Gå til innhold

Deres kabinetter her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bytta nettopp hardwaren fra mitt bedritne Antec kabinett. Nå booter ikke pcen og windows finner ikke disken. Blir bare "Disk boot failure, insert systen dysk and press enter" Hva skal jeg gjøre?

 

Legger btw ut bilder når jeg har fiksa hdd problemet:)

 

Edit: det kommer lyd fra hdd og den rister svakt så jeg vet at den er igang.

 

Edit2: Fiksa det:)

Endret av Gurre
Lenke til kommentar

Monterte bare noe vannkjølings utstyr fra en anna pc over til cpu på denna. :tease:

Mens jeg venter på litt extra saker til ett fullt setup i den. Vennter på ett par rads. Brukte bare noe skruer gjennom sokkel og holde brakettene til phanteks kjøleren for å feste den gammle Enzotech blocka. Blir sennende å se om det funnker i det hele tatt..

 

er jo ikke 100% gjevnt trykk på cpu nå, men tar det så det kommer. :dremel:

 

Det blir full vann setup med:

 

Cpu: Aquacomputer cuplex kryos HF

Tank: Koolance RP-452X2 Rev 2

Slanger: Primochill PrimoFlex Pro 16/10

Nippler: Orange Monsoon 16/10mm

Rad's: Alphacool NexXxoS UT60 Full Copper 420mm

Alphacool NexXxoS UT60 Full Copper 280mm

Evt Feser LTD Edition Monsta Lite 420/360 Xchanger

Gpu: 2x Watercool HEATKILLER® GPU-X³ 79X0

 

Håper bare jeg gjør detta ferdig, motsettning til Lian-Li maskina mi :hm:.

 

Edit: Ja det ligger en viffte på PSU, for den virker ikke 100% Det er noe i Psu som ikke er helt i orden så vifta kan stoppe

post-90658-0-12666700-1338639777_thumb.jpg

Endret av turbo_fever
Lenke til kommentar

varme stiger:p.... den beveger seg ikke horisontalt:p... Så jeg er uenig

Lite vits i å bry seg om varme stiger eller ikke når en vifte på 500RPM gjør hundre ganger større påvirkning på luftflyten innvendig.

 

Ok. Men snu Kortene. Hvorfor ha et kabinett som blåser ut bak når du kan ha et kabinett som følger den naturlige luftstrømmen. Sier ikke at forskjellen er stor men tilstedeværende. Det er. Da mer naturlig sånn er det ikke?

Lenke til kommentar

Edit: Ja det ligger en viffte på PSU, for den virker ikke 100% Det er noe i Psu som ikke er helt i orden så vifta kan stoppe

Hæ? Er det fordi det er noen ledninger som dulter borti vifta til PSUen, eller er det bare dens helt naturlige regulering som kicker inn. Det er jo ikke slik at viften trenger å gå rundt ved lav belastning på visse strømforsyninger.

 

Lite vits i å bry seg om varme stiger eller ikke når en vifte på 500RPM gjør hundre ganger større påvirkning på luftflyten innvendig.
Nåja, man skal ikke undervurdere varmluft sin evne til å stige.

 

F. eks en vanlig varmovn som varmer opp sin næliggende luft til kanskje 20-30 grader varmere enn lufta rundt vil blåse meg kraftigere i ansiktet på en viss avstand om jeg ser på luften stige, enn det en 500 RPM vifte av ikke alt for stor størrelse kan. I tillegg så er varmluften konstant, og flytter seg så å si like raskt 50cm fra kilden, i motsetning til en vifte, der luftstrømmen faller kraftig ved avstanden fra vifta.

 

På passive kjølere så er det denne effekten som kjøler ned ribba, og selve kjøleribba trenger bare ha 4-5 ganger større areal enn en viftekjølt versjon.

 

Jeg sier ikke at det ville gjort veldig stort utslag, men at det ikke er særlig smart å drite helt i luftstrømningene i kabinettet. Varmluft er absolutt en faktor som ikke bør bli oversett. Nå er det vel også få kabinetter som har uttak under, og inntak øverst for å si det sånn.

 

En mellomting er såklart lov, men det kan være flere ting som gjør at vifte i toppen er uønsket.

F. eks om man forventer at brukeren er plassert ovenfor kabinettet. Da vil ikke kabinettet isolere lyd likegodt om viftene er plassert i topp.

Eller at man ikke ønsker at vannsøl/kaffesøl etc. skal kunne renne rett ned i kabinettet hvis en bruker er uheldig.

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk fint plass til et Supermicro H8QGL-iF 4P serverkort i mitt gamle Chieftec Dragon kabinett ved å bruke kutteskiva litt.

post-53451-0-66538300-1338762470_thumb.jpg

 

Ellers så kan det også gjøres slik, Tyan S8812 i denne, 4P serverkort det også, men med veskekjølte CPUer:

post-53451-0-99195500-1338762763_thumb.jpg

Begge hovedkortene har formfaktor SWTX.

Endret av -alias-
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk fint plass til et Supermicro H8QGL-iF 4P serverkort i mitt gamle Chieftec Dragon kabinett ved å bruke kutteskiva litt.

post-53451-0-66538300-1338762470_thumb.jpg

 

Ellers så kan det også gjøres slik, Tyan S8812 i denne, 4P serverkort det også, men med veskekjølte CPUer:

post-53451-0-99195500-1338762763_thumb.jpg

Begge hovedkortene har formfaktor SWTX.

 

har sett en del lignende oppsett nå, å må bare spørre: hva skal man med 4xCPU+så mye RAM ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...