Gå til innhold

Deres kabinetter her!


Anbefalte innlegg

Beklager litt dårlige bilder, men kameraet er ikke tilgjengelig for tiden :(

 

Fikk ny pc i dag og brukte lang tid på å prøve å få det ryddig og pent :)

 

Si meg gjerne hva dere synes, kabinettet var en drøm i hvertfall, men gummigjennomføringene kunne godt vært bedre festet, savner også noe å stripse gjennom i bakkant.

post-61602-0-08013100-1345162677_thumb.jpg

post-61602-0-12515300-1345162689_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da var det min tur til å kjøpe ny PC, nesten 4 år siden sist.

Valget falt på Cooler Master Cosmos II og det var et sykt stort kabinett ja... Tung er den også. Innvendig ble det følgende enn så lenge:

HK: Asus Formula Rampage IV Extreme
CPU: Intel i7 3930k, 3,20Ghz
RAM: Corsair Dominator GT 1866Mhz, 32GB (4x8)
GPU: Gainward GTX 680 "Phantom"

Også ble det en Corsair H60 som CPU-kjøler inntil videre. Ser ut som CPU holder rundt 30c idle med den. Planen var egentlig å kjøpe 2 GTX680, og montere full ordentlig vannkjøling, men siden jeg ikke klarte å vente med å handle, så får jeg ta det om et par måneder istede.

Disker og PSU har jeg fra før. Kjører 3 SSD`er. Fikk dog ikke til å kjøre dem i RAID, windows klarte nemmelig ikke å finne raidet under installasjonen, og den nekta å legge inn de driverne Asus sier man skal legge inn... Så da kjører jeg dem separat enn så lenge, det fungerer jo det også.

oyNziO2l.jpg

 

nIAurC5l.jpg

 

U1yr0Eil.jpg

 

GUbKaEZl.jpg

Endret av Sjulimann
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette blir vel det samme som med Corsair 800D. Om du ikke klarer å legge kablene fint i et slikt kabinett er du rett og slett ekstremt lat.

 

Et lite tips er å legge rørene fra vannkjølingen en anen vei enn over skjermkortet. Når du spiller med høy load på skjermkortet vil dette varme opp vannet fra radiatoren og effekten på kjølingen blir lavere. Hadde det selv over skjermkortet før og tjente noe grader på å legge det en anen vei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

her er mitt beist

AMD FX 8120 klokket til 4.4 ghz

MINNE

Gskill ripjaws 16gb ddr3 1600mhz

GRAFIKK

XFX radeon 6970 950 mhz og 1450 mhz, skal byttes ut med 7970 etterhvert

LAGRING

corsair force 120 gb, 2stk Western digital 2tb

HOVEDKORT

Gigabyte 970a-UD3

EKSTRAUTSTYR

ROCCAT Isku Illuminated Gaming Keyboard, Logitech g500 mus steelseries fnatic musmatte, logitech høytalere,

 

mer nytt kommer etterhvert, kabinettet skal moddes mer, det skal lakkeres i hvitt blank eller matt farge, og hvite og røde detaljer innvendig, pluss døra skal bli modda med spesielt vindu, det skal nemlig være 3 avlange og smale vinduer i sidedøra noe som dette:http://lib.store.yahoo.net/lib..., bare uten den styge ramma rundt, og med plexi glass istede for grill,

men kommenter om dem

post-100383-0-35990800-1345324653_thumb.jpg

post-100383-0-59712400-1345324669_thumb.jpg

post-100383-0-16992300-1345324679_thumb.jpg

post-100383-0-42475300-1345324691_thumb.jpg

post-100383-0-00797900-1345324702_thumb.jpg

post-100383-0-68450300-1345324720_thumb.jpg

post-100383-0-96607600-1345324735_thumb.jpg

post-100383-0-65547400-1345349494_thumb.jpg

post-100383-0-20269800-1345349577_thumb.jpg

Endret av musis
  • Liker 1
Lenke til kommentar

jeg kjører for tiden en haug med xigmatek vifter (orange blader med hvite leds) i cosmos 2 kassa mi. desverre så var støynivået mye høyere enn jeg trodde, så jeg må ha de på minimum setting på viftekontrolleren, resultatet da blir at ledsa blinker istede for å lyse hele tiden.

