JokerN_ Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 (endret) Knipset ett kjapt bilde med GoPro kamera, etter montering av nytt hovedkort i gaming-PC'n idag. Venter fortsatt på hvit 24-pin og nytt UV-lys til toppen. Ellers ser jeg at det er ett par småting å justere på *Edit* Og ett mindre pent bilde med iPhone: Endret 20. april 2012 av Sending! 1 Lenke til kommentar
stepking2 Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 Knipset ett kjapt bilde med GoPro kamera, etter montering av nytt hovedkort i gaming-PC'n idag. Venter fortsatt på hvit 24-pin og nytt UV-lys til toppen. Ellers ser jeg at det er ett par småting å justere på *Edit* Og ett mindre pent bilde med iPhone: Den var rå! Skal legge inn et bilde av min når den er ferdig, men jeg har valgt LED-strips istedenfor kalde katoder ;-) Lenke til kommentar
Multiverktøy Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 skal lakke et kabinett (cm advanced II) noen som kan svare på noen spørsmål? 1. hvor mye bedre blir det hvis jeg pusser det jeg skal lakke først? (sidene) 2. er grunning viktig? 3. ca hvor lenge bør jeg vente mellom hvert lag med lakk ?(2-3 strøk) 4. bør jeg vente lenge med å sette sammen kabinettet ? Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 21. april 2012 Del Skrevet 21. april 2012 1. Mye bedre. Bruk finkornet sandpapir først og tørk over overflaten med papir som ikke loer og rødsprit. Jeg pleier å bruke våtsandpapir for å pusse ned. 2. Ja 3. 2-10 min avhengig av temperatur. Husk at innholdet i sprayboksen skal ha samme temperatur som luften i rommet der du skal spraye. Når du først sprayer over, så ha boksen ~20 cm fra materialet, og dra over én gang. Deretter venter du et par min og drar over igjen. Hvis du sprayer for mye på en gang, så begynner det å renne, og du må pusse ned og starte på nytt. 4. Jeg sprayer på kvelden og monterer morgenen etter, men lakken pleier ikke å være helt herdet da. Det optimale er nok å vente 48 timer. 3 Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 21. april 2012 Del Skrevet 21. april 2012 1. Mye bedre. Bruk finkornet sandpapir først og tørk over overflaten med papir som ikke loer og rødsprit. Jeg pleier å bruke våtsandpapir for å pusse ned. 2. Ja 3. 2-10 min avhengig av temperatur. Husk at innholdet i sprayboksen skal ha samme temperatur som luften i rommet der du skal spraye. Når du først sprayer over, så ha boksen ~20 cm fra materialet, og dra over én gang. Deretter venter du et par min og drar over igjen. Hvis du sprayer for mye på en gang, så begynner det å renne, og du må pusse ned og starte på nytt. 4. Jeg sprayer på kvelden og monterer morgenen etter, men lakken pleier ikke å være helt herdet da. Det optimale er nok å vente 48 timer. Jeg varmer alltid sprayboksen ved å la den ligge i varmt vann med en plastpose rundt, synes det er mye elttere å spraye når malingen er varm. Har også sett mange andre moddere gjøre det samme på youtube. Lenke til kommentar
Multiverktøy Skrevet 21. april 2012 Del Skrevet 21. april 2012 ok hvordan får man blank overflate? klarlakk over eller polere? Lenke til kommentar
powersound Skrevet 22. april 2012 Del Skrevet 22. april 2012 ok hvordan får man blank overflate? klarlakk over eller polere? Du bruker klarlakk, hvor mange runder velger du selv... men legger du 3-4 + så kan du høyglanspolere det etterpå. Men du skal være forsiktig når du polerer Anbefaller kun klarlakk Lenke til kommentar
Multiverktøy Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 hvor lenge bør jeg vente før jeg setter klarlakk etter fargelakk? har lakker med farge for 5 min siden Lenke til kommentar
JokerN_ Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Kan dere ikke ta denne diskusjonen om lakkering i en egen tråd? Lenke til kommentar
pxK Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Noen her som har en corsair 650d eller en 550d som har lyst å dele bilder? Fant fram en hvit neon fra fjortiss dagene, ser jo ikke så verst ut. Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Kan vel få tatt noen bilder av 550D'en med min gamle hardware jeg kjører nå, frem til oppgraderingen kommer, hvis ønskelig. Lenke til kommentar
pxK Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Om du gidder så hadde det vært fint. Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Her er et par bilder. Det er med 4 år gammel hardware enn så lenge. Q9450, AMD 4850 og 8GB ram. PSUen er ny og skal beholdes, min gamle OCZ røyk over natta. Kommer nok enten en 3570k eller 3770k, og en high-end GPU. Har kjøpt inn ram, H100 med noctua NF-F12 og den strømforsyninga på bildene. 1 Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Det ser kjempebra ut. Endelig noen som har skjønt hvordan kablene ut fra strømforsyningen skal ligge. Ikke på kryss og tvers, men fint og rett. Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Takk De er ikke helt perfekt, men siden dette skal skrues ned om noen dager/uker la jeg ikke mer tid på kabelføringen enn høyst nødvendig. Den blå s-ata kabelen syns jeg ødelegger mye, og skal erstattes med sort på det nye hovedkortet. Den hvite delen på den interne USB2 kontakten blir borte, bruker den medfølgende overgangen fra USB 3.0 til USB 2.0. Den interne pluggen for USB 3.0 er helt sort og fin. Så nå må jeg bare finne et hovedkort jeg er fornøyd med utseendet på. Ga litt for mye faen i pcen på bildene, og ting ble som det ble. Nå skal ting se bra ut, med et hovedfokus på stillhet. Liker ikke trenden på Z77 kortene med blå detaljer. Jeg vil ha sort, hvitt eller grått. Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 (endret) Så eit Gigabyte kort? EDIT: NVM, dei har gått over til å ha blått på alt de også. Sabertooth'en er rimelig pent utseende, også uten thermal armor'en. Endret 23. april 2012 av Drunkenvalley Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Har ikke fått sett Z77 sabertooth uten armoren sin på, men det er jo kanskje litt poengløst å betale for "armor" man ikke ender opp å bruke? Uaktuelt å bruke med viftene hvertfall. Klarer ikke bestemme meg utifra bilder og video om sabertooth er no pene, kanskje i virkeligheten. Gigabyte har et X79 kort med grå/charcoal farve som ser jævlig sexy ut Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 (endret) Nå har jo Sabertoothen generelt komponenter som visstnok skal vare opp til og gjerne litt etter dommedag. Endret 23. april 2012 av Drunkenvalley Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Ja, T.U.F. delen av kortet passer meg fint, skulle likt å sett noen bilder av kortet uten plastikken på. Er jo også mulig å kjøpe Gigabyte UD5(minst blå deler av de alle), ta av de blå kjøleribbene, pusse ned, grunne, også lakke sort, men da ryker vel garantien ut av vinduet. Skal ikke være lett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå