende, men er såpass varmt i rommet fra før, så ikke rare forskjellen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fornøyd med ytelsen og støynivået på de to 670'ene?

Har samme kortet selv, og lurer på hva jeg vil kunne forvente av en oppgradering. :)

 

Veldig stille. De idler på 10% og hører ikke noe mer til dem når under load, så tror andre vifter i kabinettet overdøver dem.

Har ikke testet alt for mye enda, bare BF3, men er veldig fornøyd så langt :)

Men gikk for to kort med en gang, så har ikke testet ett alene.

 

Har forøvrig satt på en vifte til på H60 og satt inn en til i topp og front... Hadde en del vifter liggende, men er såpass varmt i rommet fra før, så ikke rare forskjellen.

 

Ser du har 2 stk. ASUS GTX 670 DC II i SLI (Samme som jeg har). Men hvor varmt blir det øverste kortet siden du nesten ikke har mellomrom mellom kortene? Jeg har normalt mellomrom mellom mine kort (2 slotter mellom kortene. ASUS P8P67 PRO 3.0) og det øverste kortet ligger nesten alltid 10c varmere enn det nederste. Dog blir det sjelden særlig mer enn 70c. Bruker custom vifteprofil og har sidevifte i kabinettet, som blåser frisk luft rett på kortene.

Endret av Mann_Av_Gull
Lenke til kommentar

Her er min pc,ser ikke ut i forhold til de vannavkjølte her inne men grei nok.

Har bladd igjennom en del sider her nå er,er fast bestemt på at neste bygg blir med vannkjøling selv om jeg ikke akkurat sitter med den kunnskapen inne men skulle vel være enkelt å få litt hjelp med det her inne. ;)

post-271834-0-84072400-1349533368_thumb.jpg

post-271834-0-49944200-1349533690_thumb.jpg

post-271834-0-13409900-1349535162_thumb.jpg

Endret av assap2
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dama hadde kameraet, så da ble det mobilen :p

En liten upgrade... Dog Harddiskene er ikkje satt inn helt enda, men et par ssder er der iallefall.

 

Nå begynner flaskehalsene å forsvinne :xmas:

post-42975-0-41627500-1349546213_thumb.jpg

Tri SLI :eek:

Nice :dribble:

 

Har du nok speed på CPU'en nå da???

 

Edit:

Npr skal du få byttet ut det WS kortete med skikkelige greier??

(eller er det GB UD7) du har der??

Endret av MeaCanis
Lenke til kommentar

Dama hadde kameraet, så da ble det mobilen :p

En liten upgrade... Dog Harddiskene er ikkje satt inn helt enda, men et par ssder er der iallefall.

 

Nå begynner flaskehalsene å forsvinne :xmas:

post-42975-0-41627500-1349546213_thumb.jpg

Eneste savnet er vel at du skal ta steget til noe litt mer passende enn et tvilsomt corsair vannkjølingssett. :p Du er jo mildt sagt ikke akkurat noen noob, så hvorfor du bruker noob-vannkjøling er for meg en gåte.

No offence altså, for alt annet er ikke noe annet enn et drømmeoppsett. :)

 

Har selv blitt tvunget til å bytte til en kraftigere radiator, grunnet svært høye temperaturer. Så kjøpte meg en gammel aircondition til 400kr, fant frem gassbrenneren, noe loddetinn/sveisetråd, loddefett, kobberrør og mekket i vei. Fant frem 1/2" vannkablene (som faktisk drastisk økte flow'en) samt koblet to 340x360x55mm + 260x380x45 mm radiatorer i parallell. Den ene var så stor at jeg ble nødt å dele radiatoren i to parallelle deler for at det ikke skulle bli så stor flow-motstand.

 

post-79251-0-64271800-1349572119_thumb.jpgpost-79251-0-82638600-1349572608_thumb.jpg

(ettersom vannslanger du får kjøpt til PC..etc. har litt for tykke vegger i forhold til ekte plastikkrør, så ble jeg nødt å varme opp det ene munnstykket, for så å trykke det inn i røret slik at plastikken smeltet, og det ble en heftig tett form)

post-79251-0-61502300-1349572824_thumb.jpgpost-79251-0-49528300-1349572847_thumb.jpg

post-79251-0-45323400-1349572183_thumb.jpg

 

Til vanlig så klarer det seg med passiv kjøling, men ved gaming eller svært tung prosessor/GPU belastning så kjører jeg på med litt aktiv kjøling av radiatorene som nå består av to svært stillegående 250x250mm vifter. Hvis ikke så ville nok vannet nådd rundt 35 grader, som jo er 10 grader for varmt av hva jeg ønsker meg. :)

 

post-79251-0-08091800-1349572151_thumb.jpg

 

Joda, mangler vannblokk på det ene skjermkortet, men fordi det bare er to GTX 480, så vet jeg ikke helt om jeg gidder å investere noe mer penger i vannblokk på det siste kortet.

 

Edit: Må få pressisere at dette er rimelig midlertidig, da jeg bare varmer opp for mitt kommende kabinett som selvsagt skal ha alt integrert, pluss at jeg tar i bruk selve aircondition kompressoren for å kjøle ned vannet ytterligere til under frysepunktet. ;)

 

Det gamle Corsair kabinettet (som nå nok har rundet over 2,5 år i tjeneste) har nok gjort sin nytte.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Hehe. :p Bare å kjøre på med å prøve seg frem. ;) Med fiaskoer og feil man lærer. :)

Jeg ville ikke blitt overrasket om noe ikke dryppet over på deg, med tanke på hvor mye vann som lå å fløt utover gulvet etter å ha gjort noen testkjøringer der det var lekkasje i den ene radiatoren og i den ene vannblokken.

 

Radiatoren var greit nok fix, da det var pga noe mekanisk stress i et av skjøtene som hadde forårsaken en sprekk. Værre var det med radiatoren som forårsaket en storstilt lekkasje når jeg stresstestet vannblokken med en varmepistol og varmet opp blokka til noe rundt 70 grader. Da ble trykekt såpass at det sildret ut både over og under, som resulterte i at CPUen og sokkelen rundt ble overfylt med vann.

 

Nå var dette heldigvis under trygge omgivelser og PCen stod ikke på, men noe skuffende alikevell. Resulterte i en god overhaling i Swiftech Apogee GTZ'en, der alle skjøter og pakninger fikk en runde med silikon + at kobberet ble renset med trykkluft og dremel for at det ikke skulle være noe kjipt korroderte greier. :)

 

Dette har jeg dog ikke noen bilder av dessverre, da jeg var stresset nok som det var. ^^

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...