 

er det noen andre som har samme erfaring med disse viftene og en trinnløs viftestyring? jeg tror nemlig årsaken til mitt problem er at cosmos 2 har en viftestyring som er låst på (jeg gjetter nå) 5v, 7v og 12v. det er faktisk kun på full fart at ledsa lyser som de skal.

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Sitter på Xigmatek, Cooler Master og Scythe vifter i kassa mi. Har ikke problemer med å stille inn de på det jeg vil. Xigmatek viftene har PWM kontroller så det er jo ganske greit. Den ene cooler master vifta lyser blått bare jeg snurrer litt på den så har ikke noe erfaringer med at ledsa begynner å blinke.

 

Kan godt hende at vifte kontroller din kjører på en dårlig pwm kontroller eller at vifta ikke liker måten RPM'en blir kontrollert på slik at den ender opp med å blinke av og på med PWM kontrolleren. Det er bare tilfelle om ledsa på vifta blir styrt av samme strømmen som vifta og ikke om de får strøm fra vifta som snurrer rundt.

Endret av Refsa
Lenke til kommentar

jeg har en 120mm og en 140 vifte av samme type som alle de andre kobla til hovedkortet mitt (dfi) og de er justert ned en del (ca 700rpm 140mm og ca 1200rpm for 120mm) og der blinker ikke ledsa.

 

forøvrig så er det bare vanlig 3 pin på alle viftene. jeg trodde PWM kontakten hadde 4 pinner slik som på nyere cpu kjølere o.l.

 

men jeg tror det er strømmen som regulerer ledsa og ikke selve vifta, for med mist viftene mine (som ledsa lyser når vifta sviver) så hadde jeg ikke dette problemet.

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

det er jo kjipt da. jeg synes xigmatek viftene er flotte å se på, og på laveste turtall så er de ganske lydløse også.

 

men jeg får leite litt rundt å se om jeg finner et annet merke som frister.

 

kan dere anbefale noen produsenter? jeg har gått igjennom det meste av tilgjengelige norske forhandlere, men jeg tror nok det er en del mer å velge i fra utlandet

 

edit, vel da bestillte jeg noen nye vifter, det ble disse to:

https://www.techbay.no/product.html/nanoxia-vifte-fx-evo-120-1000-ifc-120x25?category_id=93

https://www.techbay.no/product.html/nanoxia-vifte-fx-evo-140-1000-ifc-140x25?category_id=94

 

skal bli spennende å se hvordan de oppfører seg. jeg synes også den innebygde sikkerheten i at vifta starter uansett hvor lavt den er justert er kjekt, siden cpu vifta ikke starter dersom maskina er kald, og da klarer den ikke å ta i gang etterpå. vet ikke om dette skjer hver gang, men jeg har fått blåskjerm en gang pga det, da var cpuen på 112 grader i bios ved reboot :p

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Enten nye vifter eller ny viftestyring. Eventuelt kan du bare kjøpe en voltregulator som du putter mellom vifteledningen og koblingen på hovedkortet. Dette kan du også mekke selv ved hjelp av en motstand/resistor og litt teip.

 

Som nevnt av Drunkenvalley kjører viftestyringen i en blanding mellom PWM og voltreg. Når ledsa på viftene du har da blir styrt av dette og ikke egentlig støtte PWM(her er største grunnen nettopp av ledsa begynner å blinke) så oppstår det en slik effekt. På Mist viftene dine blir jo ikke ledsa styrt av strømmen vifta får fra hovedkortet, men heller av at selve viften går rundt. Noe som egentlig er den greieste måten å lage slike løsninger da man vil møte på færre problemer.

 

Edit:

 

Om du har lyst til å mekke litt så har du jo muligheten til å sette opp en krets mellom viftestyringen og viftene. Denne kan da jevne ut strømmen slik at viftene går på lavere turtall uten og bli forstyrret av PWM delen i viftestyringen. Dette krever dog litt elektronisk kompetanse og interesse.

Endret av Refsa
Lenke til kommentar

takk for infoen,

 

jeg kommer ikke til å modde det, valgte heller bytte viftene. kan bruke de i den andre pcen med en annen viftestyring. en av grunnene til at jeg valgte å bruke 3k på cosmos 2 er den integrerte viftestyringa. så da får jeg heller kjøre vfiter uten leds. får heller vurdere et par hvite kald katode rør eller leds strategisk plassert etterhvert,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...