Gå til innhold

Deres kabinetter her!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Største fordelen for meg som har byttet mye fremogtilbake på cpuer, var at H100 tar mye mindre tid å montere enn en stor luftkjøler. På 2011 plattformen er det jo bare å putte på dingsen og skru i 4 skruer. En stor kjøler gjør det også vanskelig å komme til rundt cpusokkelen å ta ut 8 pin strøm til cpu f.esk i mange kabinetter. I tilegg krasjer de ofte med ram.

Er en grunn for at jeg ikkje bruker Thermalright silver arrow eller DH14 på s2011. Orginalviftene bråker mye ja, men er jo lett å kjøpe andre vifter.

For meg som ikkje har plass til skikkelig vankjøling (alltid fullt med disker :p) så er h100 et flott alternativ til superstore luftkjølere.

Kan jo fortelle at man kan få kjøpt monteringskit til de fleste Thermalright kjølere også, for dem som kjøpte Thermalrigt før 2011 kom. Slik som meg :p Thermaltake er alltid først utemed slike kit da.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Jeg kommer å sitte med begge disse kjølerne da jeg har kjøpt en hel pakke med H100 kjøleren inkl. litt derfor jeg lurte. Ikke meningen å kage noen stor diskusjon her om det, men kjekt med litt erfaringer. Kommer bygge dette i et Corsair 800 så plass er ikke noe problem.

Lenke til kommentar

Ja jeg har byttet ut viftene mine. Har nå en stillegående PC, som kjøler meget bra.

Og poenget ditt var? NH-D14 er ikkje magiskt eksludert fra viftene.

Poenget mitt var at det ikke er noe problem å få H100 til å være meget stillegående.

Lenke til kommentar

Poenget mitt var at det ikke er noe problem å få H100 til å være meget stillegående.

...Javel? NH-D14 er ikkje noe problem å få til å være meget stillegående, så poenget ditt er veldig verdiløst. Spesielt når NH-D14en er markant billigere og ikkje trenger nye vifter for å oppnå enormt lite støy.

Seriøst, det er nå så enkelt som å innrømma at du ikkje går H100 fordi du vil ha en stille maskin, ettersom det krever et viftebytte som gjør en allerede dyr kjøler dyrere. Eg meiner at H100 er fantastiskt rått mht utseende, frigjør plass til å sjå noko og ikkje kolliderer med RAM, men den er ellers et svakere produkt på fleste fronter med mindre du pusher enormt mer penger inn, kor den så er bare på lik linje.

Lenke til kommentar

men NH-D14 er stille med stock vifter...

vet ikke med H100, men med en ikke så kraftig prosessor kan man til og med kjøre NH-D14 uten vifter...

Uten vifter på en cpu er nesten like dårlig ide som å ikkje ha vifter på en 7200rpm harddisk. Og f.eks i en mediapc som man kanskje ikkje vil skal bråke noe, så er D14 en dårlig ide i et lite mediacenter kabinett :p

D14 er en av de beste luftkjøleren, men dæven hvor mange bakdeler en tung j#vel av kjøler har. Ja jeg har en selv :p

D14 er best i et kabinett som ikkje skal åpnes og byttes hardware i. Altså nesten ingen av maskinene mine untatt servere.

Thermalright silver arrow er like stor og bra som d14, og har alle de bakdelene som d14 har. Den ligger nå å koser seg i boden sammen med mye annet rart.

H100 er forresten latterlig dyr i forhold til hva den yter, men ytelse er ikkje alt. Forresten JO! Jaja drit i hvor mye H100 koster, den fungerer bra for å rydde plass i et trangt kabinett så lenge man får plass til radiatoren :D

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har en umontert H100 selv liggende her, med påmonterte Noctua NF-F12 vifter, som kommer til å bli brukt med støyreduserer som følger med viftene.

Etter å ha testa dette i friluft, med viftene kobla direkte til psu med redusereren, er det jævlig stille :D

Det koster å være kar da, NF-F12 ligger på rundt 200kr stykket.

Edit: Syns det ser sexy ut også :ph34r:

vraO2.jpg

Skal inn i det Corsair 550D'et jeg posta på forrige side. Blir digg.

Endret av SvennAndre
Lenke til kommentar

Da var casemod prosjektet ferdig! :D

post-138102-0-17782700-1333384226_thumb.jpg

post-138102-0-37872200-1333384237_thumb.jpg

post-138102-0-57758400-1333384248_thumb.jpg

post-138102-0-49923500-1333384261_thumb.jpg

post-138102-0-90651400-1333384271_thumb.jpg

post-138102-0-70519300-1333384290_thumb.jpg

Vel, ikke helt ferdig da, er et par ting som må gjøres fortsatt, som å fikse kanten rundt vinduet. Ser også at jeg må fikse kanten rundt fronten, er noe støvfilter som må kuttes bort der!

Hva synes dere?

Endret av N1ko
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...