Hestejente99 Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 (endret) Då var ny PSU komt på plass, og resultatet er ei stor forbetring. PCen vil kanskje ikkje vinne nokon skjønnhetsprisar, men det er likevel eit steg opp frå den gamle rotehaugen. Før: Etter: Litt støv her og der, og ikkje heilt ferdig med kablane (front panel koplingane og kablane ut frå PSU], men det er fordi eg gjekk tom for både trykkluft og kabelstrips mitt i ryddinga Specs: Specs: Kabinett: Corsair carbide 500r Gpu: Sapphire Radeon HD 6870 1GB Cpu: i5-2500k Kjølar: CM hyper 212+ PSU: Fractal Design integra 500 Corsair AX 750 HDD: Seagate barracuda 5400 1tb Hovudkort: Gigabyte GA-Z68AP-D3 Endret 3. august 2012 av Hestejente99 Lenke til kommentar
greenman Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 Carbide 500R ikke sant? Lenke til kommentar
Hestejente99 Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 Jepp, la til Specs rett etter at du skreiv det. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 Vurdert og snu PSUen ? Gir betre kjøling til selve PSUen og viften snurrer enda mindre Lenke til kommentar
Hestejente99 Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 Ville ikkje vore så sikker på det, har ein tendens til å bli veldig støvete, og tett viftefilter gjer så vidt eg veit hakket dårlegare kjøling Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 Her jo bare å holde det støvfritt det ? å det er vel støvfilter under der vel ? Lenke til kommentar
Hestejente99 Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 Er eit utslitt tregulv, så å fekk støvet er ei relativt umulig oppgåve. Støvfilteret er der, og har vel stort sett vore tett det siste halve året til tross for hyppig rensking. PSU'en blir snudd når eg flyttar om rundt to veker, så er ikkje meint som ei løysing som skal vare for evig;) Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 Med det oppsettet er det ikke sikkert at vifta begynner å spinne engang. Uansett så utvikler AX-serien så lite varme at det neppe har noen betydning hvilken vei den står. I tillegg så står jo bokstavene riktig vei Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 Det ser ufattelig teit ut med en stygg viftegrill stikkende opp i kabinettet fra innsiden. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 Med det oppsettet er det ikke sikkert at vifta begynner å spinne engang. Uansett så utvikler AX-serien så lite varme at det neppe har noen betydning hvilken vei den står. I tillegg så står jo bokstavene riktig vei Bokstavene står riktig vei uansett siden Corsair har satt et "opp-ned" klistremerke på andre sida Lenke til kommentar
Multiverktøy Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 Med det oppsettet er det ikke sikkert at vifta begynner å spinne engang. Uansett så utvikler AX-serien så lite varme at det neppe har noen betydning hvilken vei den står. I tillegg så står jo bokstavene riktig vei har 590 og enda starter ikke viften før jeg spiller, men en del varme fra psuen ax750) Lenke til kommentar
Hestejente99 Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 Har fortsatt ikkje observert spinnande vifte, og som sagt er det ei midlertidig løysing som relativt kjapt kjem til å bli bytta ut. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 Bokstavene står riktig vei uansett siden Corsair har satt et "opp-ned" klistremerke på andre sida Heh, det visste jeg jo egentlig da jeg har AX850 selv Lenke til kommentar
MiiX Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 (endret) RaspberryPi Kabinettet/boksen/Legoen/ettellerannet: https://www.dropbox....rNL0xwOuFl/RbPi https://www.dropbox.com/sh/puwp0obwgd7belz/rNL0xwOuFl/RbPi Endret 4. august 2012 av MiiX 1 Lenke til kommentar
3.14 Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 Tenkte jeg kunne poste mitt kabinett her, og få litt input fra folket! Har byttet ut orginal viftene mot Noctua vifter, Jeg har også montert 3 vifter i bunn av komponent rommet for å prøve å skape litt bedre luftflyt inne i kabinettet, og hvis det er noen som kan komme med noen tips til hvordan jeg kan feste de viftene på en annen måte som ser bedre ut så si ifra! Det er desverre litt mye rot på baksiden der kablene er, men mye av det er kabler som jeg ikke bruker (vifte kontroll osv) specs Kabinett: Cooler Master Cosmos II Ultra Tower Gpu: Sapphire Radeon HD7970 3GB Cpu: i7-3930k @4200MHz Kjølerr: Corsair h100 med Noctua vifter PSU: Corsair 1000W HDD: 7 stykker Hovudkort: Gigabyte GA-X79-UD5, Socket-2011 Vifter totalt: 15 utsiden med døren åpen Toppen uten dør bilder av innmaten Kablene på baksiden 4 Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 samme kassa som meg det, bare at jeg har "litt" mindre kabler. har posta noen bilder tidligere i tråden, men skal snart oppgradere litt, så da kommer det nok noen nye bilder. jeg ser dog ikke helt poenget med de 3 viftene under skjermkortet, kassa har jo 10 vifter fra før, så det er bare overkill. og jeg vet at noctua er bra vifter, men fy fela å stygge de er...selv gikk jeg for xigmatek vifter med transparent orange blader og hvite leds. eneste som er dumt med de er at ledsa blinker på minimum og medium fart, og jeg orker ikke throttle de opp til max pga støyen. Lenke til kommentar
Multiverktøy Skrevet 5. august 2012 Del Skrevet 5. august 2012 hiver meg på etter at jeg nettop har ryddet litt i Lenke til kommentar
MiiX Skrevet 5. august 2012 Del Skrevet 5. august 2012 5 typer vifter Ser bra ut, ville dog hatt vifta med blå LED fremme da det ser bedre ut når maskinen er på. Lenke til kommentar
Multiverktøy Skrevet 5. august 2012 Del Skrevet 5. august 2012 5 typer vifter Ser bra ut, ville dog hatt vifta med blå LED fremme da det ser bedre ut når maskinen er på. forandring fryder neida, fulgte med 3 forskjellige vifter med kabinettet og så klarte jeg ikke styre meg på en hardware butikk i Sverige vurderer nytt kabinett så gadd ikke endre mer på viftene, men den blå var i utgangspunktet framme men den var for lite trykk i ... Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 (endret) Dårlig bilde, men syntes det ble bra. Har masse å bytte ut fortsatt med svart/hvite vifter etc, men sleeving på cabler var god. Endret 6. august 2012 av henrikrox Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå